När släppa ut?
Hur tidigt släpper ni ut era nya föl? Hur gamla är de när de går ute hela dagen? Har inte vågat släppa ut heldag ännu eftersom jag tycker det är halvkyligt..
Från dag ett. Min fölis sov inne tre nätter eftersom det regnade, nu är han ute dygnet runt oavsett väder. Om det skulle bli ihållande regn under en längre tid kommer han få komma in för att torka upp.
har ni elstaket eller?
min fölis var bara inne första natten sen har han varit ute. Han har varit inne en vända på eftermiddagen då det hade regnat så. Vi har elstaket
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Har elstängsel, fyra trådar.
Från första dagen är de ute. Beror sedan på väder o vind HUR mkt de är ute allra första tiden. Nattetid är de iaf minst en månad gammal. Beror på när de är födda!
min var inne i mitten på april uinder ett dygn ca då mamman var dålig. Annars går dom ut direkt när dom diat. Nu bor min ute i ur och skur, är tre veckor gammal. Dom kan dock gå in om dom vill. Vi har också elstaket. Den lilla fick en stöt och vet sedan var gränsen går ganska bra, om hon inte blir tryckt genom trådarna

Våran har varit ute sen födslen , hon föddes den 5 maj och har inte ens varit inne i stallet.

Jag försöker betäcka så de fölar i mitten av maj ungefär. Målet är att de ska födas ute och vara ute hela tiden.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
okej from nu ska "mina" också få vara ute hela dagen.. ska inte vara så "mammig" men är kanske lite extra "mammig"när det inte är sin egen pålle man har…

Förra året fick jag första fölet 13 april och hon var ute hela dagarna från det att hon föddes, men på nätterna var hon inne i nga veckor.