Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettbeteckningar-fölningar
Läst 535 ggr
Milla
0

HELP

Celma fölade för ca 1 timme sen, men vi kan inte få fölis att dia, hur ska vi göra för att få honom att dia??? vi la honom ner på knä och då fick han i sig en liten slurk men jag vet ju inte alls hur mycket. Han är pigg och så.

Snälla hjälp jag har nu tagit in dom i boxen.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Ahnna
0

Om han är pigg och ställer sig upp själv så är det ingen fara på taket - än! Börjar det gå över 2 timmar däremot så kan det bli värre. För ett par år sen fölade min kompis fjordsto och fölungen ville inte dia på över 2 timmar. Vi bar henne fram till spenarna, höll upp huvudet på henne, mjölkade ur stoet och hade oss, men ingenting fungerade. Men så plötsligt trillade polletten ner och fölisen började dia, hux flux.

Så jag håller tummarna för att din fölis kommer på hur man gör snart också!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Ellinor Johansson
0

Grattis till fölis.

Om han inte hittar skulle jg njölka ur och ge honom iallafall en gång på flaska så han får råmjölken och lite mer energi att leta efter maten,

Håller tummarna för att han börjar förstå

Milla
0

Tack snälla ni!

Har precis varit nere och fått honom att dia lite nu, ska ner igen om 45 min.

susanne-s
0

Lycka till!!!

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

cinna
0

Grattis!! Håller tummarna!

Puzzel
0

Håller tummarna för er att han kommer igång och dia lilla underverket.

Milla
0

Han diar alldeles själv nu, phu så skönt

Ann-Christine
0

Håller tummarna för att fölis numera hanterar mjölkbaren själv, grattis till tillökningen Glad

Milla
0

Nu äter han helt själv och tarmbecket har avgått HURRA!!! Tack än en gång Cattis!! och alla ni andra som kommit med goda råd.

Nu ska jag snart sova ska hämta hem Favorit i morgon och nu kan jag köra i lugn och roSkrattande

Daladis
0

Grattis till bebben! Förstår om nerverna var i dallring där ett tag, men skönt att "poletten" ramlade ner och han fixade maten själv. //Erica

[Anna-N]
0

Grattis till bebis o skönt att allt gick bra! Glad

Puzzel
0

Åhhh va skönt att han kom på hur det funkade, va lite orolig för er igår. Kramar på er så hörs vi måste ju få höra hur det gick att hämta Favorit.

Ove-D
0

#9 Vad skönt… Vi hade ett föl för några år sedan som inte ville suga på mamma, men däremot tog nappflaska glatt… men efter 10-12 timmar började han dia själv… men det var en jobbig väg dit…