God Morgon 10 Maj 2007
En ny dag med nya möjligheter.. hoppas det blir lite bättre än i går, jag tappade ALLT igår, typ en låda m 150st prisrosetter, slog i huvet, ja typ allt gick fel. Men idag blir en bra dag ?!?
Idag ska sonen ut o rida när vi kommer hem, och jag ska tvätta svans på 2 ston som snart ska på utställning, dax o börja reda ut lite tagel…Nästa helg är det utställning i Tidaholm, då åker bara vår fina lilla kille med, sen blir det ju 3 nästa gång.. kul m utställningar
Ha en bra dag alihopa

Stängt av väckarklockan i sömnen igen! Tur det inte är någon tid att passa på morgonen idag, nu tänker jag inte stressa iväg utan att först äta. Sedan skall jag klippa gräs och trimma nästan hela dagen.
Solen skiner så det blir nog en härlig dag.

Idag ska jag jobba med min uppsats i Engelska B. Den heter "Are Women Polite, and Do Men Get Things Done?" Det kan diskuteras i oändlighet…
Ikväll ska jag och några kompisar gå på fotboll här i Örebro och se KIF Örebro - Umeå IK. Ska bli kul.
Hoppas alla får en bra dag!!!

gomorron! idag har jag två saker att berätta: vårt shetlandsföl Moflos M..nånting som föddes igår LEVER fortfarande, jag är så glad. Det var ett jobbigt felläge med ett bakåtslaget framben och det andra frambenet bakåtslaget och böjt i knäleden. Ringde veterinär efter ungefär 2 minuter och han kom inom en halvtimme. Han gjorde en heroisk insats och lyckades lirka fram det knäböjda bakåtslagna, trots att hela huvudet var ute och inte gick att få in igen. Han räddade stoet - och fölet! Det trodde vi aldrig när vi höll på som mest. Det blev ett hingstföl, rödskimmel, 19 kg. Svår start, vi fick ge mun-mot-mun metoden, massage, mata med nappflaska osv. Men nu när jag gick ut i morse var han som vilket föl som helst. Fast jätteliten förstås. Idag fyller jag år, just det känns sådär lagom kul… Försöker inte göra ngt av det, vi varken firar med tårta eller bjuder hem folk. Nu är jag alltså 38.. fattar inte hur det gick till riktigt.

Morrn morrn .
#3 Grattis på födelsedagen och Grattis till fölis , skönt att det gick vägen. Verka vara många med bakåtslaget ben i år tycker jag.
God Morgon!
Sol men ingen vidare värme. Hade 5 minusgrader här i natt!
#3. Grattis Jenny till fölis o på födelsedagen! 

#1: Du får flytta väckarklockan lite längre bort från sängen! 
#2: Jösses, vilket tema! Jag skulle gärna betala en slant för att få läsa din uppsats! 
#3: Stort grattis till fölet och att allt gick bra till slut (och jag viskar ett litet grattis på födelsedagen …). 

Godmorgon ingen bra dag i dag, mitt CSN strular så just nu står jag utan pengar jätte kul och inte vet jag hur det kommer bli heller…. suck sedan är jag så less på min gubbe börjar fundera på om vi har hotell verksamhet hemma det jobbiga är ju att barnen tar efter honom, tränade lydnad med ena hunden igår det va skönt att komma hemifrån en stund, skrev prov också suck första gången jag verkligen känner att jag inte gjorde bra ifrån mig och betygen som är så viktiga nu inför slutbetyget. Jaja solen försöker titta fram ingen värme men lite sol iallafall, ska ut och titta till Puzz i dag och se hur hon mår på betet. Ha en bra dag alla glada.

#3 Grattis! Skönt att allt gick bra till slut!!
#6 Jag tror min uppsats kommer att bli officiell, så du behöver inte betala för att läsa den
Skolan kommer att lägga ut den på nätet i juni/juli 

#8: Aha, tack för tipset! Då sparade vi en slant där! 
Lycka till!

