Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 682 ggr
veronicarickfelt
0

blir lite arg..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

idag kunde ja inte va me o hoppträna så ja hade avbokat min lektion men ja kom till stallet när dem hade ridit klart och vet ni vad han sa till mig när ja kom in dit för o säga hej o typ fråga lite hur d hade gått…

"vilken tur att du inte va me idag för du hade aldrig klarat övningen…!"

10 minuter senare kopplade d i mitt huvud… (sov 2 timmar inatt pga min dotter på 8 mån) "va fan sa han egentligen…"

Arg alltså e nog bara förnamnet.. men men, sista gången ja red för han iaf… Nää usch, va bara tvungen o skriva av mig lite..

Annette
0

Byt tränare om han sa det på allvar! En sån skulle jag inte ödsla mina pengar på.

stallostby
0

Näe va oförskämt sagt! Jag skulle aldrig fortsätta träningen i protest! Eller ställ han mot väggen och fråga va han menade med det! (lättare sagt än gjort..)

PP
0

"De verkligt stora människorna är de som får andra att känna sej stora"

Tycker din tränare hör till skaran av små människor som endast växer genom att förminska andra…

Sasser
0

Jag skulle säga repliken från filmen Göta Kanal till honom…..

Cattis
0

#4 Upplys en oinvigd - vad säger man i Göta Kanal? :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

veronicarickfelt
0

tack alla..  bara d att d e inte så lätt o byta tränare.. men men…man känner sig verkligen peppad nu inför tävling på lördag! trist som fan… som sagt, tänker inte ödsla en krona till på den tränaren…

PP
0

#5 Skit på dej!

Sasser
0

#7 Ja just precis!

Cattis
0

#7 Den kändes väl bra Oskyldig :-D

/Cattis

PP
0

#9 Om!

He,he! Kyss

Cattis
0

#10 Kan ju inte ens hänvisa till skrivreglerna :-P

/Cattis

Sasser
0

#9 Rekomenderar att se filmen! Ingen 100 poängare men Loffe Karlsson i sig är väl en höjdare.

Sasser
0

#6 Lycka till på tävlingen. Visa nu din "tränare" vem som kan vad:)!

Cattis
0

#12 Såg den för evigheter sen. det enda jag minns är killen med kanot som får den överkörd. Minns att jag tyckte det var jättekul, för 15 år sen typ. :-)

/Cattis

PP
0

#14 Amen du! Det har gjorts en 2:a. Missat det?

Cattis
0

#15 Nädå, men varför se 2:an när man inteminns 1:an. Måste ju se den riktiga igen först… Och vem hinner det? :-)

/Cattis

Sasser
0

Förvånad#14 Pernilla tog orden från mig

PP
0

#16 Fast jag tror ju det är lika bra att inte fräscha upp minnet med att se 1:an igen först. Det är ju precis samma historia en vända till… Fast originalet är ju alltid bäst. Inte minst för att Stig Engström med i den.

veronicarickfelt
0

jag tycker ni borde se 2:an, hehe för i början syns mina föräldrars bageri i bakgrunden! =)

Rätt kul.. hehe gratisreklam..

Ahnna
0

#0 Nu vet jag ju inte varför din tränare sa nåt så urbota korkat, men i vilket fall som helst ska en tränare aldrig säga så till sina elever. Det är tränarens uppgift att anpassa alla övningar så att alla elever kan lyckas med dem, på ett eller annat sätt. Klarar man inte den svåraste övningen får man förenkla den och bygga upp tekniken tills man når högre. Det är ju därför man tränar, inte för att man redan kan allt, utan för att lära sig!

Jag har märkt att vissa måste få andra att stå i dålig dager för att själva se bra ut…

Jag säger också som i Göta Kanal 2, med brytning, skitdig! Räcka ut tungan (Mot tränaren alltså, inte mot dig!)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Benjamin
0

Bra skrivet, det mottot försöker jag leva efter!

Jag håller på att träna mig på att tänka positivt om alla människor (även de jag ogillar). Jag hade nog försökt vända det som att tränaren nog hade en dålig dag eller dålig självkänsla eller ngt och att det egentligen är ganska synd om honom. Önska honom lycka till i livet i tanken och byt tränare så ska du  se att han inte ödslar mer av din värdefulla energi längre.

veronicarickfelt
0

#20 jag vet inte heller varför han sa så… Han typ sa att dem andra 2 i gruppen va asduktiga idag och d du hade aldrig klarat det lika bra. d kändes som d iaf.. Nää ja fattar inte, ja har ändå tränat för honom tillofrån i typ 8 år.

D e som sagt han som är oproffsig om inte han kan lägga upp övningar som alla i gruppen klarar.. men har man inte svindyr häst, svindyr utrustning och massa andra svindyra, exclusiva saker så verkar d som att man inte e värd o träna för han ibland.. *suck*

#21 gillar ditt tänkande, försöker oxå varje dag… att alltid vända allt till d positiva.. men o få höra sånt när man har sovit 2 timmar den natten.. då är d svårt o inte ta åt sig ändå in i själen…

Orka inte ens berätta för han att ja vann min första tävlingen förra helgen när ja inte hade tävlat på 4 år…

Inför den tävlingen sa han att ja inte va redo och min häst va defininvt inte redo för 2 klasser… *morr*

Charlotte-Aveback
0

#22: Låter som om du har oturen att träna för en väldigt oempatisk person, som inte förstår vilken effekt sådana kommentarer kan ha. Jättretråkigt!

Mitt råd är att du visa honom i handling snarare än ord att han har fel. Lycka till!