Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 905 ggr
JMax
0

Morrn, morrn 18/5!

God Morgon allesammans!

En ny dag på jobbet väntar nu, en halv sådan iof men jag ska jobba över lite så alltså blir det en vanlig arbetsdag…

Ska ta ett varv i hagen innan jag ger mig iväg, väntar ju på en fölis men  stoet visar inte några tecken öht att vilja föla som planerat.

Lotta tipsade mig även om en ny sajt här på ifocus. Hoyor! Jag som (periodvis…) är tokig i Hoyor och samlar på dem blev ju överlycklig så nu har jag en sajt till att lägga all den lediga tid som jag borde göra någonting annat på…

Ha en bra dag!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annette
0

God Morgon!

Här blir det ingen halv arbetsdag, jag får vara glad om jag kan sluta vid 16-tiden. Jag skall fara runt lite överallt, så jag åker nog hem och äter lunch idag.

Regnigt och blött ser det ut, kanske bäst att klä sig i regnkläder.

Sehvrin
0

God morgon

Fått lite för lite sömn i natt *gäsp* men annars är allt väl. Ska åka hemhem och då får jag ju träffa mina pållar =) Jag saknar dem en del, även om jag inte saknar deras fällande päls…. fast vi har införhandlat en "mirakelskrapa" så det ska bli intressant att se om den fungerar…

Men innan jag ska med tåget hade jag tänkt att göra en rejäl genomstädning av lägenheten.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

sanne
0

Go morgon

Fick sova lite längre idag då jag o barnen är lediga idag !! det har slutat regna om än tillfälligt säkert, men det känns lite skönare ute. har lite småfixande hemma idag sen åker barnen till mormor o morfar, o jag o gubben ska ut med goda vänner, något man gör allt för sällan.

2a stoet utifrån kommer idag, hoppas det går lika bra som med Tess, Skönt med ston som är välhanterade o snälla , det blir så mkt lättare då !!

ha en trevlig dag allesammans

zettan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

morrn morrn

Drömde en hemsk vardröm på morgonen att Zettans fölning inte gick så bra. Drömde att det var ett felläge och att dom ringer efter mig. Så ringer min mobil. Kan ju säga att ja nog aldrig i hela mitt liv blivit såååå livrädd i hela mitt liv. knappt att man lugnat sig än. De var ngn som ringde fel kl 7 på morgonen suck.

Idag ska ja ner på vårmarknaden i stan samt klippa mig vid 12. äntligen ska ja få bli bra i håret igen. ngt som ja slarvat me det sista.

Sen så blir de en körtur med Rosa i eftermiddag. Tänkte träna lite på uppställningen me fick lite tips av Ida igår. Idag och ja satt upp till nästan halv ett och chattade om stammtavlor och sånt Skrattande. de var riktigt kul och intressant. Sen hjälpte hon mig att mejla till Holland. Men inget svar än. Men ja hoppas de kommer snartSkrattande.TAck igen för hjälpen Ida

ha en bra dag alla

Frida-E
0

God morgon! Här är det mulet och småregningt. Somnade vid 01.30 i natt och så gick jag upp 06.30 för att åka och släppa ut hästarna… Härligt härligt, är sååå trött.. Ska nog gå och sova några timmar till nu…

Fick alldeles nyss reda på att jag fått anställning på H&M-lagret här utanför Eskilstuna, så jag ska stå inne och plocka kläder hela sommaren.. Kommer ju vara likblek i jämförelse med alla som kommer ligga på stranden och sola hela sommaren, men men hästarna betalar ju inte direkt själva för sitt uppehälle så nån måste ju försörja dem också… Glad

Puzzel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag här packas för att åka ut o bo på landet ungarna rejsar runt som yra höns och river fram allt de ska ha med sig lär bli halva lekrummet om jag känner dem rätt sen att de redan har en massa där ute spelar ingen roll. Så nu i helgen får jag mycket tid att träna och mysa med Puzzel, ska bli kul.

Charlotte-J
0

God Förmiddag!

Här ska det idag lastas skräp. Gubben är ledig idag, för en gångs skull, så då är det bäst att passa på ;-) All bråte som ligger utikring och alla onödiga prylar i stallet ska kastas. En storröjning i den delen av stallet som ska byggas måste göras då det börjar bli dags att gjuta där snart. Det ska bli så skönt när allt som "lagrats" där är borta och man kan föreställa sig hur stallet kommer att se ut sen, skönt! En hage ska "fixas till" idag också så att mina damer kan komma ut en stund på gräs, härligt! Annars är det väl jämna plågor här som vanligt!

Amor vincit omnia Kyss

RebeckaSvensson
0

God morgon!

Tack så mycket för igår, Cattis! Jättekul att se hästarna! Tyvärr glömde jag batteriet till kameran hemma så nga bilder på hästarna kunde jag inte ta…

Ska försöka få pluggat under dagen och fixa punkteringen på cykeln. Skulle iväg igår och var som vanligt lite sen och då var det självklart punktering. Som tur var så kunde jag låna en kompis cykel så jag kom in till stan.

AusaBausa
0

God middag! Sitter på jobbet på min lunch o kollar läget här…

Ngt trött då vi hade loppis i fotbollsklubben mina barn spelar i så det var mkt o göra igår…men fick in jätte bra med pengar som går direkt till barnen o ungdomarna i klubben:-)

Milla
0

God middag, sitter här inlåst och inväntar polisen………hittade en fullegubbe i garaget som tyckte att han bodde här och hotade mig. Vi vågar inte gå ut……………

Vi har strålande sol och tänkte borsta lite på hästarna samt gosa med fölisarna men nä då det blir ju inget med det.

I kväll ska vi i alla fall bygga ut hagen till killarna

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

IdaS-A
0

#4 Bara roligt att hjälpa till.

Imorse fölade Zessan ett par dagar över tiden, ett svart stoföl e: Estel v Bunswaard.

Charlotte-Aveback
0

#8: Åh, missade vi dig denna gången också! Ledsen

RebeckaSvensson
0

#12 Var synd att vi missade varandra igen, men jag fick iaf se hästarna :-)

Charlotte-Aveback
0

#13: Det är egentligen det viktigaste … Flört