Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett16-hästpass
Läst 723 ggr
Pheobe
0

Mycket märkligt

Jag skickade in passen för jag skulle ha infört stuterinamn på mina fölungar. Den 26e april anlände lappen om att hämta på posten. Jag hämtade inte direkt. Den 30 april fick jag påminnelse från stamboksföraren att hämta ut passen. På lappen stod att brevet ligger till den 28 MAJ. Är det fler som fått sådana påminnelser? Det känndes ganska onödigt att skicka ut en lapp bara två dagar senare. För däremellan har det ju varit helg också. Man måste väl inte hämta passen samma dag kan jag tycka. Jag måste ju köra 3 mil.

JMax
0

Samma här när jag gjorde ägarbyte på senaste pållan. Fick avin och två tre dagar senare fick jag påminnelse…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

ninam
0

Jag fick också ett pass på en ponny och påminnelse efter 2-3 dagar fast man har 1 månad på sig att hämta ut det.

AnnaLundin
0

Påminnelsen från stambokföraren skickas nog ut till alla, för att det har hänt mer än en gång att folk låtit bli att hämta ut passen. I påminnelsen får man veta vad som händer om man låter bli…

Pheobe
0

Det låter som föreningen slösar onödiga portopengar på detta

Marta
0

Det är nog för att klargöra att det faktiskt är passen från SSS som kommit och ligger på posten och väntar, man skickar påminnelsen. Många har kanske inte löst ut sina pass då det numera inte står vad det är man ska lösa ut på avin från posten.

Cattis
0

Det beror på att många inte får sina avier från posten, och därmed missar att hämta ut sina pass. Eller att man får avier som inte talar om vad det är som skall hämtas ut. Plus att man struntar i det eller glömmer såklart. För det händer ju det med.
Men jag har två gånger fått stambokförarens brev, och ingen avi. Så jag är himla glad att ha fått dessa brev som påminnelse.

Sedan posten lämnade över detta till de lokala butikerna har det, åtminstone här där jag bor, blivit katastrof. De hittar inte paketen/breven, de skall leta men breven skickas tillbaka. Hopplöst.

Jag tycker denna påminnelse är bra att få mao. :)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Kris_J
0

Som både Märta och Cattis skriver, många har missat att deras pass kommit för att posten ändrat sina avier. Och påminelsen ska ge folk en ärlig chans att hämta ut sina pass.

Veritas odium paretFörvånad

Josefina-Aslund
0

#6 Stämmer nog som Cattis säger, fick också sån lapp men det stog på att de skickar ut för att posten inte skriver vad det är man fått paketet ifrån och de vill nog bara upplysa vad det innehåller, så man inte skiter i att hämta ut, om man nu inte vet vad det är och inte vill hämta ut.