Sto säljes billigt.
Varför säljs hon så billigt?

#1 Det står ju varför
Men bara för att man köper en ny häst måste man väl inte sälja den andra billigt??? Vad är logiken?

#3. Det kan finnas många orsaker. Är du spekulant?

#1 , #3.
Alla har inte sådana ekonomiska möljligheter att man bara kan köpa utan vidare. Måste ju finnas kvar till att hålla dem också.
Hon skulle ändå säljas så hon säljs INTE p.g.a ny häst utan TIDIGARE p.g.a ny häst.
Närmare än så har jag INTE lust att diskutera min privata ekonomi.
Vill du fråga mer så skicka PM. Min tråd ska INTE bli en tråd för andras trams, TACK!

#5 Håller med dig.
När är det beräknat att hon ska föla? Står hon i Högsby söder om Hultsfred?

#7. Jag rekommenderar dig att PM:a säljaren istället.
#8 gjort det…
Jag tycker det är upp till var och en varför och till vilket pris man säljer en häst när man har privata skäl. Lustigt förresten att en del hela tiden skriver inlägg i till salutrådar när man inte är intresserad av hästen. Nyfikenhet??
Amor vincit omnia 
Främst nyfikenhet ja… men vem vet vem som INTE är intrsserad eller intresserad???
#4 Hurså? Är du?
Jag har PM:at men inte fått svar… hur ska jag tolka det?

#12 Folk måste få annonsera sina hästar här, utan att de pumpas på svar om varför de säljer, varför priset är som det är eller annat. Man ringer väl inte runt och pumpar annonsörer på blocket på denna info?
Låt detta vara en saluannons och inget annat. Är man spekulant och har frågor, skriv dem då eller kontakta säljaren privat.
Låt i övrigt saluannonserna vara!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Ska jag tolka det som att hon inte vill sälja till mig om jag ite får svar?
Miija gör en ny till salu annons annars lär denna försvinna i en massa tomt prat.
Säger precis som Cattis låt bli annonserna om man inte är verkligt intresserad.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Miija är inte online nu vad jag kan se. Men Miija - när du kommer online, lägg in samma annons en gång till. Jag låser denna tråd och kommer i nästa tråd at tradera alla onödiga kommentarer. Jag beklagar att denna tråd blev förstörd för dig.
/Cattis

#14- Säljaren kanske inte ser dig som seriös spekulant, jag trodde ialla fall du hade problem att bli av med dom du har/hade?
Som köpare så vill iaf JAG veta om orsak till varför hästen säljs. tex lynne, oönskad dräktighet, ej fertil, låg i rang, hög i rang, platsbrist osv. Om man köper en viss häst och säljer en annan så kan det vara intressant att höra varför man väljer att inte behålla den man har.
Men vi behöver ju inte ta diskussionen här… Skicka gärna PM till mig!

Nej du behövde ju inte det, men du kunde inte låta bli at tfå med det ändå. Om man är intresserad av svaren på dessa frågor så vet alla med sunt förnuft att man ställer dem privat till säljaren. Inte att man spekulerar i säljarens annonstråd. Nu räcker det Kacka.
/Cattis