Gick vattnet?
Shit! Var ute hos hästarna, kände på Pärlan (som jag fölvakat sen i onsdags) och gick sedan vidare till Tjingan. Tyckte allt såg okej ut och gick vidare. När jag sedan vänder mig om, ser jag hur det står som en kvast ur rumpan på Pärlan. Genomskinligt "vatten" eller om det nu var urin, det vet jag inte, men det var inte gult, det luktade inte pink och det såg faktiskt inte ut som om hon pinkade. Reagerade direkt och ringde till Robban och "skrek" att "Pärlans vatten gick". Men sen hände INGENTING!
Hade jag fel, eller kan det ta länge innan fölungen börjar komma? Hon går som vanligt och betar och verkar inte ett dugg orolig, förutom att hon flåsar lite tungt. Urk, blir jättenervös. Har bara varit med vid 2 fölningar innan, den ena la sig ner när vi kom ut till stallet och den andra fölningen, där gick vattnet först och sen kom fölungen direkt.
Nu är det ca en halvtimma sedan det hände!
Behöver råd fort! :-)
Nu står hon och lyfter på svansen också, men ingenting syns. Fick springa ut och kolla. Håller på att dö av förskräckelse. Är så rädd att någonting ska gå fel. Tänk om hon verkligen är på G att föla.
Bifogar en bild tagen för en stund sedan. Har släppt ner henne i trädgården, för att kunna ha koll på henne!
Nej, jag måste äta något. Håller på att hungra ihjäl. :-D
Jag har ingen anning men jag håller tummarna för att det ska gå bra.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
2 timmar efter det att vattnet gick föddes min varmblodskille förra året. Lycka till! Jag håller också tummarna på att det går bra.
#3 Okej tack! Tja, min sambo var rolig nog och sa att det kan gå upp till ett dygn innan fölungen kommer. :-( HUR ska jag orka vänta så länge?!?!?!

Hoppas fölningne går bra håller tummarna
Hur ahr det gått? Har det kommit något föl?
#6 Jepp, en liten svart hingst blev det 1 dygn senare. Finns i fölboxen - Risslas Cannabis.