Fölboxen - Moflos Majestät
Efter en dramatisk fölning med bakåtslagna ben föddes denne lille hingst på Moflo Stuteri. Han skall heta Majestät och är e. Tiger.
2007-05-09 ~ Moflos Majestät
Hingst f 9 maj, e. Tiger RS 457, u. Moflos Mirakel. Rödskimmel utan tvekan, massor med grått lurv på rumpan under fuxpälsen.
Dramatisk fölning som krävde veterinärinsatser, båda benen bakåtslagna med det ena böjt i knäleden så knäet tog emot och satte stopp. Tack o lov född 18 dagar för tidigt, så han var väldigt liten och kunde sedan dras ut med ett ben bakåtslaget. Vikt blott 19 kg vid födseln.
Idag full fart och som vilken busig hingstunge som helst!

Fotograf: Jenny Staaf - bilden får ej tas/lånas härifrån utan fotografens tillåtelse.

Vill Du visa ditt föl här i fölboxen? Maila då bild och info om ditt föl till cattis@monkeytoys.com så lägger vi in en artikel om ditt föl.
Stuteriets hemsida
Tidigare föl i fölboxen:
- Dalsgårds Melanie
- Dalsgårds Mascot
- Hazel Rose
- Kronblads Lucky O´boy
- Risslas Cannabis
- Nordhagens Tigerlilje
- Döösens Ambia
- Hasselbos Indicia
- Honey
- JR Wolverine
- Madelene fra Bjerkås
- Lilla Prosa
- Dalsgårds Monzun
- Hamras Lazio
- Kilskogens Gretzky
- Norrgårdens Annorlunda
- Trollans Attention
- Björknäs Jazzginn
- Promisehill G…?
- Haganäs Grace Kelly
- Chiquita fra Ihla
- Sandbackas Grid
- Crossfire
- Välas A Nice Guy
- Risslas Kelda
- Axtorps Benetton
- Blue Bell Mountain
- Dalsgårds Macy
- Dalsgårds Mendez
- Dalsgårds Malva
- Ulriksbergs Petronella
- Skärgårdens Marwin
- Bäckdalens Amigo
- Ädelssons Atlantic
- Havsrosens Cara Mio
- Slättens Miss Moneypenny
- Tunstas Merilyn
- Gullsmyras Aron
- Skärgårdens Moneybrother
- Gervalds Lilo
- April 2007
- Mars 2007
- Sammanställning över fölboxen 2006
Av: Cattis
Datum för publicering
- 2007-05-16
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Grattis!
Härligt att det gick bra med både mor o son.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Grattis!!
Grattis till en söt föling! Vad skönt att allt slutade bra….
Grattis Jenny! Skönt att det gick bra till slut!

GRATTIS
Grattis! Skönt att det slutade lyckligt! Kul med en skimmel.
Amor vincit omnia 

Grattis!

Grattis till en bedårande liten hingstunge! Vilket tur att allt gick bra till slut!
Grattis
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
GRATTIS!!!! Gu vad skönt att det gick bra!!! :-)
Grattis!

Grattis skönt att det gick bra.
Vilken tur att det gick bra trots allt! Grattis!

#1-13 TACK ALLA!
Cattis, inte klokt vad snabb du är, jag hann inte göra mkt sedan jag mailade dig tills det här låg ute (med 5 svar..).
Jag är så tok-kär i den här hingstungen så det är inte sant. Söt.. är han! Iskallt säger jag första dagen, att han skall säljas… Men hjärtat säger något annat. Han blir nog kvar ett tag, bara för att han är han..

Grattis! Klart du skall ha kvar honom ;)

Grattis

Grattis!
Grattis!
Grattis, vilken härlig look han har 

#15 he he, jo det kan man ju tycka.. 
har redan rätt mkt hästar och vi får om allt fortsätter gå bra totalt 10 föl i år (5 är födda redan). Hur jobbigt det än är måste ju några av fölen säljas, och hingstfölen är oftast de som blir till salu.. Men alla älskar honom här hemma.. har visserligen kryssat för "till salu" på en anmälningsblankett till utställning, men jag sätter ett rel. högt pris.. så han blir nog kvar..
Shit vilken söt kille!!! GRATTIS till er!!!

#20. En Shetlandsuppfödare sa till min far när han gnällde över att vårt stall är fullt "små shetlandsföl tar nästan ingen plats alls".

det stämmer ju jättebra! de äter nästan inte något heller! Men tyvärr är inte kostnaderna för vaccinering, avmaskning och hovvård i proportion till deras litenhet…
btw, någon som har en hint om vad ungefär 2 timmars veterinärjobb på jourtid brukar kosta? Mirakel är försäkrad i If med begränsad veterinärvård (självrisk 2.000 kr), ingår veterinärkostnad vid komplicerad fölning i en sådan försäkring måntro?

Grattis, vad skönt att det gick bra!

#25. Två timmars veterinärvård på jourtid borde överstiga 2000:-, tycker jag. Nyligen betalade jag 909:- för 20 min på en vardag. Om försäkringen täcker vet jag förstås inte, de har ju alltid en himla massa finstilt så det brukar ju sluta med att man får betala själv.
Grattis!

grattis

Gratulerer :) Så fin han er!
Grattis, så söt han är.

Grattis! Gud, vilken liten sötnos

Grattis! Va skönt att allt gick bra till slut. Det är otrevligt med fel lägen. Lycka till på utställningen!

Grattis
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Grattis!!! skönt att allt gick bra till slut. Extra skoj att se en Tiger bebis, då ju Tiger blev "tillverkad" hos oss.