Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 3675 ggr
Lauth
1

Kristinehamn 2012-03-03

Tänkte pusha lite för Nords senvinterutställning i Kristinehamn den 3 mars.

Eftersom mars är slutet av vintern, början på våren, tänkte vi låta utställningen hälsa våren välkommen med ett tulpantema Glad

Hederspriser till Bästa Mini, Bästa övrigt färgade och Bästa veteran kommer att delas ut.

Sista anmälan är 3 februari.

Hoppas det låter spännande nog för ett besök Skrattande

Minsanne
0

Vi kommer absolut … å inte bara för at tulpaner är min favorit blomma. Utan mest för att ni är så jäkla trevliga och fixar utställningarna så bra

Johanna-Granberg
2

Hade planerat att komma men nu har syrran förstört de planernaSkrikandes genom att lägga svågerns 40-års kalas den dagenRynkar på näsan

Borde inte hästutställningarna gå föreFlört

Ninnii
0

Jag tänkte komma för det var så bra arrangerat förra året!

Lauth
0

Äh, du kan väl gratta svågern på kvällen Flört
Tror han överlever Flört

runas
0

hmm, nu blev det svårt…hade ju tänkt ta det lugnt med utställningar i år. Kanske måste komma iaf med nån…Flört

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

fuxar
0

funderar och funderar! Tycker ej om vinterföre då!!!!!!

Lavèn
0

Jag kommer klart då jag vill få betyg på min 17:iga wiola =D

som ska ha diplom barnbarn Skrattande

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

Lauth
1

Alla inkommna anmälningar har fått bekräftelse på mailen Skrattande

Mini-Angel
0

Många anmälningar i dagsläget? Funderar på att komma,gillar domaren skarpt

Assim
0

# 6 Klart du skall komma Gunilla! Vi har anmält 6 hästar, våra nya plus dotterns. Vi får beställa bra väder!

Lauth
0

#9 i dagsläget ett 15-tal, men så är det ju 10 dagar kvar innan anmälningstiden går ut!

SofieN
0

Vilken domare är det?

Lauth
0

Annika Strindgård

Lauth
0

Knuff upp Glad

Gosa
1

Jag är sugen på att komma till er i Nord på denna utställning :-)

Har bara lite svårt att bestämma vilka två hästar som ska få följa med?? Jag får fundera ett par dagar till…

Lauth
0

Du är så välkommen så Glad

Gosa
0

Tack Angelica :-) har du någon ide vilka hästar jag ska ta med? som kan passa in…

Har att välja mellan, Dalsgårds Norma Jane, Tomtagårdens Gucci Girl, Castor v. Bunswaard, Dalsgårds Pommac, Dalsgårds Magnum, Tomtagårdens Meija, Tomtagårdens Diora Dream, Tomtagårdens Gazelle och Änglahöjdens Joyce :-)

Lauth
0

Haha! Du hade i alla fall några att välja mellan ;-) Skulle tro att alla passar in..

Gosa
0

Tack Angelica…då får jag bara bestämma mig…

Lauth
0

Sista dag att anmäla är nu på fredag Glad

Johanna-Granberg
0

Ååå, vill ju så gärna komma!! SUCKSkrikandes

Lauth
0

Fredagen närmar sig Skrattande
Glöm inte att lägga anmälningarna på lådan!

Trim
0

Hur var det nu med klippta bruksshettisar-valack? Behöver de någon form av intyg?

Lauth
0

#23 ja intyg krävs för klippt ponny, att den är klippt för träning/tävling. Och i enlighet med grundpropositionen ska intyget med anmälan.

Lauth
0

Sista dag att anmäla är imorgon fredag!

Trim
0

Tack för svaret.

Vem ska intyga det?

Gosa
0

Hur många är anmälda? Räcker det om man skickar sin anmälan imorgon fredag?

Minsanne
0

Jag har betalat, men inte skickat än. Har lite svårt att bestämma mig för vilka vi ska ta med

Lauth
0

#26 tränare,instruktör,ridskoleansvarig/chef eller dylikt #27 idag har jag 24 anmälningar inne i handen. Men räknar iskallt med att många lägger på lådan imorgon. Det brukar ju jag själv göra…

Mini-Angel
0

Hoppas hoppas den blir av!!!

Minsanne
1

Annars får vi anmäla lite fler Tungan ute hade jag mer hjälp att springa med dom så kunde vi anmält lastbilen full

Lauth
1

#31 jag springer så gärna så :-)

Lauth
0

Idag saknas det knappa 10 anmälningar för att utställningen ska bli av. Hoppas att dom läggs på lådan idag :-)

Trim
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om jag är tränaren till mina elever duger det intyget då? Hårklyverier Flört

Finns det plats kvar till utställningen så kan jag kasta in en anmälan.

Lauth
0

Definitivt.

