Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettavel
Läst 690 ggr
VeronicaP
0

Svullnad bak

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ett sto här hemma som är skit svullen bak och jag tror ju att hon har stått och kliat sig mot något. Hon har skavt av skinn och är super svullen och *påsig* Är det någon mer som varit med om detta ?? Éller vad tror ni att det är ? Skickar med bild
Glömde skriva att hon är dräktig och ska föla i början på Juni

VeronicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild till

Miija
0

Usch och fy! Ser ut att göra ooooont. Tyvärr har jag inget förslag att komma med.    Helosan?

VeronicaP
0

#2 Jo jag har tvättat henne med vatten och tvål och smörjde med Helosan.

Pheobe
0

så brukar suggorna se ut innan dom grisar. på hästar har jag aldrig sett det men förmodligen är det väl som hon kliar sönder sej. Jag hade nog frågat veterinären så hon inte skaver sönder sej totalt.

SaraDoos
0

Usch, det där såg ju inte så kul ut… jag hade nog ringt veterinären om nån av mina hade sett ut så =/

VeronicaP
0

Hon har ingen feber , för jag har tempat henne.

[Anna-N]
0

Ett av våra dräktiga ston hade likadant ( fast betydligt mindre) för ett tag sedan. Hon hade tydligen stått o kliat /tryckt rumpan mot en stenkant. Det försvann efter några dagar utan att man gjorde nått åt det, alls.
Har aldrig varit med om det förut. Såg lite läskigt ut.

Cattis
0

Jag har sett ett sto med liknande problem. Hon fick smörjas med penicillinsalva någon vecka, tror jag det var, och sedan blev det bra. Svullnaden gick ner ganska snabbt. Hon hade förmodligen stuckit/rivit sig på något då hon kliade rumpan.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

VeronicaP
0

#8 ok då ringer jag veterinären i morrn ,då jag ändå ska ha tag på han i annat ärende.