Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 410 ggr
Asagard
0

Rimligt pris?

Vad anser ni att ett rimligt pris på ett "bra" sto är? Om stoet är A-premierat, har lämnat flertalet guldbelönade avkommor (olika åldrar dock ingen godkänd hingst eller diplomsto) och själv är högt belönad. Vad kostar ett sådant sto? Eller rättare sagt, vad borde ett sådant sto kosta?

Cattis
0

För mig skulle det bero på hur ofta hon är visad (läs för hur många olika domare) och fått dessa "höga" guld. Ett högt guld betyder inget alls om hon fått "bara" silver 10 andra ggr och inget mer. Har avkommorna fått sina guld från och med tre års ålder eller bara som föl/åringar? Isf är det heller inte "lika mkt" värt som om det är vuxna avkommor som fått det. Det jag är intresserad av är ju hur den färdiga avkomman blivit. Hajar du? :-) Och stammen såklart, viktigare än alla poäng på henne själv.

Nu tror jag att jag vet vilket sto du avser med din fråga och då är mitt svar (för hon är inte betäckt om det är hon jag menar): 10-14.000:- skulle jag tycka att det var rimligt att betala för det stoet. Om jag var intresserad av att avla på de blodslinjerna.

Omständigt svar kanske, men så tycker jag. :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Asagard
0

Hm, tror inte att vi tänker på samma märr (men jag vet inte förstås). Märren i fråga är inte ens till salu, men kanske blir vid "rätt" prisförfrågan.

Cattis
0

#2 Om det inte är den som jag var med då du köpte, då stämmer heller inte mitt "prisförslag" :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.