Thermobar
Ni som har thermobar till era shetland, vad har ni för storlek?
Passar den att ställa i ett däck för lite bättre stadga?
Andra synpunkter, tips?
Vet inte storleken, men vi har en plopp i botten på vår. Den är lika stor som en halvpall. Gissar efter att ha kollat på hemsidan att vår rymmer 130 L.
Våra ponnyer har ibland sparkat på den, så vi har byggt en ram runt halvpallen och ställt thermobaren i den och sedan föranktat den med spännband i staketet. Så mitt tips är att på nått sätt bygga in den och förankra den, men det beror väl på hur finuliga ponnyer man har 
Delad glädje är dubbel glädje :)
vi har byggt en egen "minithermobar" , kan lägga upp bilder på den imorron, funkar utmärkt. !!!! 
Har nog samma storlek som Thiffanny. Tycker det är smidigt med proppen i botten så man kan rengöra enkelt varje dag. Har slagit ner två stolpar bakom som jag fäst ett spännband runt + en liten lastpall under för att inte skada botten där värmen finns. Lite off topic men vi bor i närheten av tillverkaren och hämtade våra baljor där för att slippa frakt, det var riktigt intressant att se hur de ser ut inuti :-) Den mindre storleken passar inte i ett normal stort däck.

#2 Sambon säger att han kan göra en, men det har han sagt i tre års tid nu. Skulle iaf vara intressant att se hur ni gjort.

#3 Är den mindre storleken för stor eller för liten för ett däck?
För stor. Sen finns det ju jättesmå, som en hink eller vattenkopp men i dom ryms ju inte så många liter.
Jag har 2st som jag haft i bra många år. Har inte byggt in dom något alls dom är rätt tåliga så jag har svårt att tro att ponnyer skulle sparka sönder den. (men en större häst kanske) Det blir lite repigt i plasten om dom biter i kanten.. men lite repor kan jag leva med.
Den lilla är 40l av runda modellen och tror inte den passar i ett däck, ska möjligen vara ett större däck av något slag. Kan mäta omkretsen på den om du vill veta måtten.
min pappa kan göra på beställning om nån önskar ?
lägger upp bilder imorron som sagt
den blev färdig idag och vi hann knappt ställa in den så var dom där och drack. Det är tak på den åxo 

Jag har ett gäng från Bole, rymmer 65 liter.
Ingen har blivit söndersparkad el dyl. Däremot var vi så dumma att vi använde dom en sommar och då var det ett föl som lyckades med att bita i "kontakten" och dra ur kablarna………
Supernöjd med mina! Billigare dessutom än de riktiga thermobaren
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Har Thermobar 80l. Har byggt in den i ett hörn med utsidan öppen och plast pall i botten, så att man lätt kan ta ut den för renörning. Fungerar hur bra som helst.
Ska köpa en till 40 l till hagen med två hästar.
DET BÄSTA JAG NÅGONSIN KÖPT, besparar en massa arbete och hästarna har alltid vatten.
Min "gubbe" har byggt en på prov blev 65l i innermått har ej fått tag på större som passar i varandra.
Ska ha två bredvid varandra så då blir det 130l.
Vi är på provstadiet än, men kostnaden blir mycket billigare i alla fall!
Skissar lite på att bygga en egen. Det enda som fått mig att inte bygga en än är värmekabeln. Vill inte ha en med 230 i tycker det är lite otäckt att ha så stark ström ute i hagen….
Jag har också funderat på att bygga egen, men med tanke på att enbart värmekabeln isf kommer kosta drygt 1000 kr, och sedan alla extra tillbehör (plastbaljor, isoleringsmaterial, vattenbeständig plyfa) blir ca 500 kr.
Så jag skulle inte tveka på att köpa Boles värmebalja för lite mer än 2000, finns dessutom flera som ligger strax under 2500 kr för ca 60-70 liter.
Fattig student som man är så får jag släpa vatten ännu en vinter, men jag vill lova att denna blir den sista…
Hakuna matata!
Vi har tre thermobar. En 40l, en 80l och en 130l. Är jättenöjda med de två största.
Däremot är jag inte så nöjd med prisutvecklingen. När vi köpte den på 130 liter betalade vi 3500-4000:- för den. (minns ej årtal, men det är länge sedan, och thermobar var rätt nytt)
Nu kostar samma thermobar (130l 220w) 8.000:-!!!!!!
Nu håller den ju visserligen än, och den är verkligen jättebra, men jag fasar för den dag den går sönder….
#15 oj så dyra det blivit! Har också 3 st, en 80L och två 130L, är supernöjd med dem.
Vi har en på 130 liter som står i en hemmabyggd ram gjord av fyrtums stockar. Fyller vatten ca varannan dag till 6 shettishingstar. Har haft den i tre år nu fungerar kanon. Killarna jobbar tidvis på att demontera den men ramen gör att de inte lyckats..än! Rekommenderas varmt!