Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 963 ggr
Kida
0

Such-ansökan

Ännu en dum fråga kanske.. Men måste ju fråga när jag inget vet Skäms. Jag har sökt such till vår ponny, men hur och när får jag veta om hon får det? Läste att man skulle skicka in bild till tidningen om hon fick det, och det vill man ju inte missa..

ThiffannyJ
0

SUCH diplomen delas väl ut på SSS årsmöte om jag inte minns fel Glad

Brukar inte bild på SUCH ponnyer vara med i nr 4 av tidningen? Sitter på jobbet och kan inte kolla i någon tidning just nu tyvärr.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Annette
0

Bilderna brukar vara med i nr 1. Om man angett en mailadress brukar man få svar om ansökan gått igenom. Men det går ju att skicka in bild utan att veta om hästen fått utmärkelsen, det tänker jag göra.

ThiffannyJ
0

#2 Tack, var som sagt var inte helt säker Glad

www.minishetland.com

Hanna-D
0

#2 Jag har aldrig fått svar på mail, däremot en bekräftelse att ansökan kommit fram.

#0 Listan brukar publiceras på SSS hemsida, bilderna ska in i Shetlandsponnyn nr 1 som har manusstopp 1 februari.

seijsing
1

Hur fungerar detta med SUCH. Räcker det att ponnyn fått exempelvis 40, 41 & 41p uppdelat på två olika år och med tre olika domare. Samt att ponnyn då var över tre år. Eller ska den även ha fått championtitel eller dyligt.

Vad menas med "en av guldmedaljerna i klar konkurrens"?  Om de alltid varit ensamma i klasserna, kan de då aldrig få SUCH?

ThiffannyJ
0

#5 Reglerna finns på SSS hemsida.

Men det är minst tre guld på en SSS utställning för olika domare. De tre gulden ska ponnyn ha fått på två olika år, alltså om ponnyn får tre guld 2011, så räcker inte det, den ska ha ett av de gulden 2012 t.ex.

Gulden räknas från det år ponnyn fyller tre år.

Två av gulden ska ponnyn fått vid tre års ålder, och två av gulden ska vara minst 41 poäng.

Jag har ju själv erfarenhet av att gå själv i ringen, men då har hästarna kanske blivit champion och sedan BIS, eller så har det visats på RIKS och blivit klassvinnare och chamapion där.

Det är utställningskomittén som bestämmer konkurensgraden med hjälp av statistik o dyligt.

www.minishetland.com

MadeleneJansson
0

# 6 Stämmer det verkligen att ponnyn ska fått 2 guld vid 3 års ålder?

Kan dom inte få SUCH om dom får guld som 4 och 5 -åringar då?

ThiffannyJ
0

#7 Det står så på SSS sida, under reglerna i alla fall.

www.minishetland.com

ThiffannyJ
0

Jag rättar mig själv, två av gulden vid lägst tre års ålder står det. Kopierat från SSS sida : För att erhålla titeln skall shetlandsponnyn ha erhållit: Minst tre guldmedaljer vid SSS:s utställningar. Ingen av domarna får förekomma mer än en gång i de åberopade protokollen. Minst 2 olika årtal för två av de tre tilldelade gulden i de åberopade protokollen. Meriter kan tillgodoräknas ponnyn tidigast från det år den fyller tre år. Två av guldmedaljerna vid lägst tre års ålder. Två av guldmedaljerna med minst 41 poäng varav en av dessa vid lägst fyra års ålder. En av guldmedaljerna i klar konkurrens. (Utställningskommittén förbehåller sig rätten att avgöra konkurrensgraden med hjälp av utställningsstatistik o.dyl. för de aktuella utställningarna.)

www.minishetland.com