God Morgon 13 Maj 2007
Sover alla ännu?
Imorse fick Carmen ett föl 9 dagar över tiden.
Det blev ett rödskäckat stoföl med stor stjärn. Pappa till fölet är I Learned From The best . Hon är fortfarande våt med med hag tror hon är fint fläckad.

Grattis, få man väl börja med..
Go morgon… vilken dålig medolifestival.. fy tusan. men barnen hade roligt o sover fortfarande, helt otroligt faktiskt. Idag fortsätter högtrykstvätten av stallet o det är allmän storstädning på gården !!! såå skönt. Så vi vet vad vi har o göra, ha en bra dag alla !!

Jag är vaken. Dottern åkte på gökotta kl 7 i morse, de skall vara i mormors lappkåta och grilla. Maken och sonen packar för fullt, de skall på Scout-DM på Kinnekulle. Det blir bara jag kvar här hemma. Jag skall fixa med tvätt och annat mindre roligt, efter lunch åker jag till stallet. Mycket roligare.
#0. Grattis till fölet.
Grattis! till skäcksto fölet!
Jag sitter och äter fruckost efter en stund i stallet, men den nya fölungen. Det är en tuff liten herre.
Det är bra underbart med föl!

God morgon på er alla. Här har jag just varit ut till pållarna solen sken och det såg för ett ögonblick att vi skulle få fint väder idag, men solen gick och gömde sig. Vi har haft minusgrader här inatt, ska vi aldrig få sommar är lite avis på er längre söderut. Gubben är i Stockholm och jobbar och han klagar att det är så varmt. Dom la tegel på ett tak igår. Ev blir det en tur till ikea i Happaranda idag. Ha det bra
#0.grattis till fölet.

#0 Grattis till fölet
Idag är det tävling på Åby som gäller och jag hoppas att det inte blir regn idag i allfall, kan få regna när vi är färdiga.
#0 grattis till föling!
I dag blir det väl o ta tag i den där attans städningen… blev inte mkt gjort i går så nu MÅSTE jag! Usch hatar det.
Minsta killen ska på kalas så får väl skjutsa honom annars ska vi bara vara hemma. Ja ngr vänder till hagen o kolla på kelda o c:o blir det ju klart. Kan ju inte slita sig från henne!

God Morgon!!
Här är lite småmulet och det skvätter lite emmellanåt. Ska flytta unghingsten och valackerna till skogshagen idag, där får de gå tills det växt på sig lite bättre i sommarhagen. Annars ska jag inte göra många knop, (ska jobba tre nätter nu) utom att borsta lite på pållarna. De fäller förskräckligt!!
Grattis till fölis!!
Ha en skön söndag alla!!

Godmorgon, vettja!
#0 Skoj med föl, grattis!
Jag kommer nog inte göra så många knop idag, för jag lyckades ge min egen vänsterhand en sjotablängare med släggan igår, när vi stängslade sommarhage. Metall + människohand = AAAJJ!!! 
Sprang precis ut och gav sto och hingst en hjälpande hand i hagen utanför fönstret - jag fattar inte, idag har hon stått för honom i 11 dagar! Får hon aldrig nog…?
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
#0 Grattis till fölungen!
Själv fölvakar jag fortfarande. Vet inte riktigt varför Pärlan dröjer så. Hon står mest och viftar på svansen och minsta lilla steg hon tar så sprutar mjölken ur henne. *suck* Å jag är vidrigt trött och skulle bara vilja gå och lägga mig. :-)

#9 Så det blev inget föl efter att hon "skvätte" sådär?
www.stuteriprecious.se
#10 Nej, det blev inte det. Jäkla häst, jag som var helt säker på att bebisen skulle komma, men icke sa nicke. *morr*

#11 Usch, vad jobbigt! Om 11 månader (hoppas jag!) sitter jag i samma sits som du, och väntar och hoppas…

www.stuteriprecious.se
Grannen hoppar högt varje gång jag ringer henne, för hon är lika spänd som jag. Hon hoppas på att få se sin första hästfödsel någonsin, men just nu är vi helt säkra på att vi kommer att missa den. 

God morgon!
#0 Grattis till fölet!
Igår var hovslagaren där hemma för att kolla Certina och han trodde inte på att det var fång. Hur lättad jag är går inte att beskriva, så nu hoppas jag bara att han har rätt också.

Godförmiddag får man väl säga så här dags trodde jag skulle få sovmorgon men nähä då 7.00 så vaknar björnligan konstigt att man måste väcka dem på vardagarna men på helgerna vaknar de minnsan tidigt, ja den där schlagern förstår jag mig inte ett dug på alltså vad är det man poäng bedömmer egentligen grannländerna för att hålla godton eller ???? Trött och ont i rygg, njurar och mage idag hmmm den veckan på G suck, här ska bli regn i eftermiddag så likabra att försöka få någe gjort.
#0 Grattis till liten fölis 

#1 Har ni börjat än ?? :P hehe du hann ju tom mocka ur min box igår innan jag kom :P *skäääms* hehee !
Godmorgon! #0 Grattis till stofölet!
God förmiddag på er alla!
Idag bär det iväg till Örebro en sväng igen. Vi var ju uppe där i tisdags och hämtade hem Morendo och då stod Linnéas sto Miranda och droppade mjölk. Vi sa att hon säkert skulle föla på natten eller dagen efter bara för att vi skulle missa att se fölet och visst fölade hon kvällen efter. Så i onsdags nedkom hon med en fuxfärgad liten hingst som vi så klart måste åka upp och titta på idag. Jag är så nyfiken då jag inte sett någon bebis efter Morendo förut. Och idag har Linnéa namnsdag så Grattis Linnéa!!
Amor vincit omnia 

#14. Vad skönt om han har rätt! Vad trodde han det var?

#19 Ja, det är verkligen riktigt skönt :-) Han visste inte vad det kunde vara, så vi får fortsätta undersökningen.
Nu ska jag åk till Åby och se vad Veronica P med flera har för sig….
Veritas odium paretFörvånad
Godmiddag!!
#0 Grattis till er! Vad roligt. Vi får ju inga bäbisar i år, utan får njuta av alla er andra lyckostar som får smått:)
Själv har jag skjutsat i väg ett sto på bete och hunnit se grabben spela fotbollsmatch. Nu skall jag och maken åka till JULA och införskaffa en NY gräsklippare. Jag lr rättare sagt grannarna uppskattar hellre maskindrivna gräsklippare i vårat område ^/**'´-^….. Bara att gilla läget:)
Sen skall jag ut och backmotionera en 3-åring….hehe…och mig själv….
God kväll!
Fick klart det sista i hagarna i dag. Älgarna hade gjort ett bra jobb. Så nu är det bara tre hästar kvar här hemma, de släpps om ett par dagar, vill kunna ta in Glamour och bebis om det blir dåligt väder.
I morgon är det skola igen… Är kort vecka så man ska väl överleva