Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett24-köpes
Läst 983 ggr
Zinoida
0

Täcken köpes!

Har en shettis på foder som kliat sig otroligt mycket sen han kom, nu kikade vet på det och säger pälsätare så lillkillen ska rakas.

Därför är jag nu på jakt efter vintertäcken åt honom eftersom det fortfarande är kallt ute, även typ överångstäcken, regntäcken och fleecetäcken kan vara intressant.

Jag är inte säker på storleken då han aldrig haft täcke förut och jag inte mätt honom över ryggen ännu, men jag skulle gissa på 95…

Om det är nån i Stockholmstrakten som har nåt täcke att sälja vore det guld värt, så jag kan komma och hämta det så snabbt som möjligt. Även från annan ort som kan skickas är intressant.

Eller om nån har nåt tips på nån butik i Stockholmstrakten som säljes såna små täcken till vettiga priser. Vår närmsta butik har inga shettisprylar alls.

Tack :)

mille-star
1

Om det är pälsätare så behöver du inte raka ponnyn! Min ena jag hade tidigare hade pälsätare när jag köpte honom visade det sig. En kur med switch och det var borta!

UG
0

Behöver du täcken är du välkommen att besöka mig och kika själv. Har en uppsjö jag inte använder. MVH Ulrika Gindemo, Eklången Ärla. 10 mil söder om Sthlm. www.gindemo.se 
150-200 :- per täcke, flera ponnystorlekar, former, färger och tjocklekar finns. Från B-ponny till minishetland.

Zinoida
1

#1 Faktiskt en till som sagt att Switch ska funka. Har beställt hem det nu och testar med det först, hoppas det funkar :)