Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 382 ggr
zettan
0

ngn som vet

Hur gammal bör fölet vara innan man transporterar de?

ElisabethA
0

Finns det någon regel/lag?

Det beror väl lite på vad man ska göra. Jag har sett föl på utställning som var en månad. Hade inte själv tvekat att köra till exempelvis veterinär med ett litet föl. Man får använda sunt förnuft och se till individen, det skulle i alla fall jag göra…

Cattis
0

Är det inte en vecka som lagen säger som minimum? Har för mig det. Men även vid så låg ålder bör man ju som Elisabeth skriver använda sunt förnuft m.m.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

zettan
0

JA prexis ja hoppas min fölis kommer bli stark så ja kan flytta dom inom 1 månad.

sara-ek
0

men om det är en lag på en vecka. Tänk om fölisen blir s sjuk att man måste till vetrinären då? lite nyfiken bara*

Ellinor Johansson
0

# 4 Djurskyddet står över lagen.

carl-gustaf
0

om fölet är lätt skadat eller sjukt och transporten inte orsakar ytterligare lidande får man tranportera fölet  om naveln är läkt Skrattande, om tveksamhet råder skall veterinär kontaktas.

Fråga Gustaf!

VeronicaP
0

Vi har åkte iväg med föl i transport när de varit mindre än 24 timmar gamla och det har gått bra och att vi har gjort det är pga läkarvård som inte gått att lösa hemmavid, men annars så transporterar jag inte dem innan de är en vecka i allfal om jag behöver flytta dem , men oftast så är de mer än en månad gamla innan de får åka iväg.

Jannie
0

En månad .