Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett26-efterlysningar
Läst 1256 ggr
Assim
0

Fux valacken "Lilleman"

Jag var med och sålde en shetlandsvalack av god stam för några år sedan. Han skulle användas till trav och sällskap. Tyvärr löste ägaren aldrig ut passet och någon trav blev det nog inte av.

Undrar här därför om någon kan veta vad denna ponny finns. De kallar honom Lilleman fast egentligen har han ett helt annat namn.

Han är en Fux, "normalfux". Ej med direkt ljusare man alltså. Tror han är lite över metern hög av nättare modell. E. Bravo v Sjuitsedom. När han såldes hade han otroligt mycket man. Född. 1998 om jag inte minns fel.

Hon som köpte honom hette Pia Johansson och bodde 2 mil söder om Göteborg i Kullavik. Hon skulle vara aktiv i Ponny trav skolan på Åby.

Jag skickade brev till henne förra året men fick tillbaka de med adressaten okänd. Telefonen är också uppsagd men inte med någon hänvisning. Vet inte om hon har ponnyn kvar efter flytten.

Är det någon som vet något om Pia och "Lilleman"? Det är ju så himla tråkigt om en sådan fin ponny åker runt Sverige utan sitt pass.

Tacksam för minsta lilla ledtråd. Om någon annan köpt honom så kan jag identifiera honom för passets skull.

Shetlandbirgitta@hotmail.com.

[Elsastubin@live.se]
0

Vad är hans riktiga namn då? :)

janehellen80
0

Tror inte Pia är kvar på travskolan, min tös går där sen 2 år tillbaka.. men ring och prata med dom? dom kanske vet mer?

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

[Elsastubin@live.se]
0

Men vad heter han i verkligheten? :)