Vassego 

Grattis Jenny, till både födelsedag och föl - vad otroligt skönt att det gick bra med både mor och son.
Idag skall jag göra absolut ingenting mer än vad jag vill/orkar/känner för. Det lär i praktiken innebära tvätt, sitta vid datorn och fixa lite, samt ett par timmar med hästarna. Lyxdag!
Sen på em är det utvecklingssamtal för sonen. Så ja, inget särskilt alls.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Usch väntar på att veterinären ska ringa, min shettis har tre knölar i svansen som kliar. Det var bara en knöl i höstas och då tyckte vet att vi skulle avvakta. Han har inte kliat under vintern och knölen blev mindre, sjönt tänkte jag men…. nu verkar det inte så bra. Nån som har nån aning om vad det kan va?
#3 Stort grattis till fölis och födelsedag.
Goder morgon!
uppehåll i regn har vi nu, skönt!! Idag ska jag inte göra ett skvatt, jo jag ska försöka mysa lite med fölis, men han kryper och ställer sig bakom mamma hela tiden.
Tänkte ta en borstning av Favorit också för han fäller som 17.
Sitter på jobb nu och syr täcke pust stön det är så tungt fattar inte varför folk ska ha VINTERTÄCKEN nu.
Tror jag ska köpa med mig lite godis hem för jag är så himla godissugen………………
Ha en bra dag alla!
Ja just det, grattis till fölis och till dig själv.
Hoppas det löser sig med pengarna är aldrig roligt att stå utan.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

God morgon!
Försovit mig i morse, och jag som skulle upp tidigt och plugga… Tur man måste äta lite frukost så man hinner med en kort stund här vid datorn. Dagen ska ägnas åt böckerna och sedan ska jag skjutsa en kompis till Arlanda i em.
Dagens bild i Trelleborgs Allehanda var på mina hästar idag :-) http://www.trelleborgsallehanda.se/apps/pbcs.dll/article?AID=2007105100435 Fr.v. Hanna, Cpirite (fuxen), bakom henne Gloksinia och Goltiksa och Ina till höger.
#3 Grattis till fölet och på födelsedagen!

Vilken underbar bild Rebecka!!!

#14: Vilken härlig bild - och rund och fin mage på Ina!

#15 o 16 Det var kul att hitta dem i tidningen, inget man räknat med direkt :-) Rund om magen är Ina alltid - ibland lite väl rund :-)

göd morgon
idag är ja hemma från jobbet. vaknade med migrän och så ont i lederna. kan inte greppa ngt med mina händer utan att du gör ont. Känns som om dom domnar bort. drömde att händerna svullnade upp och blev helt runda och vattenfyllda i natt. Så läskig dröm alltså.
Idag blir de inte mkt som ska göras. pappa ska med till stallet för ja vet inte om ja kan greppa om ett grimskaft om hästarna drar åt ett annat håll.
ha en bra dag
kram
nu e hemsidan strax klar. lite små detaljer kvar adressen är www.stuterisango.dinstudio.se
God middag!
Här är det tungt istället för att åka till Örebro och försöka ta en seger på travet i kväll så fick sambon åka med hästen till kliniken i Karlstad (förmodligen en hovbensfraktur)
Nu väntar jag på att grabbarna som kör Primör ska komma så ska de få gå på en lång skogstur i solskenet, själv ska jag skura golven i fikarummet och tvättrummet i stallet.
#13 Det gäller att vara förberedd innan vinter, det kommer troligtvis en beställning från oss snart också ;)

#14 vilken häftig bild! Luggarna/manarna ser nästan stylade ut så de är som en slags "tecknad afrofrisyr", ser otroligt häftigt ut!
Vår lille, lille hingst lever fortfarande och har fått vara ute en kort stund idag. Det är väldigt mycket liv i honom för att vara så liten och ändå 18 dagar för tidigt född + de komplikationer han gick igenom. Skickar med en bild - kolla in härvan av känselhår han har!
Tack för alla grattis på födelsedag och för fölet!
/J

#14 Härlig bild! Diggar frisyrerna!!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#20 Haledusingen vilken liten söting…..