Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett15-sjukdomar-skador
Läst 2572 ggr
maria74
0

försäkringar

Tips på bra och inte allt för dyra försäkringar?

PP
1

Shetlandsponnyn hör ju till de billigaste raserna att försäkra. Men vad som är en bra försäkring är nog mycket upp till var och en. Själv värdesätter jag en fast självrisk, vilket få bolag erbjuder numera.

[Shettisar]
1

Jag kollade igenom försäkringar för ett tag sedan. Och vad jag kunde hitta så var faktiskt IF billigast för den tiden(1 år sedan eller så).Kollade precis igen och en försäkring på livvärde om 6500:- kostar ca 900kronor/året.Dvs omkring 80kr i månaden.Dessutom får man 10% rabatt om man tecknar via nätet.Sveland var dyrare men det hela beror ju på beloppen man väljer att försäkra i.Agria har ju inte fuktionen att man kan kolla vad försäkringen kostar men när jag hade Agria innan på alla mina så var de dyrare oavsett vilket belopp jag hade.

susanne-s
1

Jag har Sveland. Helnöjd!

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

cBrodin
1

Jag har Sveland.
Teckna för någon vecka sen och priserna var rätt lika på de jag kolla upp. Och då jag har övriga djur hos Sveland och aldrig haft problem med dem så teckna jag även åt ponnyn där.

kuusou
1

Jag har mina på IF med begränsad veterinär vård (täcker akuta skador, fång & kolik) dom kostar runt 600 st/år.

http://minihingstar.n.nu

Hanna-D
0

If enbart för att jag har ett bra ombud och de är de enda med fast självrisk. Börjar dock bli väldigt dyra…

UlrikaHalfvarsson
0

Jag har alla mina djur i Agria, det kanske är dyrare men jag har ett väldigt bra ombud. Hundarna och kaninen kostar inte allt för mycket + att Agria är dom ända som försäkrar igelkottar (Afrikansk pygmeigelkott), veterinärer söver kottarna oavsett vad dom ska undersökas för.

susanne-s
0

#6 Sveland har fast självrisk!

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

SofieN
0

#7 Igelkottar? Har du det som typ husdjur? Coolt i så fall!

Lauth
0

Har haft IF i många år men byter nu succesivt över alla hästarna till Dina Försäkringar istället just för att IF har blivit så dyra.

UlrikaHalfvarsson
0

#9 ja jag har henne som ett husdjur, dom måste ha 20kvm att röra sig på så hon bor nere i gillestugan och sitter med oss i soffan på kvällarna (dom är ju som sagt vakna nattetid) =)

HannaDolly
0

Jag har Agria och är helnöjd!

ThiffannyJ
0

Har också if. Har ett bra ombud och har valt fasta självrisker. Har aldrig haft några problem när vi behövt hjälp, ersättning har varit på kontot några dagar efter första kontakten.

Det tråkiga är ju att många bolag höjer, och det beror mycket på att djursjukhusen är så oerhört dyra och tar en massa (onödiga) prover. Var inne med vår ena hingst för några år sedan, och då tog veterinären prover som var helt orelevanta, påtalade det och då visade det sig att de forskade om andra sjukdommar. Helt ok, men jag tycker inte att det ska bekostas av försäkringsbolagen och i sin tur av premiebetalarna…

Talade om för handläggaren att vi inte hade begärt några av proverna, men de har inte så mycket val än att betala i princip fick vi till svar. Trist.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com