Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett20-föreningsfrågor-sss
Läst 2592 ggr
camilla69
0

Webbstamboken

Jag har just fått tillbaka passet & ägarbytet är nu ok. När kommer mitt namn stå på ponnyn på webbstamboken ??

susanne-s
0

Har du kryssat i att dina uppgifter får visas i webbstamboken?
Annars visas dom inte.

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

camilla69
0

Ja, det är jag helt säker på att jag gjorde !

susanne-s
0

Då kommer det stå där…:-)

www.gullsmyrastuteri.se

VeronicaP
0

Fast Susanne de har vi gjort några gånger och det står ändå inte med , så jag vet inte vad som blir fel , de står bara att de är sålda inte de nya ägarna och ibland inte våra namn heller ;)

susanne-s
0

Märkligt, jag har fått mitt namn med alla ggr.
"Camilla69" ring och fråga om det blir fel!!

www.gullsmyrastuteri.se

Annette
0

Det kommer nog med vid nästa uppdatering. Den senaste ser ut att vara 2 dec.

ThiffannyJ
0

Jag hämtade ut passet på min nya pålla i dag, jag vet att jag kryssade i att ägaren får synas. Ägarändringen syns inte alla i stamboken ännu, men som Annette skriver så uppdateras det säkert snart.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

VeronicaP
0

Då är det kanske bara hos oss de inte brukar funka då ;)

camilla69
0

Då väntar jag denna vecka sedan ringer jag & kollar :-)

RebeckaSvensson
0

#9 Vänta tills du ser att webstamboken är uppdaterad. Finns ingen anledning ringa för en sådan sak innan du säkert vet att det blivit fel.

camilla69
0

ok, uppdateras den en ggn / månad ungefär eller ?

jag får väl hålla lite koll :-)

Tack för svaren!

maggan
0

Såg att den är uppdaterad i dagSkrattande

camilla69
0

Såg detsamma just nu så nu står jag där :-)

Kida
0

Vi slutmätte vårt sto för snart 2 år sedan tror jag. Jag skickade in papper och chipnr. Men när jag tittar i stamboken så står det inget i rutan ang mankhöjden. Jag har funderat mycket över varför. Jag är ju inte insatt i sånt här Skäms. Chipnr står där fast jag skickade in dom samtidigt. Hon heter Lindebys Nova ifall någon vill titta efter och kanske vet svaret.

MadeleneJansson
0

# 14 Mankhöjden som anges i webstamboken är den som man får fram vid mätning på premeiringsplats när ponnyn visas på sommarpremeriing eller hingstpremiering. Mätintyg gäller inte utan alla ponnyer mätas på premiering och det är de måttet som kommer in i webstamboken.

Kris_J
0

Skickar man in mätintyg vet jag att Fredrik lagt in det i alla fall tidigare, om det har ändrats borde det finnas något beslut på det.

Veritas odium paretFörvånad

PP
0

#15 Inte helt sant. Två av mina ponnyer har resultat från mätintyg införda i stamboken. Dock är det tre år sen det senaste lades in, så det är möjligt att det införts nya regler sedan 2009.