Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett13-bruks
Läst 578 ggr
JennyStaaf
0

Treårstest Sundsvall

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår var det treårs för halvblod o ponny i Sundsvall. 13 ponnyer deltog, tyvärr bara en shetland denna gång, men han gjorde bra ifrån sig. Tunstas Seke heter han, en hingst e. Tunstas Domingo u. Sacki. Han fick 887788=46 som gångartstalang (placerad fyra) och 887878=46 poäng som hopptalang (placerad femma).

Jag hade inga egna shetlandsuppfödningar 2004 då mina avelsston var hos fodervärd då. Det blev två fina stoföl som ledsamt nog inte var anmälda till Sundsvall. 

Jag vågar nästan inte berätta om resultaten för min egen ponny och mina uppfödningar.. men lägger in en bild där det står hur det gick.. Utöver dessa dessa fick ridponnyn Aragon e. Bostorp Bravad hoppdiplom med 48 p.

Asagard
0

Grattis! Jättefina hästar!

Annette
0

Vilka Bravader ;) Grattis!

JennyR
0

Skrattande!!!Grattis!!!!!!!Skrattande

[Anna-N]
0

Oj, vilka resultat! Grattis Jenny! Glad

Ellinor Johansson
0

Vilken framgångsrik avel du har, det ligger mycker jobb bakom dessa framgångarGlad

JÄTTEGRATTIS!

JennyStaaf
0

#2 ja, minst sagt - vilka Bravader.. Skrattande Min underbara hingst fick alltså fyra nya diplombarn på en dag.. helt sanslöst!

Det var en riktigt bra dag igår då min uppfödning Moflos Majblomma fick ett fint stoföl i Norge också - info om det underverk kommer nog av matte Karianne här så småningom.

och lille pluttiga Moflos… Majestät (tror vi han heter) som föddes så dramatiskt lever fortfarande! Tror faktiskt han klarar sig ur det här helt och hållet. Han är fyra dagar gammal nu.

RebeckaSvensson
0

Grattis till de fina resultaten!

jessica-wi
0

Det var väl roligt. Grattis.Glad

Hanna-D
0

Stort grattis!

angabogard
0

Ett stort Grattis till dig (och Bravad såklart) för dessa fina framgångar!!

Sasser
0

Grattis Jenny! Du har så fina Bravad-uppfödningar. Skall själv iväg till helgen…..nervöst värre:)!

(Kul med welsh, lr hur?)

Johanna-Granberg
0

Stort grattis till de fina framgångarna.Skrattande

wessis
0

Grattis från mej också !!!!! undrar  om det finns några bilder på Seke  kanske ???  Vore skoj i så fall.

JennyStaaf
0

Jag försökte fotografera alla ponnyer men missade Seke, såg honom inte alls efter visningen och jag hade fullt upp just innan han skulle in. Men han var riktigt fin hur som helst! 105 cm hög var han men gav ett lite mindre intryck.

Bilder skall komma ut på www.fotozuzzi.se  så småningom.

Tack alla för era gratulationer! Jag är så glad och stolt!

MariaA
0

Stort grattis till framgångarna!!!!!!Glad

Charlotte-Aveback
0

Grattis Jenny till fantastiska uppfödarframgångar! Jättekul!

Cattis
0

Grattis Jenny, och grattis Stina!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

AusaBausa
0

Ett stort grattis! vilka fina hästar!

Lulan
0

wow! snyggt jobbat jenny, stooort grattis!!!

Charlotte-Aveback
0

Grattis också till Stina för Sekes fina resultat!

RebeckaKihlberg
0

Grattis!!

Milla
0

Jätte grattis

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se