Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: godkända-hingstar
Läst 3528 ggr
achibaldsminiatyrer
0

Thomas v.d Veldstraat RS 242

Någon som vet något om denna hingst ? Jag vet att han e död men han är pappa till en av mina damer så de skulle vara kul att veta lite mer honom och gärna hitta ett par bilder.

[Billan]
0

Han levde sina sista år här i grannskapet hos mina vänner. Om du vill kan jag ordna kontakt.

blir borta en vecka nu, men kolla då jag kommer hem.

achibaldsminiatyrer
0

#1 Gärna Skrattande

Jojjo-johanna
0

Hejsan!

Han bodde på svedens gård, nara falun i dalarna, Helen och Gören Knutsson ägde honom. Fux (samma färg på kroppen som på man och svans, nästan lite räv-röd i färgen.), mycket stickelhårig i ansiktet (kan ju ha berott på att han var ganska gamal). Hade tyvärr klåda och gick med täcken på sommaren.. :/ Gick länge ihop med en minivalack kallad Chaplin men på slutet när chaplin dog gick han ensam.

han var ganska lätthandterlig, en hingst brukar ju vara ganska stark och kunne dra iväg, men han mera trippade fram och jag fick alltid intrycket av att han var lite 'mesig' eller hur man ska beskriva det.

Han var snygg att se på men lämnade väldigt 'ojämna' avkommor, vissa smäckra med lite 'småmesigt' temprament och andra mer rastypiska och vissa blev väldigt 'burkiga'.

Har själv en avkomma efter honom, tyvärr en riktig liten fegis, men som är väldigt lik sin far till utseendet. :) Känner ägarna till Thomas så det är därför jag vet lite om honom.. mvh

sarahansen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har oxå en avkomma till han :) En riktig ängel är hon! Dock väldigt hög i rang men hon har aldrig gjort något dumt mot männsikor, har haft henne i 10 år nu iår Skrattande Hon har tävlat ponnytrav och gått riktigt bra men är nu pensionerad sen 5 år tillbaka.

l-kanfalk
0

Hej!

Jag har också en avkomma efter han, han heter Svedens Kux. Ni kan läsa om honom och mig på http://svedenscox.blogg.se Jag har försökt hittat lite information om honom, men inte hittat så mycket jag heller. Rynkar på näsan Men skulle vara roligt och se om någon av era shettisar är helsyskon med min! Skrattande