Språngrullan
hm sitter här och fyller i papperna samt språngrullan men hur 17 ska man få plats med namn, regnr, födelse, E och u på 3 rader????????? finns ingen som helst möjlighet när föräldrarna har långa namn.
Hur gör ni andra????
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Skriva smått 
En del namn går ju att förkorta men annars är det liten text som gäller. Jag tror inte att de tänkte på shetlandsponny- och islandshästnamn när de gjorde listorna…
hrm jag kan inte skriva mindre, 
#0 jag ringde SH förra året å frågade om just detta, det var ju helt omöjligt att få in allt på dom fjuttiga raderna…:-) D-A svarade att det räcker med Namn & Reg.nr.

Jag gör egna srångrullor på datorn. Sparar dem o fyller i resultar året efter o skriver ut. Smidigt som tusan.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#4 får man det???? tänkte på att dom har ju sin logga på

#5 Jag har alltid gjort det. Jag kan maila dig mallen om du vill ha?
/Cattis
Ja jätte gärna för jag lär aldrig få in alla namn på dessa pytte rader
men man behöver ju inte få in alla namn! (alltså hela stammen) Det räcker med stoets namn och reg.nr!:-)

#7 Jag mailar dig en blank o en av mina gamla så ser du hur jag gjort.
/Cattis
#8 aha ja då blir det ju mycket enklare ju hehe

Mailat…
/Cattis
japp såg hunden komma springandes med brevet i munnen
Milla, skriver du språngrulla innan stona är betäckta? 
Inga problem få plats på SH´s lappar

Jag använder faktiskt fler rader och det har aldrig varit några problem med det , de har aldrig sagt ett ord om det så till ett sto använder jag 2 kolumner om man säger så *ler*… De har godtagit det varje år utan minsta knorr.
#13 jag har två ston som går hos hingst och har blivit betäckta, så ja jag skriver språngrulla.
#13 kan man inte göra det??? Ja om betäckningssäsongen har börjat alltså…?
#16 ja så fort man har betäckt kan man ju skriva för att hålla reda på det. Själv skriver jag in i bet blocket istället. Skriver språngrullan innan det ska lämnas in för man ska fylla i datum på först och sist bet datum också.

Jag är i och för sig ny på det här, men jag skrev likadant som stationerna har gjort förut. Alltså, jag ändrade förstås namnet på stoet, men i övrigt skrev jag samma saker som de hade gjort.
Det enda jag inte hittar är vilket län jag bor i, alltså vilken bokstav det ska vara i den rutan i bet.blocket. Nån som vet, Uppsala Län?
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Jag fyller också i tidigt just för att jag hatar att sitta med det i sista sekunden , sista datum är ju klart mycket lättare att skriva i än att behöva fylla i allt . Jag fyller även i betäckningsblocket direkt också , men det är ju samma där, även där ska ju sista bet datum vara med.(eller perioden de gått hos hingst).