Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 2725 ggr
kruger
0

Passa på!! unghingstbedömning/förbedömning

Den 12 November 2011  Kl 10.00 

Plats: Dalsgårds Stuteri  Laholm

Bedömare: Morgan Johnsson          Pris: 150:-/häst (insättes på sss konto)

Alla hingstar 1-3 år och äldre hingstar som inte tidigare är godkända enligt rasvisa krav är välkomna .

OBS!!!!! Då shetlandstidningen inte är utkommer till medlemmarna än, så är anmälningstiden förlängd till den 

31/10-11   istället för den 12/okt -11.

Så passa på gott folk o anmäl er/era hingstar till en förbedömning för Morgan Johnsson  och på samma gång njuta en höstLördag med shetlandsfolk och se en massa hingstar på en o samma gång.

Anmälan skickar ni till:

Lennart krüger

Tångavägen 77

262 94 Ängelholm

Vid frågor ring el mail oss    042-69273  0737-349040

wonnagardenstuteri@live.se

Anmälningsblanketten är densamma som vanlig SSS utställning

Hjärtligt Välkomna !!!!

MVH Heidi Krüger   Wonnagårdens stuteri

AnnaLundin
0

Vilket trevligt initiativ!!

kruger
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tackar så mycket!

känner själv att det är något som behövs ,man vill ju gärna veta om det finns någon bland unghingstarna som är något o spara och då "jag" iallafall som inte kan se är detta ett kanon bra tillfälle att både lära sig o se och samtidigt få en bedömning på killarna . Är dom inget o spara så är det ju bara o skära och bli bra bruksponnisar istället .

Har du en unghingst så skicka gärna en anmäla

Hoppas vi syns !!

AnnaLundin
0

Jag har en unghingst och hade gärna visat honom, men tror tyvärr inte att jag får ihop det i höst… Det är ju en bit för mig att åka också… Men ska absolut fundera på saken!

Är det någon mer från den här landsänden som funderar på att åka - samåkning kanske?

sanne
0

Jag har en lite önskan.. När ni betalar in så märk er betalning med hingstbedömning, eller något sånt, så jag har lite lättare att se vad som kommer in.

mvh Sanne

Tycker det är ett jätte bra initiativ som fam Kruger har tagit, så passa på nu o anmäl era unghingstar !

#3 Så himla långt har du väl inte ? kan väl vara värt det?!

ThiffannyJ
0

Håller med #1 väldigt trevligt och mycket fin service! Hoppas man kan ordna något liknande här uppe i Nord/Öst Glad

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

cinna
0

Såg att Nordisarna har sådant här och undrade varför inte Shetland kunde göra något likanande, och så kommer det här!

Jättebra och kul initiativ!

Charlotte-J
0

Skulle vara jättekul om Öst eller Nord (nedre delen ;-) kunde hålla nåt sånt nästa år då jag har några pojkar i rätt ålder då :-) Lite för långt att åka till Laholm i mitten av november tyvärr.

Amor vincit omnia Kyss

MadeleneJansson
0

Jättebra initivativ! Hoppas det sprider sig i landet, ju fler unghingstar som blir bedömda dessto bättre för rasen!

VeronicaP
0

På russ sidan finns ju sådant med kanon bra är det

AnnaLundin
0

#4 - jag har 25 mil dit

Skulle gärna vilja, men troligtvis väldigt svårt att få ihop den här hösten, av andra skäl än just avståndet. Men tanken finns i bakhuvudet.

Milla
0

Kanon bra initivativ. Jag anmäler mina två små Glad

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

kruger
0

Jätteroligt ,tack milla! håller ögonen på brevlådan dom närmsta dagarnaSkrattande.

Har betalt in för våra 2 små tunnor…nja kanske nog bara den ena kan man väl sägaSkäms ,den andra har vi precis köpt ju så han ser ju bra ut …än så länge !Obestämd

Snaedis
0

Det hade jag gärna anmält till,men den lille killen har fått såna besvärliga hålväggar :-(

Hoppas iaf att arrangemanget är återkommande :-)

Var på en sån vägledande hingstbedömning för nåt år sen som publik,jätte intressant :-)

[ronja123]
0

vilket bra initativ,synd att det är så långt bort bara..

Hoppas det kan ordnas ngn mer gång,lite högre upp i landetGlad

kruger
0

Puttar upp så ni inte glömmer o anmäla era hingstar till detta som vi hoppas kan bli återkommande  arrangemang och förhoppningsvis kan sprida sig uppot i landet också.

Så passa på o anmäl er nu!!

MVH Heidi   Wonnagårdens stuteri

kruger
0

Har nu fått in dom första anmälningarna . Så ni andra glöm nu inte o anmäl . Vill ju ha så många som möjligt så att den blir av .

MVH Heidi

wonnagårdens stuteri

kruger
0

puttar upp tråden igen

Vill ha in måååånga anmälningar .

// heidi    wonnagårdens stuteri

kruger
0

ja… då är det dax o putta upp tråden igen

Anmälningstiden går mot sitt slut och vi behöver ha in många fler .

tycker det skulle vara synd om det inte blev av ,så snälla shettisvänner kom igen nu o anmäl .

