RKS lag i Lagserien
Idag var det debut för RKS (rid & körklubben Shetland) alldelens egna lag i lagserien i körning 2007 i Johannesberg.
RKS lag består av följande: Nina Silfwerbrand, Ulrika Gindemo, Sofi Vähäaho & Lisa Jälmefors.
Hästarnas namn kanske ngn annan har kläm på:). Ninas heter iaf Tamarind.
Laget tog en total 3:e plats. Ulrika segrade i dressyrkörningen och Nina segrade i precisionkörningen…
Mer info efterlyses gärna!
GRATTIS TJEJER med era fina SHETTISAR!!

Vad duktiga de är! Hur många lag är det med i Stockholmsdistriktet?
Heter inte Ulrikas ponny Fyrklöverns Corall, Sofis Pigall och Lisas Bradstone Touch..?
#1 Antar att du har rätt i hästarna. Vågade inte skriva då jag inte var 100 men det stämmer säkert!

Vilken dag vi har haft, jag är nyss hemkommen och helt slut. 25 ekipage tävlade idag i lätt klass på Johannesbergs körsportanläggning vid Gottröra, nära Arlanda. 16 ponnyer och 9hästar/kallblod. Corall var duktig och vi fick 51 straff alltså 109 poäng i dressyren (Maxpoäbg är 160) det räckte till första plats i ponnyklass dressyr. Den som vann storhästklassen fick också 51 straff. Grattis Nina och Tamarind som vann precisionskörningen ponny! Hennes tid var 1.54 på 14 portar! Jag kom runt på 2.2 min, det gav en andraplats. Grattis till Sofie och maffiga Pigall som kom på 5:e plats i dressyren! Inte illa genomfört av våra shettisar va!!
Ni är så duktiga Ulrika!
Hur gick det för Lisa?
#5 Lisa hade med sig medhjälpare och sin jättesöta bebis Ester till Johannesberg. Kanske var hon lite nervös, glömde vägen i dressyren. Var jätteduktig i precisionen, felfri grundomgång men rev tyvärr en boll i omkörninen. Det var synd, hon hade helt klart varit med och kunnat slåss om placeringarna.
Synd att jag inte visste om detta. Bor 8 km från Johannesberg!
Fem lag är med i Stockholmsdistriktets lagserie 2007.
Nästa tävlingsdag är 2007-06-17 och den sista deltävlingen hålls 2007-08-26. Sedan, i höst är det Riks-final någonstanns, mellan vinnarna i Sveriges lagserier.

Stort GRATTIS till alla duktiga tjejer med era duktiga shetlandsponnyer
#8 Var hålls de kommande tävlingarna?
#10 alla tävlingar skulle hållas på Johannesberg om inte jag missuppfattat det hela.
Detta står på hemsidan för RKS.

Nina Silfwerbrand med Tamarind
Lisa Jälmefors med Bradstone Touch
Sofi Vähä-Aho med Pigall
Ulrika Gindemo med Fyrklöverns Corall
(lagledare Sofia Ögren)
Laget ska samlas tre gånger under tävlingssäsongen och tävla i körning tillsammans mot fyra andra lag på Johannesberg utanför Gottröra.
Tävlingsdagarna är:
1 maj - dressyr och precision
17 juni - dressyr och maraton
26 augusti - dressyr och maraton
Alla ekipage tävlar individuellt men i huvudsak lagvis.
Det lag som vinner sammanlagt efter alla tre deltävlingar får åka till Riksfinalen och tävla mot lag från hela Sverige!

GRATTIS! Vad duktiga ni är!!!

GRATTIS! Vad duktiga ni är!
*vågen!*
Vi ses den 17:e, så är jag med och "coachar"! 
#10 Alla tävlingar i Stockholmsdistriktet hålls på Johannesberg varje år. Finalen flyttar runt, tror jag. Hur har du lyckats missa det? 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Grattis RKS och lycka till med de kommande tävlingarna!
#12 Tack!
#14 Ingen aning, i vanliga fall brukar man märka när det är aktiviteter på Johannesberg men om detta har jag inte hört nåt alls!

Grattis=) Vad skoj att ni körde så bra "heja RKS
"

#16 Vad konstigt, det är ju liksom varje år! Men sånt händer. Nu vet du i alla fall, kom gärna dit och kolla andra omgången 17 juni! 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#18 Då är det utställning i Stockholm, får sikta på sista omgången 
Nu är resultaten ute!