God Morgon 2007-05-06
God Morgon!
Idag är man seg efter Norrlandstrippen. Vi avverkade 156 mil varav jag körde 109 när maken sov. Allt gick bra och nu står Porfyr här och vi ser framemot att lära känna honom. Inga föl har det blivit här och man blir ju så sugen när alla andra får fina föl
Idag ska det tas lugnt då min kropp inte gillade 23 timmar i bilen, det får jag säkert lida för i flera dagar nu men det var det ju värt.
Amor vincit omnia 
Morrn morrn!
Riddag för stora tjejen. Ska försöka smita ut i hagen och börja mocka den under dagen. SUCK…
#0 Skönt att resan gick bra envisa människa. 156 mil på ett dygn. Nu är det bevisat - Ni ÄR tokiga!!
#1 Det underlättar att vara lite tokig 
Amor vincit omnia 

morrn morrn
vaknade av att föräldrarna satt och pratade utanför mitt fönster på morgonen. Suck ja som hade planerat in en sovmorgon idag. Men men det är väl bara att spotta i nävarna och sätta fart. Det ska strax bära av till stallet. Rosa ska köras och Zettan måste kollas över ordentligt. Var ju inte ute igår så ja saknar sparkarna i magen alla redan :). Börjar närma sig för henne nu. I månad kvar nu. hm är inte orolig för själva fölningen mest orolig är ja att hon inte gillar sitt föl. Men det ska väl gå bra de me.
Rosa ska få flytta från Jozo idag. Hon sparkar och förstör visst för han. Hm är kanske så med ungston. Men ja förstår att hon inte kan gå där. Vill ju inte skada Jozo. Så vi får se vad vi hittar på för lösning där. Handbetäcka henne sen då kanske.
Fint väder är det i allafall så de ska bli skönt att vara ute och sola lite till. Mår lite bättre idag så nu kan man kanske orka vara uppe lite mer.
ja ja nu ska ja inte tjöta här mer.
shettiskramar/Sandra

God Morgon!!
Idag blir det pyssel med pållarna och promenader med åringarna i det fina vädret. De följer oss som hundar på våra skogspromenader nu. Vi går över broar och bäckar, vi går över (och under) prassliga presenningar, de kan göra halt osv. De är verkligen jätteduktiga!
#0 Grattis till ny pålle!
Ha en riktigt skön söndag alla!!

God Morgon!
Mina hästar har fått vara ute i natt. Så skönt med lite mockningspaus! De går fortfarande i vinterhagarna och får hö. Måste hinna sluta före apoteket stänger någon dag, så jag hinner köpa avmaskningsmedel.
I morse när jag kom låg två av de stora hästarna. Bla gamla Nikita 27 år :) Då känner hon sig nog inte så gammal. Båda gamlingarna är så otroligt fina i år. Däremot är det inte lika bra med min pollenallergiker. Jag får skaffa mer medicin i morgon, hjälper inte den, ja då blir det hästhimlen
. Håller på att förbereda barnen om det värsta måste genomföras.
Det är strålande väder. Maken ligger och sover, han jobbar natt hela helgen. Jag skall fixa här inne med tvätt och annat som måste göras. Efter lunch blir det andra aktiviteter, hästar bla.

God middag!
Ska idag försöka få gjort en del med vårt projektarbete som snart måste vara klart samt en del annat skolarbete. Ska även ut och motionera bilen då en kompis landar på Arlanda i eftermiddag.

Go middag
Nu har vår hovis varit här och fixat alla hästarna, det tar sin stund, sen fick 4 gå ner till betet en bit bort, skönt tyckte dem. Resten av dagen ska tyvärr tillbringas inne och storstäda, putsa fönster mm… jätte kul !!
Ha en fortsatt bra dag.
sanne

Goddagens idag bidde det inget stall för mig fick eskortera en kompis ill akuten då hon vart biten av en av klubbenshundar hon råkade ställa sig på hans tass hon hade hundar runt benen och råkade ställa sig på tassen så han högg henne fler talet gånger i benet, ägaren till hunden tyckte det var hennes eget fel hon hade ju trampat på hunden men det var ju inte med flit och i mitt tycke ska inte en hund hugga direkt, men nu vart det akut besök med stelkramps spruta, pencilin och omplåstring för kompisen, annars så får jag som många andra här städa och tvätta o fixa gubben har ju så ont i ryggen så han kan ju inte göra någonting mer än att gå ner på nyöppnade Claes Olson ja se gubbar suck. Ni får ha en underbar dag solen skiner o det är varmt.
#0 Grattis till nya hästen, ja efter 23 timmar i en bil skulle jag inte kunna gå på flera veckor.
god kväll nu har vi kommit hem efter att ha hämtat hem Favorit.
Är helt slut men lycklig.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

God kväll!
*Grattis Lotta, skönt att han är hemma.
Idag har det varit lugnt, tvättat alla hästtäcken. Shoppat lite.
Igår för 8 år sedan dog mitt sto efter fölningen, det är alltid lika jobbigt den 5/5. Men det är även Filippas födelsedag, för "fölungen" klarade sej och fyllde som sagt 8 år igår.

#9 Grattis till en jättefin hingst!!