Skogslotten 2012-02-12
Vilka har anmält?
Jag funderar på att anmäla men har inte riktigt bestämt mig, beror på om jag får med mig nån medhjälpare.
jag funderar oxå på att anmäla…men som sagt, beror på om jag får hjälp.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Vi skall anmäla men inte på det klara med vilka hästar ännu eftersom vi har lite nytt på gång. Lutar åt att vi kommer med ganska många, skall bli kul! Ser det som ett vårtecken!
Vi har anmält 1 ponny 

Klurar på vilka jag ska anmäla,
Funderar också på vad vi ska ta med för vi ska dit med pålle så mycket vet vi ;-) Men måste ta häst/hästar som Elsa klarar av att visa då min äldsta dotter (som brukar visa åt mig) är höggravid då :-)
Amor vincit omnia 

Är det många anmälda? Någon som vet?
Jag ska skicka min anmälningslapp imorgon, kommer med en häst :-)
Jag har långt att åka, men vi har varit på Skogslotten tidigare och det var en trevlig utställning. Då kunde man boka box och övernattning på anläggningen, jag hoppas att det går nu med… Jag har skickat fråga om det till dom ansvariga på anläggningen, men det verkar vara lite jul-stängt precis nu…
Hoppas att många kommer, om det är någon som behöver visningshjälp så kanske jag kan hjälpa till, säg bara till i så fall så det inte är i samma klass som min häst ;-)

Det är 7 anmälningar just nu. Jag har anmält 2 st
Får se om vi kommer. Ska ju precis börja jobba igen och i min dumhet när jag la schemat så tänkte jag inte på utställningar (är ju van att vara ledig ju
) så det blev en jobb helg då. Hoppas chefen hittar någon som vill byta
Det är ju några dagar kvar…

#1 Troi jag följer gärna med som hinknisse! 

Vi kommer alldeles säkert med några stycken

Kommer med en häst, då jag o Pia sammåker :)
Har betalat in men inte skickat ännu… måste bestämma vilken häst som ska åka med först
ska anmäla två, klurar på vilka bara…
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
Vi kommer med 2 ponnyer, skickar anmälningarna idag 
Nu har jag anmält både min och grannens ponny
.

#16 Tur att du drar med mig ut mitt i vintern….

Tänkte ställa ut mitt föl på 7 månader (räknas som 1år) behöver mamman va med? Dom är snart avvanda. De är första gången ja ställer ut så tänkte även fråga vilken blankett de är som ska skickas in? Fanns så många på sss och vet inte vilken ja ska ta:o
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
#18 Blanketter hittar du här och du ska använda blanketten som heter Anmälningsblankett till SSS utställningar. Den ligger högst upp på sidan.
När det gäller fölet så skulle i alla fall jag ta med mamman. Man vet ju inte hur fölet reagerar på att åka transport själv, och det kan lätt hända en olycka i släpet om fölet får panik av att åka själv.
Delad glädje är dubbel glädje :)
Oki ska försöka förstå vad som ska skrivas på blanketten^^ tack för hjälpen!
Sajtvärd på degus.ifokus
#20 här finns instruktioner:
http://www.shetlandsponny.se/anmalan.asp
Är det någon som vet när grundproppen för 2012 kommer att läggas ut på hemsidan?
Veritas odium paretFörvånad
Nu har två nykomlingar anlänt till oss och jag skall skriva anmälan idag men det blir bara 1 släp, dvs fyra ponnyer. Får ta en diskussion vilka mera som skall med.
MEN! Vet någon (du Pia)? var man ev kan fixa uppstallning och boende, hade varit skönt att slippa åka på morgonen med kanske halka etc. Har också hört att det skall finnas på Skogslotten. Tack på förhand.
#22 Birgitta, det finns möjlighet att hyra boxar och även övernatta på Skogslotten. Jag och Sanne gjorde det för 2 år sedan när vi var där, väldigt smidigt.
Jag har varit i kontakt med dom nu igen och det verkar inte vara några problem, så vi kommer dit på lördag em. Så har vi lite trevligt på kvällen, äter och gör vad vi vill… skönt att vara på plats sedan söndag morgon när utställningen startar.
Kontakta Anita på Skogslotten för bokning:
Bokning samt information till Skogslottens kansli 011-33 90 24 eller på mail anita@skogslotten.com
Tack Pia!
Skall ta tag i detta direkt så vi får plats.

#9 Pernilla, är jag för sent ute om jag postar en anmälan på onsdag?
Om inte, så kommer jag med en pålle

#25 Nej du är inte försent ute då. Så posta på!
Det är fortfarande bara 7 anmälningar som kommit in, så anmäl!
Det måste vara minst 40 ponnyer för att utställning ska bli av
Då anmäler jag en plugg senast på tisdag!^^
Sajtvärd på degus.ifokus

#27 Kanoners
2 anmälningar läggs på lådan idag 

2 anmälningar betalade och läggs på lådan idag!

