Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 499 ggr
stallostby
0

Hingsvisning i Vara

Tisdag 1 maj kl 11 är det hingstvisning på Lassagården i Vara. Någon som vet om det kommer någon shetlandshingst dit??

sanne
0

Japp !!! vi kommer med JOZO RS 387, sen kommer hans halvbror, Felix, och sen kommer Anne P med 4 st, tror det var någon mer !!! sen var det ju fler raser, welsh, russ, ardenner mm

Ska bli kul hoppas det kommer lite folk.

stallostby
0

oj, då får man väl försöka hinna dit innan middagsgästerna kommer…hmm. (Jozo skulle jag vilja titta närmare på…..)

sanne
0

Hihi tackar åt hans vägnar… det kommer bli en trevlig tillställning, bland de andra shetlandshingstarna finns;

Flinta af jäboruder, midas v. bunswaard, Kalypso och Kanteborgs Magnum mfl

Saxo
0

Lycka till Sanne =) Jozo va jääääätte fin innan idag =) Han Glänste ju Riktigt mkt =)

sanne
0

Nyss hemkommen från Hingstvisningen. Det var en mkt trevlig tillställning med MYCKET folk. fina hingstar och trevlig stämning. Nästa år hoppas vi att fler kommer o visar sina shetlandshingstar !!!! Johanna L var där och fotade våra fina killar, vi hoppas på bra bilder,

Hoppas stoägarna fick den information dem ville ha, fick se mitt fd halvblods pappa… han var fiiin. och Nordsvenskarna var helt otroliga o se på !! men självklart var det shettisarna som var snyggast !!

Annette
0

Vilka shetlandshingstar deltog?

sanne
0

Kanteborgs Magnum, Midas v Bunswaard, Kalypso, Felix och Jozo

2 mini o 3 standard.

Sasser
0

Har du nga resultat Sanne?

Annette
0

#8. Det var en hingsvisning inför betäckningssäsongen.

jojjehanna
0

Det var jätteskoj! Mer sådant tack! Och tack för tipset här, bestämde mig sent igårkväll för att åka vilket jag gjorde rätt i. Har dock varit mamma sen jag kom hem och ej ens kikat på bilderna, snart sover sonen så då ska jag göra det.

Ove-D
0

Åååååh att jag missade både Midas och Kalypso… Jag som hade viljat se dem live… Får vi se några foton här på forumet?

Sasser
0

#9 ja, man läser som en kratta:) Tack ändå Annette!

jojjehanna
0

Finns foton på www.johannalagnevall.com

sanne
0

Tack Johanna, vilka fina bilder du tar !!! hör av mig med beställning…

Hanna-D
0

#13 Vad fin gamle Magini såg ut! Jättekul att se Glad

Annette
0

#15. Ja, jättefin. Kul att se en gammal "svensk" hingst, tycker bara det kryllar av importer nu för tiden. Jag hänger inte med alls längre ;)

Hanna-D
0

#16 Håller med dig! Tycker det är konstigt att han inte får fler ston med tanke på Briars framgångar…

jojjehanna
0

#15 tyckte jag också!

jojjehanna
0

#16 Speakern Kurt Larsson sa just det att det är roligt med en så bra svensk häst och så bra att visa att även en helsvensk kan få ELIT.

Ellinor Johansson
0

Är det inte så inom alla raser och djurslag?

Många använder lätt en individ i avel utan att ha en aning vad som finns bakom. Det verkar som import är liktydigt med hög kvalité för många människor. Synd jag menar inte att svenska djur alltid är bättre med där har vi alla fall en dokumenterad historia att se tillbaka till.

På importdjuren får vi i många fall förlita oss på säljare i annat land eller på importören och det har ju visat sig att de uppgifterna inte alltid stämmer.

Annette
0

Nu håller jag inte på med halvblod, eller vad de kallas idag, men jag tycker det är synd att det är så mycket importer. I Flyinges regi är det inte många svenska hingstar kvar. Jag undrar vad de gamla hästgubbarna skulle tycka om detta om de fortfarande levde. Så dåliga är väl inte de svenska stammarna att man behöver ta in så himla mycket utifrån? Eller är jag helt ute och cyklar?

Jag tyckte det är kul att försöka hänga med även på andra raser, men där har jag gett upp.

Hanna-D
0

#21 Bara två av Flyinges hingstar är svenskfödda och stammarna är utländska på dem, undantaget är Qalles mor…

Annette
0

#22. Sorgligt, tycker jag.

Ove-D
0

#13 wow! Midas tyckte jag såg URLÄCKER ut!!!

jojjehanna
0

#24 ja, han var fin!