Ni har fram till Måndag 31/10 o anmäla

MVH Heidi

Wonnagårdens stuteri

VeronicaP
0

Jag ska skicka min anmälan idag :D har 2 st , vet inte om syrran har skickat men ska kolla med henne :D

kruger
0

kanon gonkan Skrattande super om din syrra också kan anmäla ,behöver ha in så många som möjligt .

Milla
0

är det risk för att det inte blir av?? Ta chansen alla ni som har unghingstar att visa och få en bedömning!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

AnnaLundin
0

Jag frågar igen - är det någon från mitt hörn av landet som är sugen på att åka? Eller någon som bor längs vägen (rv 25 till Ljungby) som vill bli upphämtad?

VeronicaP
0

Min anmälan är skickad idag och borde vara framme i morgon och syrran ska jag påminna igen i morgon ;)

Snaedis
0

Nu har vi anmält våran ena lilla bandit :-)

kruger
0

#23,24 låter jätte bra . slår ett öga i lådan i dagarna :)

# 22 Hade varit jätte trevligt om du kunde komma ner ,Anna!

Inga fler som vill anmäla ,passa på nu ! Chansen kanske inte kommer igen,allt hänger på hur stort intresset är för detta .

Kan ju inte bli bättre än med Morgan J det är ju dock ändå han som är avelsförättare på avelvärderingarna vi har 2 ggr/året .Så detta är ju ett kanon erbjudande för oss som har unghingstar/äldre utan RS att se vad vi har i handen …är det ens lönt o spara el vilket ska jag träna vidare på ? dessa frågor får vi svar på den 12:e . Vi spar både tid o energi när vi vet … OCH VÄNNER!!!  man blir aldrig FULL LÄRD i något ,det gäller även o se hur våra unghingstar utvecklas ! så detta är ett utmärkt tillfälle o se o lära sig lite till..

Hoppas vi syns i Laholm!!

MVH Heidi Krüger

Wonnagårdens stuteri

Annette
2

Jättebra idé.

Ett litet korrigerande bara. Morgan Johnsson är ordförande i avelsvärderingsnämnden för Shetlandsponnyer som består av ytterligare ledamöter samt veterinär. Jag får ofta intrycket av att folk tror att det är han allena som beslutar om vilka hingstar som skall godkännas och så är det alltså inte.

kruger
0

Tack Anette ,jag formulerade mig fel . naturligtvis är dom fler . 3+ vet om jag inte minns fel är dom väl?

Jag tackar för att du föklarade Skrattande

kruger
0

Ja,nu är jag här igen o puttar upp tråden:)

Nu är det bara några dagar kvar att anmäla er/era unghingstar/hingstar .Posta idag så är dom framme i tid.

Ni som sitter o funderar om ni ska anmäla el inte ,sluta o fundera! bara anmäl :)ni kommer inte att ångra er,jag lovarGlad

MVH Heidi Krüger

wonnagårdens stuteri

Snaedis
0

Jag ha en minihingst med….Kanske ska anmäla även honom ?

Hoppas det iaf blir tillräckligt många så det blir av :-)

kruger
0

#29  Måndag är sista dan för anmälan så det går bra o anmäla honom.

MVH Heidi Krüger

Wonnagårdens stuteri

Zephirex
0

Postade min anmälan igår, och betalat in idag :-) Dyker upp med min 1-åriga mini-hingst Hasselbos Lomond. Ska bli riktigt spännande!Glad

kruger
0

#31 jätte bra ,tackar ! håller med dig… det kommer bli så spännande och roligt Skrattande

AnnaLundin
0

Jag får tyvärr inte ihop logistiken, så jag blir hemma. Men jag hoppas att det blir ett återkommande inslag. Fast gärna då lite mer centralt placerat….

kruger
0

Ja,nu har anmälningstiden gått ut och vi kommer att ha en hingstbedömning.

jag kommer att skriva här på forumet  när det börjar  och i vilken klassordning hingstarna går i , några dagar innan.

Det kommer att finnas en" så kallad"  katalog på plats  för alla visare…

Vi kommer att ha servering till självkostnadspris

Jag vill tacka er alla som har ställt upp med o anmäla sin/sina hingstar. Hoppas ni ser framemot detta lika mycket som jag och förhoppningsvis blir det en trevlig o rogivande höstdag bland  hästfolk och en massa tjusiga spralliga hingstar ,unga som lite äldre på plats…

Heidi      Wonnagårdens  stuteri

VeronicaP
0

Vad roligt, idag fick mina ungtuppar komma hem så nu är de väl dags att börja träna lite med kanske

Snaedis
0

Kommer det nån vägbeskrivning och / eller nåt mer info om tid osv ?

kruger
0

# 36 Ja, jag kommer att lägga ut vägbeskrivning ,tiden  och startlista ( enbart för att alla ska veta vilket nr och vilken klass hingstarna går i ) kommer inte att skrivas ut något omdömme om någon hingst utan det är upp till var och en ägare om dom vill skriva om sin respektive hingst el ej.

Detta kommer ut på Onsdag här på forumet.

Har skrivit lite i inlägg #34 så läs gärna där .

mvh heidi

wonnagårdens stuteri