God Morgon 19 Maj 2007
Go morgon.
Här vräker regnet ner… vi var ut med goda vänner igår kväll. UTAN barn, det var så skönt, hoppas barnen stannar hos mormor en stund på fm oxå.. Idag blir det lite hjälp m betäckningar, Billy fick ju sitt första sto igår så vi får ta dom för hand o se så han tar det lugnt.. sen ska Jozo badas i em, han ska ju på utställning i morgon
Nu har jag fixat anmälningarna till Rockelstad i Juli.. alla säger ju att det blir fullt. så nu ska vi dit.. suck … lååångt o åka men det blir kul
Nu får alla ha en bra dag..
Godmorgon alla!!
Nu sitter jag med en kopp kaffe och kolla mejlen och slank in hit en sväng.
Skall snart åka till Riala/Norrtälje och göra 3 årstesten med min welshfröken Sting Pretty´s Puzzel. Nervöst är det redan….har ju aldrig gjort det tidigare(!!!). Med följer min vän Nina S och hennes bedårande Dalsgårds Jonna. Snälla håll nu tummarna för oss 2 (blåbär i sammanhanget). Eller rättare sagt vi är ju 4….:)
Ha en bra dag!!//ESÅ
Go´morron! Själv ska jag gå och titta på hopptävlingar, på grannens volt. Ca 600 meter dit bara, nära för en gång skull. Ha det bra!

oops, så det kan bli..
Hoppas det går bra idag , Eva. Håller tummarna !!!

God Morgon!!
Regn och rusk i dag oxå!!
Visst, det behövdes för tillväxten på betet, men börjat tröttna nu……
Vi ska strax iväg och titta på tilltänkt "fästman" till Lusett. Det ska bli kul!
Ha det så gott det går i rusket!!
#3 Nu har vi skrotat "min" tråd:) Så dagen vart din:)!! Ha det..

Morrn morrn ska snart köra dottern till fotbollen hon ska spela match idag, men jag ska hem och äta frukost och ta in Jasmine och fixa till henne för hon ska Amanda köra kval med idag på travet så jag hoppas hon klarar det idag *ler* Sen måste jag ju åka och kolla när dottern spelar match, så vi får fullt upp idag och plus att sambon ska iväg i dag , hans band ska spela i kväll så han ser man ju inte mycket av idag.

morrn morrn
idag är ja seg som sjutton. Vaknade av väckarklockan ngt som är de värsta ja vet. Men det var bara att hoppa upp ur sängen. Ska strax åka till stallet och ta hand om mina busar.
Zettan har fyllt mer juver nu och har en genomskinlig vätska som är klippig. Men hon är pigg och glad ändå. Till och med några galoppsteg prklade hon me häromdagen :)
Var ute och körde Rosa igår. Det gick bra. Ska väl se m ja kan ta en körrunda idag me. MEn orkar inte köra om de regnar
.
HA en bra dag alla

Det har regnat här också. Jag måste klippa gräs vid ena församlingshemmet idag. Gubben sover för han har jobbat i natt, så ungarna får följa med.
Vi skall förstås till hästarna också, vad vi hittar på med dom får vi se.

God morgon!
Idag skulle jag egentligen på möte, men med sjuka familjemedlemmar blir det otroligt irriterat om jag sticker iväg. Man måste tydligen ta ansvar också när man är mamma, det stod ingenstans i papprena jag fick på MVC?! 
Jag skall åka till stallet o städa, bland annat. Vi passade på att lägga gemensam städdag när alla ändå blev hemma. Hoppas mina barn inte ruttnar på att vara där flera timmar… Maken behöver vila, så de har inte så mkt att välja på. 
Jag skall kanske passa på att dansa en regndans i hagen också. Så vi får lite rotblöta. Det som kom i natt, det var som att spotta en törstig kamel i halsen = ingen nytta alls. Så ni som är less på regnet nu, försök omdirigera Kung Bore till Stockholm. Han är efterlängtad! Fast han få lugna sig tills vi städat klart… 
Ha en bra dag alla!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Lite sent kanske, men Eva lycka till på treårstestet.
Kan berätta att vi fick 55 regn på ett dygn, så allt som allt har det kommit ca: 80 mm. Mycket bra för gräset men nu är vi nöjda.

God morgon eller middag eller vad det nu är…
Här är det mulet och kvavt som sjutton, har regnat lite grann men snart kommer säkert värsta åskvädret…
En kompis till mig följde med ut till stallet tiiidigt i morse, och då passade vi på att bygga upp en agilitybana i paddocken. Alla mina tre hästar fick vara med och busa lite. Nalle är van så han blev nästan lite nonchalant, vi måste nog finslipa lite inför Baståsen. Isa var som vanligt måtligt road och ville bara få tag i de ynka grässtråna som hade lyckats ta sig upp genom sanden.. Däremot blev jag imponerad över min lilla åring Dixie som aldrig sett en agilitybana förut men som glatt skuttade över, under och runt varenda hinder! (Se bild)
Ha en bra helg alla! 
God morgon!
Kom hem från pojkvännen för en stund sen och skulle fortsätta till stallet för att vara med på städdagen (se #9). Men nu sitter jag här med feber istället och snorar som en galning. För första gången på typ en månad har jag en helt ledig dag, men självklart ska man gå och bli sjuk just då. Dålig timing var ordet! 
Men ha det bra idag allihopa! 
God eftermiddag! Här öser regnet ner… hann dock med en ridtur innan det kom o det var skönt, trots en stirrig häst(ett tag sedan vi red). Hem till stallet o förökte närma mig fölet men hon är såå skygg….ingen som har ngr bra tips?
Ha en bra dag o hoppas ni inte regnar bort i vårt avlånga land…;-)

#11 Vilken fin åring du har!

#11: Så otroligt duktig hon är, din lilla åring!