Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1507 ggr
Gosa
0

Vad tusan är detta??

Hur kan man annonsera efter en shetlandsponny på detta vis:

Shetlandsponny föl max 2000 kr !!!

Typ: A  

Med stam max 2000 kr
Köpes omgående!

Annonsen finns på www.hastnet.se

Det priset är ju lägre än betäckningsavgiften?!?!

okitok2
0

Hästhandlare.

Snaedis
0

Skamligt ! En hundvalp är betydligt dyrare …Hoppas ingen säljer för det priset bara

Trine
4

Jag har blivit varnad för denna kvinna !

hon brukar annonsera ut ponnyer /hästar hon inte köpt och hämtat än mm. på hästnet, blocket osv..

Hon är gift nu men som ogift så fick hon djurförbud i detta län.Vanskötsel mm.

Det finns x antal personer som har blivit lurade av henne, inte fått full betalning, inte fått alla papper osv. Finns det fler presoner som blivit drabbade ska dom vända sig till åklagarmyndigheten i Gävle, dom är intresserade av upplysningar om henne. .

Jag vill varna alla och hoppas det sprids runt om i landet att hon är INTE seriös !

Hon är väldigt trevlig med "silvertunga" och kan prata för sig.

sofiek90
0

Hoppas det är fler som här av sig, om de blivit lurade :)

MVH

Sofie

VeronicaP
2

Fast det säljs ju av uppfödare för den summan så de är väl prismässigt inte de värsta man sett eller ?

Sen att jag aldrig skulle sälja häst till den människan är en annan sak

AnnaFagerell
1

Håller med #5… Titta på vilka priser uppfödre kan ha… finns ju dom som säljer billigare än så också.

Börjar undra när folk ska strunta i att bry sig om hur andra gör och sköta sig själva… Tror att det skulle gynna många om inte så många skulle lägga sig i allt för jämnan. De flesta vill ha bra betalt för sina djur men när de väl ska köpa får de inte kosta något

Det kommer alltid finnas saker man stör sig på men vem "mår sämst" av det…?

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Annette
0

Jag är heller inte förvånad. Klart folk vill köpa ponnyer för dessa priser när de ser att det annonseras ut för samma summa.

cinna
0

Vad ska man säga?

Inte konstigt att man inte ens får några intressenter på sina ponnier när man begär minimipris enligt SSS prislista…

[Shettisar]
0

När jag hade min 3åring till salu så mailade jag faktiskt dom och frågade om de kunde hjälpa till med försäljning/förmedling.Enbart för att jag försökt få min såld över 1 år och tänkte att de kanske hade mer kontakter runt om i landet. Jag fick till svar att de kunde hjälpa mig men att mitt utgångs pris var alldeles för högt för en sådan ung ponny.Jag drog öronen åt mig direkt. Jag begärde 5500:- och han var inkörd. De ansåg att en shettis inte är värd mer än 2500:- oavsett ålder. Så dom ger jag inte mycket för. Har sett deras annonser flertalet gånger och de är allt annat än bra för shettis avel/försäljning i Sverige.Men de tycks ha ruljans på sina hästar.

susanne-s
0

hm hittar inte annonsen…

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

ThiffannyJ
0

#10 Kolla på köpes, såg den tidigare i dag.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

susanne-s
0

Hittade. Tack.
Det är samma som varit på tapeten hela tiden… men det ser ut som ngn liknande är i farten också… från Dalarna

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

[Billan]
0

Det är verkligen ledsamt för djuret att både säljas och köpas för detta pris. Oavsett VEM som säljer eller köper.

I och för sig är ändå inte priset någon garanti för att pynnyn får ett varaktigt hem. Det finns åtskilliga bevis för det.Glad

polgara
0

Uppenbarligen så säljer folk sina hästar dit tyvärr.

Hon var intresserad av att köpa min Polgara för ett par veckor sedan, men jag kommer välja med omsorg vart hon hamnar