Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 24-köpes
Läst 1766 ggr
PrazzelGirl
0

Sökes: Postkandar stl 9,5 och 10,5

Söker Postkandar med två ringar, stl 9,5 och 10,5!

Får se om jag får ngt napp här!
Hör av dig med vad du har och kostnad (+ev frakt).
Om du är intresserad av byteshandel kan vi kanske ordna det…
Har bla ett körhuvudlag med skygglappar stl Ponny (finns annons här) mm.

Lättast för mig att kolla om du mailar på norlundskan@live.se eller ringer/smsar/mmsar till 070-24 00 731

Mvh Anna, Hudiksvall

helenecarlsson
0
PrazzelGirl
0

#1 Tack för tipset. Har sett det bettet.
Dock värre att hitta 9,5cm…. Rynkar på näsan

PP
0

Är du lite fingerfärdig, kan du minska storleken något med bettskivor. Jag kör på dubbel uppsättning på lille valackens "vinterbett" då jag inte hittat ett sådant syntetbett jag ville ha i 8,5. Flört

helenecarlsson
0

#2 Är du säker på storleken, när jag köpte så fick jag gå upp en storlek den som i normala fall har 9,5 på tränsbett fick inte plats mellan skänklarna utan gick upp till 10,5. Svårast tycker jag är o hitta ett som är tunnt nog för en liten shettismun.

PrazzelGirl
0

#4 ja normalt har de dom storlekarna iaf.
Jag har läst här om att på vissa bett stämmer inte storlekarna…
Har du provat det postkandaret som länkas om här ovan?
Tänkte om det är "litet" i storleken isf…
Det är iaf inte så tjockt.
Mvh Anna

helenecarlsson
0

#5 Vet inte fabrikatet på det i länken, det jag har till mina är Ideal, de är mycket tunnare och smidigare än Globus men som sagt jag fick gå upp en storlek.
Ring drive out o fråga.

PrazzelGirl
0

Tack Glad
Jag har haft kontakt med Drive Out men inte frågat om den storleken.

Elshira
0

Då jag själv inte hittat små bett av den modell jag sökte (ett nätt oledat pelham och ett rakt bett med linten port) här i sverige så letade jag på utlänska sidor.

I sverige finns postkandar i storlek 9.5 finns här http://www.lillhastenistav.se/

Men å andra sidan är ju det lika tjock som ett "stort" bett.

Vill du hitta bett (alla sorters bett) som är mer anpassade för ponnyer, dvs lite smalare mundel och små ringar så kanjag varmt rekomendera att de beställer från england. Frakten blir ca 100-150 kr, men å andra sodan är själva bettet oftast billigare så har du tur blir det +- 0 jämfört med att köpa i sverige.

Behöver du något utställningsträns eller annan "ponnyanpassad" utrustning så finns verkligen allt i england… Då kan du ju passa på att köpa det där isf :)

Hakuna matata!

PrazzelGirl
0

#8 Tack för tipset! Glad
Har du något spec företag el affär i tex england, också att rekommendera? Glad