Det är bra, anmäl nu så utställningen blir av :)
Är det någon som är intresserad av att sponsra till denna utställning?
Kanske en klass eller varför inte en annons i katalogen?
En annons om eran hingst i katalogen?
Hör av er till mej vid intresse
eller stuteripi@gmail.com

En lite påminnelse bara… tänkt på att ni måste ha löst ert medlemskap för o undvika den högre avgiften :)
min anmälan ligger på lådan nu ivf :)
# 22
Hej .
Blev det båda från samma ställe ? Skäck & fux ?
Vad är anmälningsavgiften? Hittar inget i småproppen.

# 34 skulle tippa på 200 kr, då detta blev bokat innan höstmötet där det bestämdes att utställnings ansvariga får bestämma avgiften själva.
skulle det vara något annat så får gärna någon säga det för jag har betalat in 200 kr ivf
#35 Misstänkte det men blev osäker när jag såg Syd hade en annan avgift.

Hanna; det är 200 kr/ponny som gäller.
#37 Tack!
# 31 Jag sponsrar glatt ett hp iaf till bästa gångartsponny!
Anmäler 3 st och hoppas att utställningen blir av! 

Nu har jag skickat iväg min anmälan + betalning och håller nu tummar och tår för att det blir utställning den 12:e..

Har lagt 2 anmälningar på lådan idag!!
Hur många anmälda? Blir den av?
Amor vincit omnia 

Får läges rapport imorgon men det ser mörkt ut. Igår var det 12 anmälningar. Hoppas att det öser in anmälningar med posten nu
Hoppas Hoppas Hoppas att många anmäler nu så den blir av!!
Vet i alla fall en som postat idag men det gör väl varken till eller ifrån. Och någon förlängd anmälningstid är det aktuellt? Tänkte mest på att det varit Jul och det är ansträngt i plånböckerna, kanske lättare om tiden förlängs 
Amor vincit omnia 
Inte för att va den som är den,… (jag brukar själv va en av alla dom som postar anmälningar i sista minuten) men varför blir det såhär nästan varje gång det är utställningsdags?
Vi vet ju om att det är utställning då eller då… inte så att vi blir glatt överaskade dagen innan anmälningstiden går ut.
Tycker att det borde underlätta (om inte annat minska stressen) för utställningsansvariga om dom får in anmälningarna i tid… gärna i god tid ;-)
Mitt nyårslöfte (ett av många): Anmäla i god tid innan anmälningstiden går ut ;-)
Håller tummarna på att dom får en hel drös med post idag :-)
#46 Jag håller med dig. Jag köper inte att man inte har pengar kvar efter jul eller liknande.
Julen kommer varje år, liksom mycket annat. Man vet ju oftast i god tid att det är utställning. Och att planera sin ekonomi är väl kanppast ingen nyhet för de flesta?
Delad glädje är dubbel glädje :)
# 33. Visst blir det att de bägge skönheterna skall hit, men de är av olika skäl inte hämtade ännu. Men till Kristinehamn kommer de. Denna gång är det stuteriets första mini samt ett annat härligt brunt sto av en gedigen stam, som funnits länge i landet som skall med. Extra spännande eftersom jag valt ut dem själv….. Även en nybliven två åring får åka med och dotterns lånade Vabiola v DS, nu ordentligt igång och nedbantad.

Nu är det 21 anmälningar men då är inte dagens post kollade ännu.
Återkommer senare.
Håller med #46 och 47.
Beslut kommere att tas ikväll om det blir förlängt eller inte.
Puttar upp att sponsoring är välkommen.

Två anmälningar är skickade från oss

Det är nu 33 anmälningar. Så det verkar som om utställningen blir av! Flera sponsorer önskas!

Jag kan sponsra BIS med nåt fint! 
Amor vincit omnia 
Utställningen blir av.
Alla som anmält har fått bekräftelse via mail.
Kanon!!
Amor vincit omnia 

Nu när vi vet att utställningen blir av så tjatar jag lite till om sponsorer.
Varför inte ha en annons i katalogen?
Helsida 300 kr
Halvsida 200 kr

Jag kan sponsra en klass 😊är det 200?Betalar jag det till samma giro som anmälan? Mvh.Ullis/Knutsbergs stuteri

Undrar ännu vart jag betalar in sponsring??

*58 jag har skicket pm till dej.

#58 Du får en faktura ifrån Shetland Öst om du vill sponsra.
Anmälningslistan är nu skickad till utställningsansvarig (Pernilla Gustavsson) och katalogmakaren (Cattis Öhman).
För frågor som rör utställningen, strukna hästar etc., vänligen kontakta någon av dem.

Hur många anmälda blev det till slut?
Är ju precis lika nyfiken som vanligt 
Ser verkligen fram mot att kickstarta utställningssäsongen 2012 nu!
Jag skulle vilja vet när utställningen börjar.

*62 det blev 42 ponnysar. *63 utställningen börjar kl 10
# 64 Tack.

Kul!

