hmmm?
Easy + boxen är inget bra exempel på vänner direkt. om han blir lämnad i boxen för länge får han panik! stegrar och försöker sparka upp dörren, utanför boxen sår jag och försöker lugna ner honom det går men så fort jag öppnar ska han ut! tränger sig före mig och alla som är i stallet. Jag som hans ägare vet att han inte har något tålamod, men han måste kunna stå i en box? :-/
det funkar inte att han någon annan häst i stallet…

Bara låta han vara där själv, de är väl en box som han inte komma över ?
Häng in ett ganska fullt hönär och lite godis i krubban och, ja sysselsätt honom så tänker han kanske inte på att det är otrevligt.
Äta och pysslas medasn han står i boxen går bra, det är när han bara står där ätit klart eller när man är tvungen att gå någonstans. han är också fånghäst.

Hade inte vågat ha hönät i box till en som klättrar på väggarna lätt de fastnar i nätet . Men de är bara att låta han klättra och ha sig , så länge de inte finns riks för att han kan hoppa över. Släck och gå ut ur stallet tex låt han stå där själv
Jag vill att han ska tycka det är kul att vara i boxen och inte tycka det är läskigt! han kan inte hoppa över men han kommer nog snart sparka sönder dörren isåfall,den är bara gjord av trä. Jag håller med det är nog lite för riskabelt att ha hönät.för han klättrar
Se till att det inte finns täckeshängare utanpå boxväggarna om klättrar.
Kan han se ut? James stegrar också i boxen om han inte kan se ut. Han är helt lugn och nöjd nu när han har en boxdörr som han kan se över.
lurvponnyn.vimeddjur.se

Men ibland måste man låta de stå där inne utan att ha något och göra , är de inte vana vid att stå på box så är tyvärr det enda att göra låta dem stå där inne länge och vänja sig , de får tycka de är tråkigt , annars så lär de sig ju att om jag bråkar riktigt mycket så får jag komma ut …