Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 918 ggr
zettan
0

morrn morrn 15 maj

god morgon Skrattande

Alla pigga och glada idag? Vill nog inte påstå att ja e vakren glad eller pigg idag Fundersam. Snart ska ja iväg till jobbet. Det är uppehållsväder nu i allafall så det blur cykel till jobbet idag. Tänkte försöka börja lite tidigare idag men vet i sjutton om ja orkar.

Idag blir de stallet. Rosa måste köras idag. Hon är så pigg och busig i hagen att de känns som om att hon behöver ut och motionera lite. Sen så måsta ja ta tag i lite pappersarbete här som ligger. Tråkigt men när man knappt ser ngt annan än papper på skrivbordet så är det nog dags att ta tag i de lite.

hoppas alla får en bra dag

/Sandra

p,s Ida Skrattande Ja visst kan ja hjälpa dig. Det är väl de vänner e till för :)

sanne
0

Go morgon

är ännu mer förkyld i dag, efter vi var i skogen igår kväll på barnens temakväll, men men.. Idag väntar först diabetesmottagningen med Hugo o sen blir det jobbet, hur mkt som helst o göra.. måste ni beställa så mkt saker..hihi..

ikväll blir det lite borstande o lite hjälp med betäckningar, sen sova.. dagarna bara försvinner.. ser fram emot söndag, blir kul m utställningen igen. Fina hingstar som ska vara med, tuff konkurrens med vår kille gör ju sitt bästa får vi se hur långt det räcker..

ha det bra !

Annette
0

God Morgon!

Soligt, men det blåser, jag avskyr blåst! Mycket att göra på jobbet eftersom det är helg på torsdag. Konstigt det tar inte gräset hänsyn till Oskyldig.

I eftermiddag kommer maken hem från kursen i Göteborg, blir trevligt att se honom igen.

Skall strax väcka ungarna och lämna dem på fritids.

ElisabethA
0

God morgon alla!

Jobbar för fullt på min uppsats (snart klar Skrattande ).
Ska ta ledigt i eftermiddag och cykla bort till travbanan här i Örebro för att titta på dagens kvallopp. Min favorit bland travarna (där Gardenia bor när hon är i Örebro) ska kvala idag. Ska bli spännande.

Hoppas ni får en bra dag!!

Milla
0

God morgon alla!

Sitter på jobb och jag har precis köpt ett nytt sto……………….hur 17 gick nu detta till ??? Har bestämt mig för att det inte blir någon egen avelshingst, jag har min stjärnhingst här och han är inte till salu så nu har jag bestämt mig då får det vara.

Hämtar hem nya stoet så fort som möjligt, irriterande att man måste åka på jobb när man har mycket viktigare saker för sig som att kontakta säljaren och bestämma när stoet ska hämtas Räcka ut tungan

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

RebeckaKihlberg
0

God morgon! Solen skiner i Malmö och de blåser, har nog den jobbigaste "pollen-dagen" hitills i år, ögonen rinner och kliar, näsan rinner och jag nyser konstant, medicinen dämpar det något, men… Tycker man borde växa ifrån allergi inte få mer Fundersam.

Hoppas ni får en bra dag!

#4 Så spännande Milla…ska bli kul att se va de är för liten dam du får hem.

Charlotte-J
0

God morgon!

Idag ska Saffran få åka bort till betet till dom andra ungstona. Hon fick ju en lillasyster igår så nu får hon släppa taget om mamma Flört och idag fyller Saffran 1 år, stora damen.

Från och med i eftermiddag och fram till söndag måste det läggas en hel del energi på att fixa våra hagar. Stängslet har ju pajat en del under de 2 stormar som varit och bara lagats provisoriskt så nu ska det bli fint. Måste vara fixat innan besöksstona börjar droppa in Glad

Amor vincit omnia Kyss

Charlotte-J
0

Oj, det blev dubbelt Generad

Amor vincit omnia Kyss

Puzzel
0

Godmorgon här blir till att plugga för fulla muggar så jag blir klar, fortfarande tjafs med CSN så nu riskerar jag bli utan pengar helt så det är bara att börja lite mer extra så man fixar ihop detta, ska betala in till nya föreningen och kolla proppen om deras utställning den 17 juni ska bli så kul, sedan är jag redan spännd inför puts träffen hos Cattis att få ett ansikte på lita av alla man läst om och pratat med här, sen att få lära sig inför utställningar och allt wow ska bli så kul suck bara att det är ett tag kvar. Måste fixa hyr släp till dess också.Nä nu ska jag plugga har 30 fråger i alternativ medicin att fixa, ha en bra dag.

zettan
0

#4 nu blir ja nyfiken Milla. Vad är det för fint sto du köpt??

Annette
0

#8. Till visningsträffen får inga hästar medtagas, står det i inbjudan. Så dit slipper du skaffa hyrsläp ;)

Milla
0

#9hehe du får allt vänta och se…………………..

