Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettstammar-blodslinjer
Läst 1899 ggr
Milla
0

Tips på stamträds schema

undrar om någon här inne har något bra tips på ett stamträds schema där man får in minst 20 generationer.

Håller på att fylla i min Vikings stamträd men nu när jag är 16 generationer bak så klumpar allt ihop sig. Jag har påbörjat det i excel men som sagt nu får jag inte ihop det längre……vill kunna få med namn, färg och storlek och jag vill kunna ha både mor och far på samma schema.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Kris_J
0

Lägg in honom på allbreedpedigree.

http://www.allbreedpedigree.com/hagdala+wimla

Veritas odium paretFörvånad

Kris_J
0

Förvisso blir det inte på samma schema…

Kris_J
0

#0 Hur mång individer är det i genertion 16?

abbe75
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej.

Jag använder mig av släktforskarprogramet "Min Släkt och det funkar kanon. Är inte klar än men i skrivade stund har jag 329 individer inskrivna på min första häst, den andra har jag inte börjat med än Flört.

om man ska skriva ut släktträdets antavla så får det plats 5 generationer på ett A4 sen får man bygga på det med fler, just nu har jag 76 A4 sidor som man sätter tätt tillsamnans om man vill och tapetserar en hel vägg med den hihi.

Då har jag enbart skrivit ner hela hans mors släkt samt börjat på faderns sida.

Ps. jag använder ju detta program då jag släktforskar också men ville testa om det funkade för min häst också, då jag som du började med det i Excel men insåg ganska så snart att det inte skulle funka. Så då tänkte jag att det måste ju funka i Min Släkt om man gör några tillägg och det gjorde det Tungan ute.

PM:a mig om du vill ha hjälp.

Milla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för tipset har hittat en annan sida som verkar fungera bra :)

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se