Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 2838 ggr
Moheda
0

Resultat - Älmhult??

….någon som rapporterar under dagen? Flört

Moheda
0

inga resultat??

Moheda
0

…med risk för att bli tjatig - NÅGON måste väl ändå veta hur det har gått idag?

Tyst

[Rebecka]
0

Wonnagårdens Aragorn 37

Akires Lycky Hero 34

Voldermurt 36

Rolex of Northstar 37

Little Red Riding Hood of Ladys Holm 37

Melkers Janis Joplin 77677=34

Hultas Kanel 77776=34

Hasselbos Margotka 33

Melkers Top Gun 32

Grodprinsen 77777=35

Aspholmens Nightwish  38

Krysmynta 87787=37

Ikas 66777=33

Vildängens Paint By Numbers 77777=35

Dragon 88888=40

Sandbackas Paul Newman 42 Reserv BIS

Almnäs Ivory 42

Northern Lights Pole Star 77787=36

Inka 39

Dalsgårds Karmen 40

Timotej 38

A Million Dollar Baby 40

Asils Rite Petite 36

Melkers Jinn 88888=40 Champion sto

Tiili 77777=35

Ekskogens Ginny 87888=39

Sabine v.d Zandhoeve 41

Det var dom jag hade.. Reserverar mej för eventuella fel.

SaraDoos
0

Döösens Salsa fick 88887=39 precis som hon brukar :) skillnaden var väl att hon idag blev klassvinnare med de poängen :D

2.a i samma klass blev Ravenna, 3:a Danstorps Carmencita och 4:a Lady in Red

Olivia vann barnklassen i agility med Salsa och jag vann i vuxenklassen, så min man Mattias fick se sig slagen denna gången haha, han blev 2.a, så vi har haft en riktigt bra och rolig dag.

Många var besvikna över poängen. Såg egentligen bara en klass och det var ministofölen, där alla 5 fick brons…??? Ettan vann med 34p, och det kändes väldigt lågt. Ett sto som tidigare blivit champion ungsto 2 ggr i år med 42p två gånger och 41 p en gång fick idag 37 - så ja, lite 'annorlunda' var det nog.

Tack Shetland Syd för en trevlig dag!

[Billan]
0

Oj vilka poäng ??? Där ser man hur olika det kan bli.

Milla
0

säger precis som ¤5

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Johanna-Granberg
0

Vem vann?

kruger
0

Våra resultat idag ,hade med 4 st .

Wonnagårdens Aragon:    Klassvinnare med 87787=37p

Dalsgårds Karmen:  Klassvinnare med 98887=40p

Sabine v.d. Zandhoeve:  Klassvinnare och championsto med 98897=41p

Dalsgårds Lord Gold RS 558: 2:a i sin klass med 98887=40p

Milla
0

Glömde ju……….Stort grattis till BIS och R-BIS samt alla ni som är nöjda.

kruger
1

Grattis till Almnäs stuteri till Bis titlen och Sandbackas stuteri till R-Bisen idag

Milla
0

Sollidens Belzebub fick 37p. Stort grattis till ägarna!

Johanna-Granberg
0

Ingen som kan berätta vem som vann, är ju nyfiken!!

Milla
0

Hoppas på lite foto sen också och mer resultat Oskyldig

VeronicaP
0

Stort Grattis Sara det bevisar ju att hon är väldigt jämn i alla fall och för vilken domare som helst :D

Fast att de var lägre poäng betyder ju eg inte att de poängen är mindre rättvisa än vad de har fått förr.

Det är ju kanske längre tid sen några visades sist och som vi alla vet så kan mycket hända med hästarna på ett par månader.

Sen vet ju inte jag vilka alla hästarna är var ju en hel del namn som man inte kände igen kanske och som inte brukas visas lika mycket , kan ockå vara så att deras kvalitet var lite sämre (inget jag vet om bara spekulerar lite i) För som det är så är så är ju vissa domare lite glädje domare med sina poäng , kan ju ja har lagt märke till i år.

Sen så vet jag att Ronny har alltid varit lite mer *normal* i sin poäng bedömning och en annan sak som jag tänker på att vi shetlands folk är bortskämda med att alla ska få så höga poäng mm  de är nyttigt att visa hästar i en annan ras ibland där man ser att domarna där inte all *slänger* ut så höga poäng.

Bara en tanke jag har haft ett bra tag faktiskt :D

Stort grattis till BIs och Reerv BIS .

Extra grattis självklart till SAra och hennes familj för den rensningen de har gjort idag med fina Salsa :D

sanne
0

Almnäs Ullvide BIS med 1010888=44p

resBIS Sandbackas Paul Newman 99987 = 42p

BIS3a Almnäs Ivory 99888=42p

Johanna-Granberg
1

#15 Tack Sanne!!

Grattis till er alla!!

Moheda
0

äntligen, tack alla som nu har stillat min nyfikenhet och GRATTIS till alla nöjda och till er som inte var nöjda - det kommer fler tillfälletFlört!

SaraDoos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#14 tack Gonk! Glad och faktiskt så KAN hon ju trava som en riktig arab *s* senast igår gjorde hon det, men det är uppenbarligen inte så enkelt att få henne att visa det för hand…

Grattis till BIS och reserv-BIS (och andra nöjda). Lyckades någon plåta Ullvide? Än så länge har jag inte sett en bild som gjort henne rättvisa Flört hon är sagolikt vacker!… *suck*

Bild på min lilla häxa och vår lilla pålla Glad

VeronicaP
0

#18 Precis de svåra är ju att få dem att visa det för hand , Dee-Dee kan ju vara sådan med :D

ThiffannyJ
0

#14 Det kan ju vara så att vår kvalité på aveln är på väg neråt också. Mycket av vårt fina material säljs ju utomlands.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

VeronicaP
0

#20 Ja det med nu vet inte jag om det var mer mini än standars som visades , finns ju gott om mina i region syd ju :D

Assim
0

Vill bar skicka ett stort tack från oss "nordbor" för att vi fick vara med och hjälpa till, hade en toppen dag med trevliga och duktiga människor och härliga och skolade hästar.

Vi är så glada för att vår lilla "kotten", Cortina äntligen fick sina första 40 poäng efter att ha bantat och allt annat som hänt henne. Har tidigare skrivit om hennes hovar, nedskrivet efter Svenljunga utställningen då hon fick 39 och sedan 39 igen på riks, grovt ansatt hals i samband med högt hull men sedan 36 poäng på nästa utställning, 5 på ben, sabel bent efter att tidigare fått åttor. En 9.a på traven den dagen var dock glädje. Men bedömningar är bedömningar och man får ta det för vad det är, det blev mycket skratt efteråt pga en felsägning, -Tänk att Cortina blivit sabeltandad…… Men nu måste hon uppenbarligen morrrat och visat tänderna för 8 på ben fick hon, korrekt och välbenad och blev dessutom bästa veteran.

Nu skall vi ta en funderare på lämplig make till henne till våren.

Ett stort grattis till alla nöjda men framförallt till alla duktiga ekipage i gymkhana, agility och handler (ffa Familjen Döös som tog hem det mesta) och till Camilla för din härliga hingst.

icansson
0

Akires Lucky Hero

Hanna-D
0

Grattis Rebecka till Dragons guld och Almnäs till BIS-titeln.

[Rebecka]
1

Ekskogens Ginny 87888=39

Foto:Kim Ahokas

abbe75
0

Aspholmens Nightwish

Klassvinnare med raden 8 7 8 8 7 = 38p

abbe75
0

Vildängens Paint by Numbers

Klassvinnare med raden 7 7 7 7 7 = 35p