Mustiala 2012?
Hej!
Jag tänkte höra om någon av medlemmarna här har koll på utställningarna i Mustiala, Finland? Jag är väldigt intresserad av att försöka ta mig dit och fotografera iår. Har dessvärre inte lyckats hitta någon information alls om utställningen. Den hålls väl varje år? Och ungefär vart i Finland ligger Mustiala? Inte ens det lyckas jag hitta, haha. Ett av många bevis på att jag inte är duktig när det gäller att kolla upp saker.. Hoppas någon av er kan hjälpa mig :)
MVH Maja
/ Majson
Mustiala utställningen är den 8-9.9. och Mustiala ligger närä staden Forssa :)
Tack så mycket! Ursäkta min okunnighet :)
/ Majson
hit kommer mera info tex domero och sånt när vi vät,
www.shettis,com och därifrån "näyttelyt" och 2012 där finss alla våra utställningar :)
alltså domaren :)
Erika hjälpte ju till lite redan men ska skriva lite till :) Mustiala är en lantbruksskola var det utbildas bla hästagrologer, i kommunen Tammela brevid Forssa-stad ca. 10 mil från Åbo. Som sagt hålls utställningen varje år i början av September och är en av de största vi har här - och när vi ofta har engelska domare så också en av de mest värderade. I Mustiala ordnas förutom utställningsklasserna även finalerna i Shettis Cupen, alltså i tömkörning, driving class, riding class samt agility-tävling och mini&juniorhandler.
Du kan övernatta på skolans internat, de har flera trädhus från 1800-talet med lokaler för vuxenstuderande och sommartid resenärer så det är bara att boka tex. per e-mail. I Forssa finns även hotell om man inte vill sköta om morgonmål&mat själv. Ofta övernattar även andra på internatet så där kan du träffa andra.
Presentation från internetsidan www.hamk.fi med kontaktuppgifter om du vill övernatta där nedan. Själva utställningen ordnas ju av shettisföreningen, så information om det igen kommer på hemsidan som Erika länkat ovan.
Mustiala is an interesting and attractive place and its buildings are a unique part of Finland’s history and also the present day. The garden and old buildings date back to the mid-1800s when Mustiala was established as Finland’s first agricultural college.
At Mustiala, you can organise celebrations and meetings in the romantic rural surroundings. We arrange programmes related to nature, agriculture and the beer culture. Indeed, Mustiala has its own own brewery and the products are on sale in the beerhouse Iso Piippu.
The Mustiala Agricultural Museum is open on summer Sundays 12-15. At other times, according to agreement.
Further information and reservations: tel: +358 3 646 5549, email: matkailu(at)mustiala.hamk.fi
En fråga, är det där ni brukar ha hingstpremieringen? I så fall var vi där 2005? Väldigt lätt att åka av båten och nära 
Delad glädje är dubbel glädje :)
Hingstpremieringen är i Ypäjä på våren, men nära Forssa det också jo.