Morgontrött ponny
Idag debuterade Cornell och Johanna i LC:1. Johanna slet och kämpade med att få Cornell att röra sig framåt
. Cornell är en nämligen en morgontrött liten ponny som inte är särskilt sugen på att visa upp sig kl. 8 på morgonen. Men eftersom han var den enda A-ponnyn så fick han ett specialpris. Ett gosedjur som kommer att följa med på nästa tävling.
Nöjda med denna dag så åkte vi hem och funderade på vad vi ska åka på nästa lokalaäventyr och utflykt.
Och vi hade iallafall tur med vädret… Regnet började när vi satt oss i bilen.

Är det Kyllemos Cornell? I så fall var han med på utställningen i Nossebro 2006. Var han i er ägo redan då?
Kyllemos Cornell är det och ja, han var min då
!

Fint ekipage! Lycka till på nästa "lokala äventyr"!

Kul, jag har foto på honom från Nossebro.
Så fina dom är!
Vad roligt att se alla dessa underbara ungar med sin fina shettisar. Lycka till i framtiden Johanna!
Johanna var lika glad före som efter tävlingen. Hon verkligen ÄLSKAR Cornell. Själv var jag lite sur på honom… lite mer kunde han allt ha bjudit till. När vi har varit på granngårdarnas ridbanor och ridit så har han snarare blivit het.
Emilias 15-åriga russ däremot är seg som sirap hemma, levde upp och tyckte att detta var toppen. På framridningen var vi försiktiga föra att spara energin…nästa gång får hon allt vara lite tröttare inne på banan…
Men det är detta som är tjusningen med ponnyer! Man kan aldrig var riktigt säker på vad de ska hitta på.
#4 Annette , du får gärna skicka kort! Jag har bara kort som vi tog med filmkameran och de blev hur pixliga som helst.