Alla anmälningar postade under helgen godtas, det kan väl ses som en "liten" förlängning av anmälningstiden.

ann_j
0

Kanske skulle ta en tur till brevlådan nu då…fast det kommer inte fram förrän på tisdag, gäller det ändå? Har en 2-årskille som borde visas men har velat fram o tillbaka..Oskyldig

ann_j
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag lagt in betalningen (kommer imorgon) o postat brevet (kommer kanske imorgon men troligen tisdag) Så hoppas min 2-åring kommer med fast det var i sista momangen Glad

Lauth
0

Det går finfint!

Trim
0

Anmält, betalat medl+anmavg, du har en mejlad anmälan i väntan på snigelposten Glad

Lavèn
0

Ååå har tjatat på mor att vi ska fixa det där! och den 4 så bara: neeej mamma, den sista anmälnings dan var i gå! Vad sur jag vart! Rynkar på näsan

Får väll åka och kolla nu iställe!

Lauth
0

Släng den i lådan idag då! Det är ok Skrattande

Lauth
2

Idag har jag 34 anmälningar. Så vi provar med att förlänga anmälningstiden till den 13:e februari och hoppas på att få in de sista magiska anmälningarna Skrattande

SofieN
0

Hade ju kunnat anmält, men nu är det ju så att vi klippt båda hästarna en bit på halsen och in under magen i början på vintern… Och inte har vi tränat för någon instruktör, för det är väl intyg från instruktör eller tävlingsresultat som krävs vid anmälan va?

Gosa
0

Anne kan väl anmäla några till?? Jag kan hjälpa till att springa Flört

Lavèn
0

Gud vad skönt!

Då hinner vi posta i lugn och ro!

Du kommer få antagligen 2 anmälningar av mig! Skrattande

cinna
0

#43 Som jag förstod det på Höstmötet då jag ställde frågan direkt till styrelsen så behövs inget intyg från en tränare, utan det kan vara skrivet av stallägare, hovslagare typ vem som helst kan intyga att du klippt din ponny för dennes välbefinnande.

Anledningen att jag ställde fråga direkt var att jag själv inte har några planer på att träna regelbubdet för tränare med mål att tävla inom en omedelbar framtid, men vill kunna klippa ändå om jag jobbar hästarna varma i skogen. Eftersom jag dessutom själv har hand om mitt eget stall kan jag ju inte be stallägaren om intyg… så då får det bli min hovslagare jag ber om intyg. En person som känner mig väl och har haft hand om mina hästar under ett antal år.

För att vara på den säkra sidan kan du ju ändå ringa utställningsansvarig i SSS, men så uppfattade jag ändå svaret jag fick.

Lauth
0

#43 som #46 skriver så är det inte angivet vem som ska intyga. Så om du får hovslagare, stallägare eller någon annan i stallet att skriva ett intyg att dom är klippta för arbete så är det ok!

Trim
0

Vad bra att det även är av välbefinnande för "så varmt" som det var i höstas så blev min svett av vistas i stallet under natten. Förutom i i arbetet så klart.

Lauth
0

Knuffar upp så fler ser att det fortfarande går bra att anmäla Glad

ElisabethA
0

Putt!

#49 Hur många anmälningar har kommit in?

Mmia
1

Jag kommer anmäla en till..

Lauth
2

Idag har jag 38 ponnyer anmälda. 2 till vore ju käckt Oskyldig

cinna
0

Håller på och bearbetar maken nu när det blev förlängd anmälningstid Flört

Är ju en bit att åka…

Charlotte-J
0

Men Cinna, det är närmare än till Köping ifrån oss Flört Och ditt har du ju varit. Klart du ska med ;-)

Amor vincit omnia Kyss

Lavèn
0

la in en en anmälan i låda och ska betala i kväll =)

Lauth
0

Sista chansen att anmäla imorgon :-)

Lauth
0

Knuff upp. Hoppas flera sitter och filar på sina anmälningsblanketter :-)

Lauth
7

Har inte fått dagens post än men utställningen kommer att bli av.

Förhoppningsvis kommer underlaget på webstamboken i slutet av denna vecka Skrattande

UG
0

Toppen att utställningen blev av, jag har anmält en.

runas
3

jag har oxå anmält en och sponsrar hp till bästa gångart…igenGlad.

Ska bli skitkul, har läst om hur trevligt och fint det var på Kristinehamn utställningen förra året och nu får jag uppleva det själv, taggad!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Lauth
0

Nu ligger katalogen till Kristinehamn ute på webstamboken. Tyvärr saknas en häst i underlaget pga den väntar på svensk regnr. Men i katalogen på utställningen kommer den att finnas med!

Hjärtligt välkomna allesammans!

Minsanne
0

Fick tillbaka passet idag från SSS, hennes regnummer är 38-00-1501

Lauth
0

#62 Toppen, då lägger jag in henne så fort som webstamboken uppdateras!