Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettavel
Läst 1345 ggr
Milla
0

Språngrullan

hm sitter här och fyller i papperna samt språngrullan men hur 17 ska man få plats med namn, regnr, födelse, E och u på 3 rader????????? finns ingen som helst möjlighet när föräldrarna har långa namn.

Hur gör ni andra????

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Hanna-D
0

Skriva smått Flört

En del namn går ju att förkorta men annars är det liten text som gäller. Jag tror inte att de tänkte på shetlandsponny- och islandshästnamn när de gjorde listorna…

Milla
0

hrm jag kan inte skriva mindre, Förvånad

JennyR
0

#0 jag ringde SH förra året å frågade om just detta, det var ju helt omöjligt att få in allt på dom fjuttiga raderna…:-) D-A svarade att det räcker med Namn & Reg.nr.

Cattis
0

Jag gör egna srångrullor på datorn. Sparar dem o fyller i resultar året efter o skriver ut. Smidigt som tusan.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Milla
0

#4 får man det???? tänkte på att dom har ju sin logga på

Cattis
0

#5 Jag har alltid gjort det. Jag kan maila dig mallen om du vill ha?

/Cattis

Milla
0

Ja jätte gärna för jag lär aldrig få in alla namn på dessa pytte rader

JennyR
0

men man behöver ju inte få in alla namn! (alltså hela stammen) Det räcker med stoets namn och reg.nr!:-)

Cattis
0

#7 Jag mailar dig en blank o en av mina gamla så ser du hur jag gjort.

/Cattis

Milla
0

#8 aha ja då blir det ju mycket enklare ju hehe

Cattis
0

Mailat…

/Cattis

Milla
0

japp såg hunden komma springandes med brevet i munnen

Pheobe
0

Milla, skriver du språngrulla innan stona är betäckta?  Fundersam

Inga problem få plats på SH´s lappar

VeronicaP
0

Jag använder faktiskt fler rader och det har aldrig varit några problem med det , de har aldrig sagt ett ord om det så till ett sto använder jag 2 kolumner om man säger så *ler*… De har godtagit det varje år utan minsta knorr.

Milla
0

#13 jag har två ston som går hos hingst och har blivit betäckta, så ja jag skriver språngrulla.

Ove-D
0

#13 kan man inte göra det??? Ja om betäckningssäsongen har börjat alltså…?

Pheobe
0

#16 ja så fort man har betäckt kan man ju skriva för att hålla reda på det. Själv skriver jag in i bet blocket istället. Skriver språngrullan innan det ska lämnas in för man ska fylla i datum på först och sist bet datum också.

Ahnna
0

Jag är i och för sig ny på det här, men jag skrev likadant som stationerna har gjort förut. Alltså, jag ändrade förstås namnet på stoet, men i övrigt skrev jag samma saker som de hade gjort.

Det enda jag inte hittar är vilket län jag bor i, alltså vilken bokstav det ska vara i den rutan i bet.blocket. Nån som vet, Uppsala Län?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

VeronicaP
0

Jag fyller också i tidigt just för att jag hatar att sitta med det i sista sekunden , sista datum är ju klart mycket lättare att skriva i än att behöva fylla i allt . Jag fyller även i betäckningsblocket direkt också , men det är ju samma där, även där ska ju sista bet datum vara med.(eller perioden de gått hos hingst).