Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 26-efterlysningar
Läst 1813 ggr
[MatildaW]
0

Någon som sett Fridolf?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ni sett Fridolf? Vet ni vart han är? Hjälp mig snälla att hitta honom! Han är lite mer ljusfux, bakre fossingarna lite sne, cirka 10 år nu, kanske 11, ljusare man och svans. Ganska busigt temperament ute, springer gärna med en i grimskaftet till gräset när han ska in / ut. Han såldes förra vintern (höst/vintern -05) till en tjej som hette Sonja i "Stensätra", sen såldes han vidare (-06 tror jag) men vet inte vart han hamnat. Snälla hör av er ni som kanske vet något. Jag saknar honom så, han var min medryttarhäst, och vi trivdes så bra ihop. Alltså:

1. Shetlandsponny
  2. Bakre hovarna något sne
  3. Ca 10 - 11 år gammal
  4. Såldes hösten/vintern -05 till Sonja i Stensätra (?)
  5. "Klassad" fux med ljusare man och svans
  6. Såldes igen ganska tidigt -06
  7. Busigt temperament ute, gillar att backa och skrämma sina ryttare
  8. Lite överviktig (då)
  9. Vallack

Snälla hjälp mig någon, vill så himla gärna hitta honom!

Cattis
0

Du råkari nte veta vad hans föräldrar hette? Eller om du kan fråga den som ägde honom innan vad föräldrarna heter.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

[MatildaW]
0

#1. Redan frågat, ingen verkar känna igen hans föräldrar, men jag vet att han hade en bror innan han kom till det stallet jag fanns i. Och jag tror då att innan han kom till "mig" så bodde han och gick i en ganska stenig hage, därför blev hans fossingar sne. Jag tror att hans bror var skäck. Förresten, han är vallack.

Cattis
0

Var bodde han då du skötte honom då?

/Cattis

[MatildaW]
0

Om det kan vara till någon hjälp, han kördes lite förr, men råkade ut för en olycka, till och med så illa att vagnen blev sne och var tvungen att kastas. Men han klarade sig med några blåmärken. Ägarna som hade honom före Sonja hette Agneta och Göran. (Ger inga efternamn öppet). Stallet låg bakom ett "fängelse".

[MatildaW]
0

#3. Han bodde då i Gävle / Bomhus, vid ett "fängelse".

Cattis
0

#4 I vilken ände av landet? Stad, ort? Det är ju omöjligt att ens luska lite om man inte vet det.

/Cattis

Cattis
0

#5 Okej, du skrev medan jag postade mitt. Hoppas ngn från den delen av landet kanske kan hjälpa dig då.

/Cattis

[MatildaW]
0

#6. Norrland, Gävleborg, Gävle, Bomhus, sen flyttade han till Sonja i Stensätra / Sandviken. Ungefär mitten av Sverige.

[MatildaW]
0

Jag hoppas det, vill så gärna hitta honom. Blir så arg att jag inte tog saken i händerna precis när han såldes. Han var min ögonsten, jag hann inte ens att träffa honom dagen då han såldes, jag kom ner till stallet som vanligt och skulle rida, då hans f.d ägare kom fram till mig och sa "men vad gör du här idag? fridolf är såld. men det gör väl inte dig något? du har ju en annan häst att sköta" som om att han betydde mindre för mig bara för det, skulle inte tro så!

FeliciaS
0

Jag hittade en Fridolf när jag sökte i SSS Webstambok. En fux, valack, född 29/5-95 e. Erik v.d. Achterdijk RS 69 u. Onima. Kanske kan det vara "din" Fridolf? Här är länken!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[MatildaW]
0

#10. Det låter som Fridolf jag hade, fux, valack, född -95 (11 år), men det står ingen ägare :/ Får fortsätta leta lite, tack Xtanlover för att du hjälper till :)

[MatildaW]
0

*putt*

[MatildaW]
0

*putta hårdare*

kacka
0

Har du pratat med Fredrik Jedenius som har registret äöver alla registrerade shetlandsponnyer… Han borde ha uppgift om ägaren, men bara om ägarbyte har gjorts… Alla anmäler inte det.

http://www.shetlandsponny.se/stambok/

Daladis
0

Matilda: Jag har PM:at dig, jag kanske kan luska ut vart han tagit vägen om jag får lite mer info från dig.

[MatildaW]
0

#15. Vad snällt :) ska ta reda på vad hon heter i efternamn :)

[MatildaW]
0

Har inte hittat hennes efter namn än, men ska leta vidare, tror det var Sonja Jansson eller liknande, men jag är INTE säker.

Daladis
1

Det finns en Jansson i Stensätra som har hästar. Ska kolla med en väninna som bor i närheten och återkommer.

[MatildaW]
0

Okejj :)

kacka
0

hittade en annons på en Fridolf, men färgen och åldern stämde inte… http://www.blocket.se/vi/10451596.htm?ca=23_3_s

[MatildaW]
0

#20. Inte rätt, men tack för försöket :) Nu vet jag vad ägaren hette, Sonja Persson.

Daladis
0

Hej! Har kollat men min väninna visste inget. Tyvärr!

[MatildaW]
0

#22. Okejj, har du tittat med de efternamnet jag uppgivit nu som jag vet att hon heter till 110%? :/

[MatildaW]
0

*putt*

[MatildaW]
0

*putta så hårt så att alla kan se* :P

[MatildaW]
0

Jag är inte säker, men jag tror han flyttat vidare till Järbo, men är INTE säker.

[MatildaW]
0

Ngn?

Kashmat
0

Hejsan! Är det någon som vet hur jag får tag på [MatildaW]? :)

Försökte forska lite runt min medryttarponny, och hittade den här efterlysningen.! Synd att hon inte var medlem längre bara..

[Shettisar]
0

Testa att göra en förfrågan här

Eller här

Obs:Kräver FB konto…