#65 Var så lite :)
#64 det får vi hoppas
En sista putt för sponsring.
Har du några frågor så treva inte att höra av de på mail stuteripi@gmail.com

När brukar katalogen komma ut på webstamboken??kollar varje dag,är sjukt nyfiken :)

Det kan vara så att det dröjer på webbstamboken, Stambokföraren håller på att byta server och det ställer nog till det lite kan jag tro, men vi får bara hålla ut..

#69 Ok,tack!Bara försöka hålla ut då :)
Pernilla: Stuteri Kilskogen kan sponsra ett HP! Till vad, väljer du 

Gullsmyra Stuteri kan också sponsra ett HP 
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Precis som Sanne skriver i #69 så har det inte förrän de sista dagarna gått att alls logga in och lägga in hästar i "utställningsregistret". Nu fixade stambokföraren i helgen så att det skall gå att göra katalogunderlagen och jag har lagt in alla anmälda ponnyer, men tyvärr verkar det inte som att man kan se själva katalogen? När man klickar på utställningen står det bara att det inte finns några resultat att se. Jag förmodar att det beror på att stambokföraren bygger om "hela alltet" (webbstamboken mm) samtidigt.
Hur som helst lägger jag ut info från försättsbladet här i nästa inlägg och filen med katalogunderlaget bifogas då.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

INFORMATION - SKOGSLOTTEN 2012-02-12
Utställningen startar 10.00.
Sekretariatet öppnar klockan 09.15. Ponnyer till utställningen skall anmälas till sekretariatet senast 30 minuter före bedömningsklassens början.
Har du frågor inför och/eller under utställningsdagen, behöver du meddela strykning av någon ponny eller inte hittar, då kan du ringa till Pernilla Gustavsson 0704-96 00 32.
Bedömningen kommer att ske i ridhus. Avbrott för lunch kommer att göras cirka 12.30, lunchpausen varar ca 45 minuter. Bedömningen sker i den ordningen de står uppräknade nedan.
Mätning av minishetlandsponnyer och samtliga 3-åriga ston skall ske på utställningsplatsen innan ponnyn ställs ut i utställningsringen. Mätning sker på anvisad plats mellan 09:30 – 11:30 samt 13:00 – 14:30.
Ronny Johnsson bedömer klasserna i följande ordning (antalet hästar i klassen inom parantes): 3(2), 4 (1), 5 (1), 6 (2), 6M (3), 7 (1), 8 (9), 8M (3), 10 (1), 10M (1), 13 (7), 13M (2), 15 (2), 9 (1), 11 (5), 11M (1).
VÄGBESKRIVNING
Från E4 norrifrån: Sväng av från E4 väg 51 mot Finspång - Örebro. Följ väg 51 genom Eriksbergsrondellen. Vid skylt Kvillinge-Svärtinge, tag av höger. Kör 50 m till skylt Kvillinge 5, sväng höger. Kör 20 m tag höger igen. Vid skyltar Åby, Kvillinge, Stall Skogslotten, tag vänster.
Från E4 söderifrån: Sväng av från E4 väg 51 mot Finspång - Örebro. Följ väg 51 genom Eriksbergsrondellen. Vid skylt Kvillinge-Svärtinge, tag av höger. Kör 50 m till skylt Kvillinge 5, sväng höger. Kör 20 m tag höger igen. Vid skyltar Åby, Kvillinge, Stall Skogslotten, tag vänster.
Från Örebro- Finspång: Vid skylt Kvillinge-Svärtinge, tag av höger. Följ skylt mot Kvillinge. Vid skylt Kvillinge 5, sväng vänster. Kör 20 m tag höger. Vid skyltar Åby, Kvillinge, Stall Skogslotten, tag vänster.
/Cattis

#74 Vilken service, Cattis. Tack..
Nu hoppas vi bara att den där utlovade "Snö-kanonen" låter bli att komma hit så det går att komma iväg nästa helg..
En enkel fråga bara.
När vi visar, häst i andra lokalförningar så skriver de ny ägare ovanför gamla om man angett detta alternativt, fodervärd eller kanske annan persom som ansvarar för att hästen ställs ut.
Nu har vi med fyra hästar med oss och en av dem är utlånad till fodervärd, själva hade vi inte ställt ut henne i den dagsform hon är i nu. Den ena av våra nya hästar har blivit i glapp i ägarbytesrullan så ägaren enlgt WEB stamboken här har inte ägt hästen på 3 år och har varken aning om eller intresse av att hästen ställs, det har nu tagit 5 veckor att bara få hennes underskrift för insändande av pass.
Undrar alltså bara varför öst inte kan lägga till fodervärd/ny ägare etc i katalogerna när de andra lökalföreningarna gör det. Tycker att äras den som äras bör, eller om man skämmer ut sig så skall inte ägaren bhöva lida för detta.

Birgitta, det kommer att stå de fodervärds- och ägaruppgifter ni uppgett i den "riktiga" katalogen.
/Cattis
# 77 Tack, Cattis, vad gullig du är, nu är det flera barn mellan 15 och 63 år som blir nöjda!