Ny inom shettis världen.
Hej
Som ny innom shettis världen har mängder av frågor dykt upp. Jag vill gärna aktivera mig och min lille vän så mycket som möjligt, vad finns det för möjligheter?
Vad gäller inom utställning? Får man ställa ut valack? Var hittar man information om detta? (regler mm)
Vill gärna vara med på någon form av agility träning, vart vänder man sig som nybörjare om man bor i närheten av Uddevalla?
Tacksam för alla svar.
Carin och Tabben
Angående utställning så har du en artikel här att läsa: http://shetlandsponny.ifokus.se/Default.aspx?ArticleId=096438bb-bcbb-42ea-b502-c4be40fb9009
Valacker går alldelens utmärkt att ställa ut. Kolla Shetland Väst hemsida. Det är närmaste lokalföreningen om man bor i Uddevalla www.shetlandvast.se
Lycka till o välkommen! 

Kul att du skaffat shettis! 
Vill bara tipsa om Rid och Körklubben Shetland, som förvisso har mest aktivitet i en triangel från Linköping till Falun till Gävle, men på hemsidan finns mycket nyttig info om tävling med shetland, agility m.m. www.klubbenshetland.se.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Välkommen in i shettisvärlden och kul att du vill ställa ut och aktivera din shettis.

#0. Ta kontakt med Marie i denna länk. Hon anordnar träningar i agility i Brålanda. Det ligger inom Shetland Västs område, dit även Uddevalla hör. Agility!!
Visst kan man ställa ut en valack! Det finns tom en utställning i Uddevalla 2 juni! Anmälningstiden tit utgår i morgon, men om du snabbar dig att skicka in den så hinner du anmäla dit.
Mer info finns på www.shetlandvast.se

Välkommen och Lyck Till!! 
Välkommen till den lilla rasen med stort användningsområde
!
Tack alla!!
Nu har jag lite mer på fötterna. Det ser lite tunt ut med kurser för att lära sig ställa ut….tror jag åker och kollar på en utställning innan jag tar steget.
Håller på att kontakta Marie ang. agilityn, verkar ju kanon kul! Finns det tävlingar i denna formen?
Tack alla igen…
Du ska vara varmt välkommen hit till shettisvärlden.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#7 Japp, det finns massor med agilitytävlingar numera. Jag har till och med hört om andra raser som har anammat begreppet, till exempel Tinker.
Jag, och många med mig, ska tävla bl.a. agility i Dalarna på söndag, synd att du bor så långt därifrån annars hade det varit ett bra tillfälle att komma och titta. 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se