Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 2440 ggr
LCHansson
0

Utrustning sökes!

Jag undrar var ni köper era shetlandsutrustning? Finns det några speciella märken, butiker eller hemsidor? :)

idaklausner
0

Jag har köpt sele + rockard hos driveout.se. Träns har jag köpt hos hooks.se och sadel hos Börjes tingsryd :) Hoppas du hittar de du letar efter!

Aribigga
0

Jag har också köpt min sele hos drive out, superbra service där! Tränsen har jag också köpt på hööks, sadeln fick jag i födelsedagspresent den är köpt begagnad. Nu har jag hittat en liten ridsportaffär nära mig som jag tänker försöka köpa det mesta ifrån, hon beställde snällt hem en sadelväska till mig och är mycket serviceinriktad, det gillar vi!

lurvponnyn.vimeddjur.se

Hanna-D
0

Mias RS tycker jag har absolut bästa passformen på fleecetäcken. Är ingen stor täckesanvändare men har tvåvintertäcken från Hansbo och ett WeatherBeta, riktiga kvalitetstäcken. Sele från Ideal Harness. Svårast att hitta bra träns tycker jag…

Maliiin
0

Min vagn har jag köpt på Drive Out. Kan varmt rekommendera dem då de har så himla bra service och hjälper till så fort man behöver något.

Min sele kommer från Ideal Harness. Den finns att hitta på selar.se, börjes och lite överallt. En prisvärd sele som inte ligger skyhögt i pris men samtidigt inte den billigaste.

Täcken köper jag lite överallt. Har körtäcke från Exklusiv. Där kan du beställa i de måtten du vill ha. Mkt hjälpsamma!
Jag väntar även på fleecetäcke med hals därifrån då jag tycker deras fleece har sådan himla bra kvalité!

Sen har jag täcken från z-täcke, hansbo, bucas och det senaste var vintertäcke med hals från börjes som hör och häpna satt riktigt bra!

Kan hålla med om att det inte är lätt att hitta bra träns. Det är alltid något som inte passar bra så som käkrem eller nosgrimma. Käkremmen är alltid en meter lång ungefär och nosgrimmorna har entendens att antingen vara för små eller för stora..

Benskydd har jag från Charisma och Catago. Både Catago Sport och Catago Ice. Även boots från Catago.
Har även ett par reflexbenskydd från Hööks. Tror det är strl S på dem. Eller XS. De passar shetland av standardmodell..

Och ja.. Vad har vi mer för utrustning som behövs.. Sadel! Men det har jag ingen bra till min shettis ännu. Men är på jakt efter en ponnyputa nu då den verkar vara bäst för de små barnen att rida i. Har bara inte riktigt bestämt mig för vart jag ska köpa den..

Här kommer lite internetsidor:

www.exklusiv.se

www.z-tacket.com

www.selar.se

www.ponnytravprylar.e-butiken.se

www.frtab.se

www.borjes-tingsryd.se

www.hooks.se

www.driveout.se

www.washap.se

SofieN
0

Har man shettisar som drar ponny är det lätt att hitta träns! Annars kan det bli lite svårt då det bara finns riktiga budgetvarianter till shetland eller mini oftast.

Täcken har jag väldigt blandat, favoriterna är ju Horseware Rhino, men dom kostar ju en del. Har även täcken från Hööks, Event, Bucas, Börjes, Weatherbeta, Ge-kås m.m. Har körländtäcke från Mias RS.

Sele har jag tre olika. En pfiff som duger alldeles utmärkt om man inte kör så ofta, en Ideal som jag är supernöjd med och så senaste inköpet en Zilco (syntet) med empathybrösta. Älskar bröstan på den men jag vet inte riktigt vad jag tycker om resterande ännu :)

Benskydd har jag från globus, HMC och horze. Samt boots från globus. Inget som egentligen behövs men det kan ju vara kul att ha. Är lite sugen på Catago ICE men jag tappade bort sidan jag skulle beställa ifrån, tips någon?

I sadelväg har vi en Wintec ponnyputa och en lädersadel från hööks.

Maliiin
0
SofieN
1

#6 Men dom gröna är ju helt slut! Kan inte ha rosa på valackerna ;)

Maliiin
0

#7 Attans! Jag har de gröna skydden+bootsen Flört Jag beställde från Rid med oss. Men rekommenderar dem absolut inte! Tog skitlång tid rent ut sagt innan jag fick mina grejor. Å hela tiden när jag försökte få tag på dem så svarade de inte på varken mail eller telefon.

Å sen när ja väl fick tag på dem så sa de att de hade problem med leverantören med att de skulle få dem kommande dag. Å så gick det ännu ett par veckor. Jag beställde dem för att jag skulle ha dem till tävlingssäsongen men fick dem när alla tävlingar var slut Obestämd

Men hör med dina lokala ridsportbutiker. För jag beställde ett par extra boots från min lokala. De tog hem dem ganska fort. 2 veckor typ :)

De har hemsida. Om du googlar på Hippoteket Vimmerby. De har webshop men inte dem hemma. Men de tar hem dem om du vill :)

Skivvy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

HKM Sports ska jag beställa hem lindor (vill ha måtten så jag kan sy mina egna sen ;) ) och ett par senskydd (finns här: www.sharpman.se )

Träns har jag från Hööks men man får ju göra lite hål, byta lite delar etc tills det passar. Käkremmen är lagom men sidostyckena för långa, nosgrimman för kort och pannband kan man glömma på vintern.

Täcken har jag från Hansbo: Bra passform.
Källquist: Dålig passform.
Bucas turnout: Bra passform men något kort i sidorna (har hals på och det är rätt mycket för långt)

Mini-Angel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt körländtäcke sytt efter mina mått på minisarna Skrattande

Det kommer från Exclusiv.se

Skivvy
0

#10 hur var leveranstiden hos exclusive? Är sjukt sugen :P

Mini-Angel
0

# 11 Tyvärr var den oerhört lång! Men jag beställde iof mitt i julruschen o det stod att det tog extremt lång tid så eftersom jag visste om det så var jag inte så sur att det tog tid. Blev dock jätte nöjd när det väl kom!