Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 2224 ggr
Linden95
0

Shetlandsagility?

Hej!

Då jag är precis ny inom den så kallade "shettisagilityn" och inte hittar på hemsidor m.m. så tänkte jag kolla här om det är någon som vet när och i så fall var det kommer att hållas sådana tävlingar i år? Gärna i närheten av region Väst och Syd. :)

Tack!

// Ida

PP
0

Lägger till att det under "Tips" i menyn på hemsidan ovan, finns information om agility och olika hinder som kan ingå. Flört

Shetland Syd brukar ha en bruksdag där bl a agility anordnas.

Assim
0

Såvitt jag vet är inga datum klara ännu. Syd hade agility i samband med sina utställningar förra året och kommer nog att ha det i år igen, så håll koll på deras hemsida. I väst så hade Älvsborgs stjärnornas rid och kör klubb A-ponny dagar med agility 2 gånger förra året och det finns även privat personer som ordnat och skickat inbjudningar till Shetland Väst, så håll koll där också. Annars är det dåligt med sådant i Västra Sverige där jag bor men jag hoppas det blir bättre.

Maila gärna ditt intresse till bruksansvarig i Shetland Väst, tror problemet är att intresset är väldigt litet.

sofiek90
0

kolla på www.bruksponny.n.nu också, dom brukar ha i alla fall en eller två tävlingar ute där varje år. Det är en tävling för alla ponnyer och hästar i nuntorp i höst också. :)

Det är väl bara de shettisar med full stam som får vara med SSS tävlingar. De andra är "träningstävlingar" och där får alla vara med.

MVH

Sofie

Camilla
0

Shetland syd kommer att ha agility på nästan alla sina utställningar i år så du är varmt välkommen att deltaga där.

Angif
0

Det kommer att hållas en prova på/träningsdag i agility på Tjörn den 9:e april och troligen någon form av mindre tävling med framöver. Kommer mer info så snart allt är klart! Glad Som det ser ut nu kommer det bli några aktiviteter även i väst under året!

SannaHolmgren
0

Hemsidan bruksponny.n.nu har legat lite lågt en period men sist jag pratade med charlotte som brukar ha brukstävlingar hemma hos sig så kan det ev bli tävlingar i sommar - augusti brukar det bli. Men det blir träningstillfällen dessförinnan. Ska kika på detta närmare.

ponnyfotot
0

#7 bara shettisar som är välkommna där?

SannaHolmgren
0

Det har varit för ponnyer till kat B

sofiek90
0

Hon som brukar vara mest på på bruksponnyn är i Afrika en tid framöver, men hon ska ändå försöka få de andra att sätta ihop träningstävlingar.

Det har vart en för bara Aponnyer (den på jennylund), och förra året var det en även för större ponnyer.

Den i Nuntorp som är på höstkanten var för alla som ville vara med :)

Jag hoppas att det blir en del iår med, dom hade fått en aktivitetsgrupp godkänd av SSS västa del också så kanske blir det lite mer iår :)

MVH

Sofie

happygirls123
0

det skulle jag villja prova med min shettis!har redan provat det där med bildäck en gång det gick faktiskt

[lindatornerup]
0

Du kan höra av dej till mej. Vi håller mycket på med agility, både tälvlar & har uppvisningar. Och , som Camilla skrev , så har vi en del tävlingar i syd , bla på vår bruksdag. Kika gärna in på min hemsida www.stuterisissla.se / bruksansvarig i Shetlands Syd .

Linden95
0

#12 okej! Vad bra! :)

Tack alla för svar!

sofiek90
0

#12 De e väl bara ponnyer med full stam som får vara med? Va de nu spelar för roll i agility å tömkörning..

MVH

Sofie

Aribigga
0

#14 Det är väl för att det är en rasförening som anordnar det. Rasföreningar brukar ju sällan tillåta andra raser komma på deras tillställningar. Det är ju som att komma med en new forest på en connemara tillställning, lite lustigt eller hur?

lurvponnyn.vimeddjur.se

Linden95
0

Någon som vet om det blir några tävlingar i närheten av Västra Götaland?

Silenos
0

I den här tråden frågas det mest om tävlingar söderut. Kapar lite…RKS ordnar tävling i Bro/Bålsta 24/3,

sofiek90
0

#15 Fast det är ändå shettisar. Agility å tömkörning är ju inget som har med stam att göra?

#16 Jag försöker få dom att ha en tävling i Göteborgsområdet i maj.. Hoppas jag lyckas ^^

MVH

Sofie

Aribigga
0

Har de inte godkänd stam räknas de ju som a ponnyer inte shetlandsponnyer. Hur lika shettisar de än är. Men det är inte det denna tråden handlar om.

lurvponnyn.vimeddjur.se

Linden95
0

# 18 - Det låter JÄTTEBRA!! :D Särskilt när vi bor strax utanför! ;)

sofiek90
0

#19 Nej, men jag ställde en fråga och jag vill ha ett svar på den?

MVH

Sofie

Aribigga
0

Jag ville bara inte ha en diskussion om hurvida vad för ponnyer är shettisar och vilka som inte är det…

lurvponnyn.vimeddjur.se

sofiek90
0

#22 Det var väl inte det jag frågade. Jag frågade om shettisar som inte har full stam får vara med också. Inte vilka ponnyer som är shettisar elelr inte.

MVH

Sofie

Aribigga
0

Nej men jag förklarade varför de utan stam inte får vara med.

lurvponnyn.vimeddjur.se