Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 962 ggr
zettan
0

hemsida

hej

alla ni som gör egna hemsidor. HAr ni några bra tips på ställen ja kan göra min hemsida? det ska vara lätt men ändå snyggt. gratis eller inte spelar ingen roll.

Kris_J
0

Veritas odium paretFörvånad

Milla
0

gratis gör du på passagen,vill du betala en mindre summa och få en hel del utrymme så är det ones tidigare B-0ne

Själv använder jag mig av frontpage vilket jag tycker är enkelt andra program begriper jag mig inte påGlad 

Lycka till!!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Charlotte-Aveback
0

Vi använder också Front Page.

sara-ek
0

en gratis sida är ju spray eller freewebs

Cattis
0

Med tanke på hur billigt det är att ha på tex one så kan jag inte förstå att man vill ha de gratissidor som finns, med all hemsk reklam som poppar upp hela tiden. :-) Billigaste hos one är väl 12:- per månad, det är ju nästan gratis.

Front Page är enkelt och simpelt, så vem som helst kan använda det. Det duger alldeles utmärkt att göra enklare hemsidor i!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Milla
0

#5 håller med dig till fullo. Hos one finns jätte bra service.

Kan jag göra hemsida med frontpagen så kan ALLA göra det, det lovar jag.

Annette
0

#5. Hur skaffar man en hemsida där då?

Denna kommentar har tagits bort.
[Anna-N]
0

Jag har one där jag lägger upp sidorna. Det fungerar hur bra som helst.:-) 1000 mb för 12 :-/mån

stallostby
0

vilket sammanträffande att ni diskuterar hemsidor! för jag provade precis dinstudios hemsida (har gjort det en gång tidigare också) och det funkar väl även om det inte blir så tjusigt som man skulle vilja ha det.

Skulle vilja kunna göra själv och anmälde mig till kurs som aldrig blev av. Men är Frontpage ett bättre alternativ än t ex dinstudio eller one ?

Milla
0

#10 jag gör som så att jag gör min sida i frontpage och sen laddar jag upp den till one.

Anna jag tror tom att vi har 2000 mb har för mig att dom höjde utrymmet.

sanne
0

Milla är det bara jag som är så korkad att jag inte fattar alla saker med frontPage… vill ju göra om vår hemsida, men kan inte juh..snyft.. men den finns o funkar ivarje fall..

zettan
0

ja testar också din studio nu. gratis i 4 dgr så ja får kolla mig fram lite.

tack snälla ni för svar

Cattis
0

#10 One är ett webbhotell, där du kan lägga upp dina sidor gjorda i tex Front Page.  Via dem kan man köpa domännamn (adressen) eller så gör man det själv på tex godaddy.com.

Jag gillar inte dinstudio heller, eftersom det är mallar som "alla" har. Men det är inga fula sidor alls nödvändigtvis, utan kan bli ganska okej. Så har man inte möjlighet att skaffa FP så är tex dinstudio kanske ett ganska bra alternativ.

/Cattis

Annette
0

#14. Rena grekiskan för mig. Vad är Front Page och hur får man tag i det?

Cattis
0

#15 Det är ett hemsidesprogram som finns i Office-paketet (Microsoft Office). :-)

/Cattis

Annette
0

#16. Då borde jag allså ha det, tro det eller ej, men Office-paketet har jag ;)

Cattis
0

#17 Det "borde" du verkligen! :-)

/Cattis

Annette
0

#18. Men jag hittar den ju inte Skrikandes.

stallostby
0

hmm letar febrilt…borde också ha det….en dum fråga kanske men  kan man inte lägga ut en powerpoint presentation som hemsida….?

stallostby
0

nopp har inte frontpage…konstigt…

Cattis
0

#20 Man kan göra det, men det blir inte bra och ser "billigt" ut. Tungladdat för en del och nä, bara nä :-)

/Cattis

Milla
0

det ligger endast på office XP tror jag

Cattis
0

#19 Vilken version av Office har ni? Har ni installerat alla delarna?

/Cattis

Annette
0

Vi har XP Home edition. Någon skitvariant där den inte finns med kanske?

Annette
0

#24. Det påstår maken att vi gjort.

Cattis
0

Hmmm… den borde finnas med… Jag skickar PM..

/Cattis

stallostby
0

vi har vista och gjorde en sökning men fann inte frontpage

Kris_J
0

#27, hurra om jag har FP, vad hittar jag det. Jag har också XP home edition. Kan du ha en kurs för mig sedan. Jag har ju gått Webbdesign och ska börja ändra mina sidor men i min kurs fanns inget om FP. Du kanske kund ha den på dator ifocus så det inte stör hör…Penga munFlörtOskyldig

Cattis
0

#29 Det verkar dessvärre inte som att den ingår i XP? Bara om man har ett "löst" Officepaket.

Kurs, jo jag tackar. Det behövs inte, det är så plätlätt att alla klarar av det. :-) Men fråga om du undrar ngt, jag kan ju alltid försöka hjälpa till.

/Cattis

Milla
0

tror att den finns på office XP

VeronicaP
0

Tom jag har klarat av att göra hemsidor i frontpage , funkar bra och även jag har min hemsida på one , billigt och bra.

dajmie
0

Jag har gjort min i Front page, det är hur kul som helst, jag fick köpa till mitt Front Page, fanns inte med i Office paketet.

[Anna-N]
0

Windows XP har inte frontpage - iaf inte det jag har

Kris_J
0

Jag har också min se adress hos one.com

UG
0

Vi provar just nu extrasida.se , Det kostar 200:- per år och verkar enkelt att jobba med.

stallostby
0

Frontpage ingår inte i något officepaket! (inte i något av de vi haft iaf).

Cattis
0

#37 Det ingick i både 2000 och 2003 som vi har.

/Cattis

Annette
0

Det verkar inte ingå i vårt heller, men det kanske är en senare version.

JennyR
0

Använder NetObjects Fusion, det är ett jättebra program tycker jag! Lätt att lära sig och att hantera. Rekommenderas!Skrattande

Frontpage ingår inte i XP home edition, men enligt vad jag har förstått så ingår det i officeversionen?

stallostby
0

Har hört att Dreamweaver ska vara bra men kräver viss kodning..någon som vet något om det?

zettan
0

tusen tack för alla svar och hjälp.

JennyR
0

Hade Dreamweaver förut, men jag fick av en händelse prova Netobjects Fusion och tyckte att det var mycket bättre, men det är nog en smaksak. Det var ingen speciell kodning till mitt Dreamweaverprogram, det var bara att installera det på datorn och börja fippla med det :-)

jecki
0

www.nogg.se . Där ska det vara himla enkelt säger dom som vet,finns även bloggar,fotoalbum mm.