Veckans hingst - Fredrik RS 277
Den har veckan kommer Veckans Hingst från Österlen i Skåne. Han är svart och heter Fredrik RS 277. Fredrik är en trevlig o barnkär hingst som har genomfört kvalitetsprov och har även en BIS-titel i bagaget från utställningssammanhang.
**Fakta:
**Fredrik RS 277 är född 1990 hos Östen Ljungar i Kalmar. Han är svart med stjärn och 98 cm i mkh. Prem B
e.Dulex RS 110
u.Rosina RS 337
e.Trim of Marshwood RS 26
Stam:
Fredrik är efter den svenska hingsten Dulex RS 110.Dulex har lämnat ett antal välmeriterade ston samt även godkända hingsten Dusol RS 370. Dulex moder Kirkbride Flake eller "Lotta" som hon också kallas har lämnat tre godkända hingstar och fem Elitpremierade ston. Farfar till Fredrik, Ulex v.d Mariapeel RS34 lämnade efter sig fyra godkända hingstar förutom Dulex. Fredriks mamma Rosina RS 337 är Elit premierad.
Mormor Rosita har bara lämnat Rosina och hennes helbror den godkända hingsten Flagg RS 85. Flagg har lämnat fem godkända söner och 11 diplomston.
**
Egna meriter:
**Fredrik godkändes 1994 med 40 poäng. Han är visad med upp till 41 poäng på utställning och även belönad med BIS. Fredrik har gjort ett fint kvalitetsprov med 8.20 som resultat.
**Avkommors meriter:
**Fredrik har lämnat den godkända sonen Pavarotti RS 383. Pavarotti är en högt bedömd hingst som fått upp till 43 poäng på utställning. Han har fått titeln Champion unghingst och Champion hingst flertalet gånger. Pavarotti är även belönad med BIM två gånger.
Fredrik har också lämnat diplomston och flera Klass 1 ston.
Övrigt om Fredrik:
Fredrik är en supersnäll hingst. Mycket barnvänlig. Fredrik är homozygot för svart. Han kan därmed bara lämna svarta eller bruna avkommor.
Ägare:
Aina Kjellstrand, Blomstermåla
**Betäckningsstation:
**Anna Mårtensson, Smedstorp
Tel. 0414-51055
E-post: tjustorpstaxi@swipnet.se
(VH Nr31)
Relaterade länkar
Av: Anna N
Datum för publicering
- 2006-11-06
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Hár haft många avkommor efter han, o dem har varit dem trevligaste o dem bästa :)!!

En riktig snygging 
Ett tips på en hingst som lämnar både travponnyer och utställningsponnyer.
Fin! :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Man får kanske hålla utkik efter hans avkommor till nästa höst… Jag som inte skulle ha fler 
Jag har även sett fina körponnyer (maratonkörning) efter Fredrik om jag inte minns fel… (Eller var det Lakris??)
Ska han stå hos Anna även 2007?

2007 är väl första året han står hos Anna.
öh? Trodde artikeln var från 2006…
#9 Datum för publicering: 2006-11-06
Står till höger om artikeln.

Den publicerades i november 2006, allså efter betäckningssäsongen.
oj såg att flera skrivit här. Fredrik kommer stå hos mej i måååånga år
Välkomna!
Nya bilder finns att maila

jag har ett jättefin kort på Fredrik när han stod hos Arne Emanuelsson, Kjell-Åke har visat honom på utställning och Hingstvisnig, han har även skott honom några gånger.

#13 Åh, vill du maila det till mej snälla? Får jag använda det på min hemsida?
Anna

#16: Vilken fantastisk behåring han har! 
#17 ja det har han och det på bilden är lite om man jämför med vad han ska ha. När jag hämtade honom i flol gick han med 12 unghingstar som gnagat av manen. Den är på återväxt nu. 

Han är så fin, hoppas Puzz kan ha ärvt lite av den manen annars kan vi väl få låna lite inför utställnings säsongen ???
#19 ja bara jag får den tillbaka innan generalmönstringen nästa år, om den nu blir av 

#15. jag ska leta fram kortet och maila så fort jag hittar det, Fredrik finns till och med som bordsunderägg, det är flera som har honom på bordet, riktigt tjusigt måste jag säga. Maria.
#21 oj, hur menar du nu? bordsunderlägg, häftigt. Hur har man gjort det? Han är en mycket vacker hingst.

#22. Jag kommer inte ihåg hur dom gjorde, det var Ann Arnes sambo som lämnade in kort så fixade dom till det, men dom är riktigt fina, ska kolla om jag har kvar någon, det kan ju va kul för dig att ha, vi betäckte rätt många märrar när han stod hos Arne, Dior som ska visas i morgon har Fredrik som morfar, Dior ser riktigt fin ut måste jag säga, inte bara för att jag har fött upp honom, men jag håller ju givetvis tummarna för honom. Maria.

#23. Är det inte Kärlingehults Max som är morfar till Dior?

Ja visst sjutton är det Max som är Morfar, är lite yr i bollen.
Han ser jättefin ut !
#28 tack! han är såå fin och såå go lille prinsen

Fredrik er min "ønske- hingst", og neste år tar jeg turen til Sverige!
#30 Tonje, du är såå välkommen, det vet du 
#27 det kallar jag för en rastypisk hingst!!! Och min sambo sa "ovanligt snygg för att vara svart" och det är ju väldigt bra kritik… 
#32 Tack. Ja han är väldigt fin. Man får tänka på att "mannen" är 17 år gammal!. Han är alltså veteran. 
så snygg han är Anna!!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Han ser verkligen läcker ut!
Då jag fick ett trevligt mail av en läsare här som inte förstod riktgt tänkte jag dra detta med Fredriks homozygot anlag så att alla förstår innebörden.
Fredrik kan inte lämna fuxiga föl. Inte i några former alls även om modern är fux. Han kan lämna svarta och bruna, bruna om modern har brunt anlag då svart saknar anlaget för brunt. Betäcker han en skäck kan han lämna skäckföl men bara bruna och svarta. Han kan lämna skimmel om modern är skimmel.