Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettbeteckningar-fölningar
Läst 858 ggr
Milla
0

ston säger jag bara

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

dom sätter griller i huvudet på en så man blir tokig.

Tog hem dartmoor hingsten idag för att hovis ska komma, han och Carmen hälsade på varandra och vad händer då?? jo Carmen börjar skvätta och hade jag inte haft Wille i grimskaft så hade han glatt hoppat upp och Carmen hade med all säkerhet tyckt att det var helt ok.

Men hon ska ju vara dräktig och föla i juni, hon har satt juver och mjölken har runnit lite på bakbenen.

När killarna var hemma så var det minsann ingen som fick hälsa på henne för då blev hon jättesur.

Hur ska jag nu tolka detta?? är hon inte dräktig längre eller?

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Annette
0

Är hon inte dräktig så måste hon väl ätit jäst ;)

Är hon konstaterad dräktig då? Du hade väl kännt rörelser i magen, eller var det på något annat sto?

VeronicaP
0

#0 Ibland så skvätter ston mot hingstar även om de är dräktiga , det är urin de skvätter och inte brunst. Finns tom en del dräktiga ston som blir som hingstar och ska betäcka . Fast så tjock som hon är på den bilden har ju aldrig jag sett henne.

Milla
0

hehe ja vem vet hon har kanske ätit en massa jäst.

Nej jag har inte sett fosterrörelser på henne men hela hon ser dräktig ut måste jag ju säga.

Blev bara så trött när jag såg att hon skvätte, Christoffer tyckte att jamen släpp in han till dom så ser du ju om hon är mottaglig, pha trodde han ja!!!!!! Nej här ska inte släppas in några hingstar överhuvudtaget förren det är dags och då blir det endast FavoritKyss

Milla
0

hon är rolig carmen alltså, visst 17 brunstar hon, så fort någon av stona kommer i närheten av henne så skvätter hon.

Dock rinner det rejält från hennes juver, gul mjölk.

Camilla
0

Inget ovanligt att äldre ston får juver o mjölk vid brunst!! Det har jag varit med om både på shetland o islandshäst.

Milla
0

hon ska vara dräktig,och jag har inte sett några tecken på brunst förren idag när hon hälsade på hingsten, förra veckan när småkillarna var hemma visade hon ingen brunst och då hade hon också satt juver.

Har inte sett någon skillnad på hennes mage och ej heller hittat något foster så kastat det kan hon inte ha gjort

VeronicaP
0

#6 har du testat med ringen? de som vi har testat som inte har varit dräktiga har ringen stått stilla på och det har faktiskt stämt

Milla
0

#7japp jag testade i dag och den pendlar

sonja
0

#7 Ja pendlar ringen så finns det ju inget att fundera på, eller? ;-) SOLKLART!

Håller tummarna för att hon är dräktig. Tuff branch det här.

Milla
0

#9 hehe ja precis

personligen så tror jag inte att hon har kastat för då hade man ju märkt något på hennes kropp.

Jag vet att hon har varit dräktig under vinter i allafall och fram till för ca en och en halv vecka sedan då påven sprängde staketet och försökte betäka henne. Då slog hon rejält och högg efter honom innan vi fick tag på honom och hade hon kastat efter den händelsen så borde hon ha blivit smalare.

Ja ja den som väntar får ses.

Pheobe
0

Tycker jag låter som ett typiskt dräktigt sto måste jag säga. Mina högrangade ston gör också så.

Milla
0

#11 det låter tryggt att veta. Jag hoppas ju verkligen att hon tänker föla.

Pheobe
0

#12 det gör hon säkert…. vänta du bara så kommer en liten bebbe