Hanna-D
0

God morgon

Ska åka och titta på bete till unghingsten alldeles strax, det löste smidigare än jag vågat drömma om, så nu kan jag visa honom i sommar om jag skulle få för mig att göra det.

Sen är det skolan igen. Påbörjar en roligare kurs nu så det kanske känns lite roligare att åka dit.

#4 Grattis Milla!

Puzzel
0

#8 nej det va inte dit jag skulle ordna släp utan till utställningen den 17:e juni skrev nog lite otydligt . Näää på puts o visnings träffen vet jag att man inte ska ha pållen me men på utställningen sen är det nog en fördel att ha henne me.

Lauth
0

God förmiddag.

Ute skiner solen och det ser så härligt ut tills man går ut, jäklar vad det blåser! Beundrar nog solskenet inifrån idag.
Annars så sitter jag på jobbet och gör klart proppen till vår lokala utställning i slutet på augusti. Är nästan klar nu. Man känner sig så duktig när man kan bocka av saker från "att-göra-listan"

IdaS-A
0

#0 tack :)

Idag kom första fölet! Jag var helt övertygad om att Zessan skulle föla först, men icke. De sto som fölade var Madonna som fick ett kolsvart stoföl e:Estel. Än så länge har hon inget namn, men jag har ett par att välja mellan. Hon är verkligen super söt, har inte tagit något kort än så det kommer väl senare i fölboxen. Har haft engelskaprov hela dagen så jag stack hem en snabbis på lunchen och kollade på fölet. Kunde tittat på henne hela dagen men ska strax tillbaka för att skriva slutdelen på provet..Roligare kan man ha.

Ha en toppen dag!

Sasser
0

Godmiddag!

Har pluggat ett tag nu och skall strax ut och mocka. Det regnar på ena stunden och solsken nästa…Så har det varit i flera dagar nu. Har varit och rotfyllt min tand idag. Äntligen klart! Men ett stort hål i plånboken blev det i vilket fall…

Ha en fortsatt trevlig dag!

sanne
0

Milla då !!! du får ju inte göra sånna saker utan att säga till har jag sagtSkrattande om du nu inte köper hingst har vi ju en presumtiv för din station… hi hi..

Har ju oxå ett sto som jag trånar efter just nu… men vi skulle ju inte ha fler tror jag någon sa hemma…undra vem ?

zettan
0

#11 åååå nu blir ja ännu mer nyfiken när du håller på deFundersam

#15 stort grattis till stofölet. Du skickar väl bilder till mig me hoppas ja Skrattande

Milla
0

#17 jo nästa gång ska jag ringa dig kl 6 på morgonen och säga att jag precis köpt ett sto hehehehehe

#18 så nyfiken får man inte lov att vara…………

Ok då jag berättar väl! Har precis fått hem mitt nya avelsto och hennes föl. Dalsgårds Hedvig heter hon och bebis heter Dalsgårds Melvin och är en FAVORIT son, allt blev klart idag och det gick undan men det brukar det göra när jag väl har bestämt mig.

Vill ni veta mer så får ni ta en vända på hemsidan där det kommer att läggas ut både foto och info om dom båda.

RebeckaKihlberg
0

#19 Grattis till ett fint sto Milla!!

zettan
0

#19 grattis milla :) Se de lönar sig att vara nyfiken Skrattande

Charlotte-Aveback
0

#19: Grattis Milla till ett riktigt fint sto!

sanne
0

Har ju redan sagt grattis, men får väl göra det officiellt oxå !!

Milla
0

Tack alla!

Benjamin
0

Grattis, jag ska in på deras hemsida nu och kolla upp henne!Flört

Annette
0

KRIS!

Vår dator där alla mina foton finns verkar ha sagt upp sig. Och naturligtvis har jag inte säkerhetskopierat fotona tagna i år, hur korkad får man vara. Min lönerapportering ligger där också, tur jag vet på ett ungefär hur mycket jag jobbat. Har vi tur kanske vi kan återuppliva honom så något går att rädda. Jag får väl hålla tillgodo med den här antika maskinen tills vidare.

RebeckaSvensson
0

#19 Grattis Milla!

#26 Hoppas datorn går att fixa!

Annette
0

Grattis Milla! Jösses, här är det snabba ryck ;)

Milla
0

Tack Tack.

VeronicaP
0

#29 Ett vackert sto är det och hennes fölis går inte av för hackor heller och sen att hon är supersnäll gör inte saken sämre.
Fast att hon var så fin putsad var ju någon annans förtjänst he he he

Benjamin
0

Hur många hästar har du nu där hemma Milla? De har väl snart fördubblats.Glad

Milla
0

#30 så sant så hon var sååååå fin

#31 jag har som är mina egna 9 st