Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett11-skötsel-hästhållning
Läst 1551 ggr
stallostby
0

Inkörningsinfo sökes

Vill gärna vet hur ni gör när ni kör in? Själv har jag tömkört en gång och det gick kanonbra..

Har inte så mkt folk att ta hjälp av..

Finns det någon bra info att läsa någonstans?

Hur går man vidare efter att tömkörningen sitter?

Aribigga
2

Gå in på körning.ifokus.se och fråga där. En sak ska du dock veta att köra in innebär lika mycket om inte mer risker som att rida in en häst så säkerhetstänkandet måste sitta som berget innan du börjar. Man brukar rekomendera att inte köra in om man inte har mycket erfarenhet.

lurvponnyn.vimeddjur.se

Anna-karinS
3

Vill man inte göra det själv så kan man lämna dom till Elin Stahre i Uppsala. Jag har idag varit och hämtat hem min shettis som har varit på inkörning hos henne. Han var borta i en månad nu har jag fått hem en inkörd häst!!!! Det är helt fantastiskt!! Jag är så tacksam för hjälpen!!!

MVH

Anna-karin

[Shettisar]
0

Vet inte om någon sida med info.Men jag tömkörde otroligt mycket innan,både hemma,skogen och trafikerad väg.Dels för att kommandona skulle sitta och dels för miljöträning.Efter det blev det släpa gjord på pvc rör med snöre som jag la på,skulle det hända något så var det lätt att få av plus att hästen inte kan skada sig . Sen blev det lite tyngre släpor.Noga är att vänja dom sakta och träna samma sak en tid innan man går vidare.Men lättast är ju att lämna iväg till någon med ref..

stallostby
0

Tack för tipsen! #3 Bra tips!

Det har varit första gången för alla! Även de erfarna ;)

Charlotte-J
1

Finns en film "Lär dig Köra" som är bra ur info syfte. Där tas även detta med Inkörning upp.

Amor vincit omnia Kyss

stallostby
0

Tack för tipset! Var kan man hitta den?

AnTeX
0

Hööks t.ex.

camilla69
0

Någon som har mer info om denna bok ? Författare eller så ?

PP
1

Hans Sidbäck, Hästmannaskap i körning tar upp inkörning.

sofiaogren
0

Jag tar också mot inkörningar just nu under våren om intresse finns…

Hans sidbäck är bra!

stallostby
0

Tack för tipsen, kom på att nånstans har jag en liten bok från hööks om körning, hittar den dock inte. Men en DVD kan ju vara bra.