Vem vinner ikväll?
Vem tror ni vinner melodifestivalen ikväll?
Och hur kommer det att gå för The Ark?
Jag har inte hört alla bidragen, men jag tror att Serbien vinner. Finlands bidrag ska vara bra, men den har jag inte hört, så jag lägger i nuläget min röst på Serbien.
Tyvärr tror inte jag att det kommer att gå så bra för Sverige ikväll… Vi ska nog vara glada om vi slipper semi nästa år…
Har inte hört ngr andra bidrag men hoppas på The Ark!!! de har en super bra låt tycker jag…
Har inte heller hört något annat bidrag, men jag håller med Åsa, The Arks låt är kanon!
Jag har inte heller hört alla bidrag, men jag hoppas på Sverige.
Jag tror inte att Sverige tar hem det här. Tror som Elisabeth A att vi får vara glada om vi slipper semi. Serbiens låt var jätte fin! Och sen tror jag att det var vitrysslands som jag gillade också men är inte säker.

Har heller inte hört de andra, men jag gillar The Ark.

Har inte hört de andra, gillar inte The Ark.

Visst inte ens att det ska vara idag… Och än mindre aning om vad det är för låtar de olika länderna ställer upp med.
The Ark är bääääst :) Hoppas på att de vinner. Heja heja!!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Det var någon på tv, som var typ chef för något musikbolag eller vad sjutton det nu var (gick bara förbi tv:n och hörde på vägen). I alla fall. Hon sa att hon inte gillade schlager och att det säkert INTE skulle gå bra för The Ark. Hon tyckte låten var för bra för schlager. :-D

#9 Fast inte är det väl så mycket schlager i ESC längre..? I år verkar det t ex vara en hel del rock med - säkert influerade av fjolårets vinnare.
Jag gillar Ark och tycker att de borde ta en topp-tio-placering, men vem 17 vet hur det går? Annars tycker jag sällan som "proffstyckarna", t ex tycker jag att Serbiens bidrag var riktigt otäckt smörigt och pretentiöst..! Brr! Gillade däremot Georgien, även om det lät väldigt likt en Madonna-låt…

Tror jeg bare har hørt Norges innslag! Men "tumlan" opp for Norge!
kom de andra nordiska länderna med? hade för mig att bara sverige gjorde det men kan ju ha fel för mig!?!

#12 Finland är ju direktkvalificerad, men Island, Norge och Danmark kom inte med.
ja så var det! Vi o finland får kämpa för nordiska länderna…

he he… Der kan man se hvor mye jeg følger med!

Ja jag gillade ju inte vinnarlåten direkt, jag tyckte att rysslands låt var bra även vit ryssland , men hur attan kunde *mångubben * få så mycket poäng , trodde faktiskt det var låtarna man bedömde och inte tramsigheten , .. Jag tycker fortfarande att The Ark var bäst jag gillar deras låt skit mycket , Finlands låt var härlig med. Men annars var det mycket skit …

Rätt låt vann i år igen!! Härligt 
#16 Undrar precis som du hur den folieinpackade Iprenmannen kunde få så många poäng…