Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 21-föreningsfrågor-övriga
Läst 777 ggr
PP
0

Föredrag med Furunäs Stuteri

Den levande legenden Furunäs Stuteri
Vi har den stora glädjen att inbjuda till ett föredrag med Bengt Ohlsson, grundaren av Furunäs Stuteri, ett av Sveriges äldsta och mest tongivande stuterier. Han kommer att berätta om hur allting började med kontakterna i England och Skottland, importen av stamstoet Harviestoun Priscilla, hennes förärvning, kombinationen av olika blodslinjer, urval och hans egna tankar kring avel.  

Ett verkligt tillfälle för Dej som är intresserad av avel i allmänhet och shetland i synnerhet!  

Föredraget är gratis för medlemmar i Shetland Nord och Örebro Ponnyavelsförening. Övriga är också varmt välkomna till en kostnad av 50 kr/person. 

När & var?
Lördagen den 5 maj med start kl.11 på Hovstaskolan strax norr om Örebro. Lunch kan beställas, kallskuret och potatisgratäng 50 kr/person. Vi bjuder på fika!

**Vägbeskrivning:
**RV50 strax norr om Örebro. Från motorvägen, avfart Falun. Efter ca 9 km, ta vänster mot Hovsta i den första rondellen efter Coop Forum…

RV50 norrifrån, ta höger mot Hovsta i rondellen efter Kvinnersta…

…strax efter ett rosa församlingshem på vänster sida, ta vänster och följ den vägen under en gångbro. På vänster sida finns en parkering och därifrån ser ni ingången till skolan. Det kommer att skyltas upp vilken dörr ni ska gå in genom.

Samåka?
Vi har en anmäld från Värmdö som gärna samåker! Kontakta Pernilla (se nedan) för att få numret.

Anmälan senast den 1 maj till:
Pernilla Persson tel.0240-236 15, 070-200 76 18, shetlandnord@tele2.se eller pm:a

AusaBausa
0

åh jag vill men lite väl långt upp! Fast i o för sig så tillbringar jag den helgen i Umeå så då är jag en bit ännu längre upp!!! Men är upptagen då med att åter skapa bekantskap m mina gamla klasskompiar från universitetet. 10 år sedan man slutade! Huva ligen vad tiden går fort!

Hoppas Bengt Olsson kan komma till syd också..

Sasser
0

när det händer ngt i "närområdet" så är man naturligtvis uppbokad. Typiskt! Annars så hade detta varit ett guldtillfälle:)

PP
0

Sista anmälningsdag idag alltså!

Annette
0

#3. Vet du ungefär hur länge det pågår? Jag skulle väldigt gärna vilja åka, men maken jobbar så då gäller det i så fall att hitta barnvakt.

PP
0

#4 Furunäsarna har förberett ordentligt med bilder, stamtavlor osv så jag tror absolut att det kommer hålla på ett par-tre timmar iaf. Sen är det klart att det kan bero på hur aktiva de närvarande är med frågor osv.

Du är varmt välkommen om du bestämmer dej för att komma! Hur gamla är barnen? Du kanske kan "dumpa" dem på Gustavsviks badanläggning..? Flört

Charlotte-J
0

Attans att vi är uppe i Norrland och hämtar vår nya hingst då. Jag hade gärna velat vara med.

Amor vincit omnia Kyss

Annette
0

#5. Då drunknar dom, de är bara 7 och 10 ;)

jojjehanna
0

Låter jätteintressant men jag kommer ej…

PP
0

En sista putt innan anmälningstiden går ut…

Marta
0

Hade jättegärna kommit men tyvärr har vi Norge gäster så det går inte. Typiskt!   Gråter

PP
0

Alltid är det nåt! Skrattande

Cattis
0

Är det många anmälda?

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.