Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 23-säljes
Läst 2313 ggr
Linnah
0

(S) Shetlandsprylar, magasin etc

Håller på att rensa ut mina förråd av shetlandsgrejer som jag inte orkar samla på längre. Lägger in allteftersom jag hittar saker.

Frakt betalas av köparen på allting.

Till att börja med:

a) Shetland Pony Stud-Book Society magazine, följande årtal, 30 kr/st (säljs helt allihop tillsammans):
1991, 1992, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2002

b) Fokkerscatalogus NSPS: Uppfödarkatalog från Holland, tror den är från ca 2002. 20 kr

c) Shetland Ponies 2000: Katalog över hästar på Shetlandsöarna vid millennieskiftet, med bilder i färgtryck på hingstar och förteckning över stuteriernas hästar. 20 kr

d) Walls & District Agricultural Show, Millennium Shetland Pony Souvenir Brochure: Katalog från utställning på Shetlandsöarna år 2000, med stuteriannonser och bilder i färgtryck. 10 kr

e) Ponies of Shetland: uppfödarkatalog från Shetlandsöarna år 2000, med bilder i färg. 20 kr (finns 2 st)

f) Stutteribog Avlsforeningen fpr Shetlandsponyer i Danmark, uppfödarkatalog med svartvita bilder, från 1995. 10 kr

g) Hingst/stuterikatalog över shetlandshingstar i region syd: katalog gjord av Camilla Kjellman 2004, färgtryck. 20 kr

h) The Shetland Pony, broschyr utgiven av SPSBS (okänt år, men skulle tro att jag fått den runt -03), viks ut till A4-storlek med färgbilder och text. 10 kr

Mer kommer…

Linnah
0

i) Tidningen Hästen, #8/03, med bl.a. artikeln "Moflos Mirakel - den lilla hästen som överlevde mot alla odds", 15 kr

j) Ponnyronden, #2/99, 15 kr

k) Tidningen Shetlandsponnyn, följande nummer, 10 kr/st:
#4 1998 till #1 2005 - kompletta årgångar.
En dublett #1/04. En vardera av #4/06 och #1/07.

Linnah
0

L) Vår Ponny, #1-4 1993 (1 tidning), 20 kr

Linnah
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

m) Två par svarta tygtyglar med silverfärgade spännen. Ev använda någon enstaka gång, i övrigt bara samlat damm. 50 kr/st.

n) Svart ledtygel med mässingspänne. 50 kr

o) Svarta gummityglar, ev använda någon gång. 50 kr

p) Svarta tygtyglar, ser oanvända ut. Mässingsspännen. 50 kr

(På bilden är det o överst, sedan p, på undre bilden n överst och därefter m)

Linnah
0

A)-H) tingat, ett ex av G) finns dock kvar.

Linnah
0

q) silverfärgat bett, strl 11,5

r) silverfärgat smalt bett med gummiplattor, strl 13

s) silverfärgat bett strl 9,5

Begagnade, men i gott skick. 20 kr/st

Linnah
0

t) Körhuvudlag med fasta skygglappar. Hör egentligen till en finsele, men jag föredrar ett annat träns. Fina mässingsbeslag. Aldrig använt. 200 kr

u) utställningsträns med nosgrimma som löper på sidorna av sidstyckena. Mässingsbeslag. Köpt i England, aldrig använt. 150 kr

v) Utställningsgrimma till sto/unghäst, mässingsbeslag. Aldrig använt. 150 kr

Linnah
0

w) Utställningsträns med fin brodyr, nosgrimman löper genom sidstycket. Mässingsbeslag. Oanvänt, köpt i England. 150 kr.

x) Träns med vitt foder, begagnat. Saknar "snokrem". 30 kr

y) Träns med vitt foder, passar liten shetland/unghäst. Saknar "snokrem". Använt enstaka gång. 30 kr

Linnah
1

z) Körhuvudlag utan nosgrimma, silverbeslag. 20 kr

å) Litet träns med mässingsbeslag, kedja på pannbandet, nosgrimma saknas. Eventuellt använt enstaka gång. 20 kr.

Assim
0

Vill gärna köpa dina tidningar, Shetlandsponnyn och vår ponny samt utställningsgrimman.

Vill du maila mig ang betalning plus frakt? shetlandbirgitta@hotmail.com

ryttarinnan83
0

Hej! Jag vill gärna köpa det svarta kör huvudlaget för 20kr. Vad går frakten på?? Maila gärna svar till mig,. Malin_bjorkkvist@hotmail.com

ryttarinnan83
0

Ett av dom tränsen med vitt foder vill jag oxå ha helt det under bokstav Y….

Minsanne
0

Hej Linnah

Jag vill köpa Å och U. Kan du maila mig eller meddela vad frakten går till och vart jag ska sätta in pengarna

AnnaLenaK
0

Linnah

Kan det lilla tränset (å) tänkas passa större mini? I så fall köper jag det gärna liksom den svarta ledtygeln (n)

Linnah
0

Följande är tingade (jag har svarat samtliga som tingat per mail):
A-H, K-L, N, T-W, Y-Å. Med andra ord, de som finns kvar är I, J, M, O-S samt X.

Återkommer till samtliga med fraktkostnad senare i veckan, har en lite lätt hysterisk vecka så det var lite otajmat att göra det här samtidigt. :)