Får man vara besviken ??
det gick ju inte så bra idag på utställningen, men får man vara besviken när man får guld?? Jozo har aldrig fått en 8a på typ, men idag var han tydligen i för högt hull !!! tyckte kanske att det var fler som var..
Men hade jag lyssnat på honom i går o i morse så skulle vi inte ha åkt, han var trött o hänging, ville inte bli lastad o han springer in i vanliga fall.. vägrade ställa upp, var allmänt låg.. Var det fel o ta med honom ? nja, kanske.. vill bara skriva av mig för jag vet att man inte ska va besviken med guld, men 9an kunde suttit i början..
Men vi tar nya tag o för oss är han bäst ändå !! hans fina 1års sto fick ju 42p idag, det visar ju ivarje fall något gott.

Grattis till det fina resultatet!
Självklart får man vara besviken även om det är ett bra resultat. Om man visar en häst som "brukar" få 42p så blir man ju kanske inte så nöjd om den "bara" får 41p. Om man visar en häst som brukar få 38p och får 39p så blir man ju glad… det är ju inte det att man MÅSTE få höga guld med ALLA hästar men att man får det som man tycker att hsätan var värd. Om den är hängig och kanske högt/lågt hull så får man räkna med avdrag…

Grattis !! Varför besviken när han fick guld ? Om han var hängig och i högt hull kanske han inte var 9 på typ just i dag. Du har väl samma ponny med dig hem.
#0 Men ursäkta mig, hur kan du vara besviken på en sådan poängrad, den var ju KANONBRA, är han förresten visad för dagens domare tidigare? Om inte se det inte som att det är Dig eller din pålle det hänger på utan helt enkelt domarens tycke och smak.
Jag tycker Jozo är urläcker, urläcker, urläcker….
super urläcker..

Tack snälla ni. Jag är nöjd med 41p, men det är typ poängen som jag är lite ledsen på.. men jag vet ju vad han kan o vi älskar vår kille mest av allt !!!
Dagens domare är ingen shetlands domare, men jozo är visad för henne tidigare, typ 3 år sedan..då med guld..
Vi kommer igen på Rockelstad i juli !!!

Jozo är läcker, Men ja förstår dig Sanne. Men vi vet ju att Jozo är läcker som bara den. Se på lilla Beyla som springer där i hagen och har huvudet högt och skryter att Jozo är hennes far.
kram till dig och Jozo
#5 äsch Sanne ta det inte så, du sa själv att han var lite hängig och så och då var han inte på G. Du har en toppen kille och 41p ÄR SUPER BRA!!!!!
Men visst får du vara besviken, men jag tycker inte att du ska vara det
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Med tanke på att han inte var sitt vanliga jag och lite hängig, ska du vara jättenöjd att han ändå fick 41p. Det hade jag varit.
Och som sagt, det är bara ta nya friska tag senare!

Jag har blivit besviken på utställning, men då har skillnaden varit 3 poäng eller mer mot vad hästen brukar få. T.ex. om hästen har fått 40 flera gånger i rad och plötsligt får 37, då tycker jag att det är befogat att bli lite besviken. Men jag hade nog inte hängt läpp om min häst hade fått det Jozo fick, även om han har fått högre poäng förut. Eftersom utställning är en bedömning av dagsformen så får man väl ta det för vad det är, är dagsformen dålig så blir troligen poängen därefter.
Ryck upp dig, sanne, och kom igen nästa gång! 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Jag tror det är lätt att bli "bortskämd" med bra placeringar och poäng ;) Därmed inte sagt att man inte kan vara besviken en stund. Men 41 p är bra! 8 på typ är också bra.
Jag kan bara gå till mig själv. När jag ställde ut mitt NF-sto var jag van vid att gå i topp med oftast 41-42 poäng. Sen började man visa avkommorna och då gick det inte alltid lika bra. Och nu när man har svarta shetlandsston har man fått vänja sig vid att gå bland de sista även om man får 38-40 poäng. I början var jag lite besviken, men numera ser jag mer till vad som står på kritiklappen än vilken placering vi får. Det kan skilja 1 poäng på typen, man vet ju inte, domaren kanske vägde mellan 8 och 9 men satte 8.
Sanne, 41 p är kanon! Gläd dig åt 9:an i skritt, det får man inte varje dag ;)

Jag kan glädja dig Sanne att Kanon har fått både 40 och 44p, det är fyra poängs skillnad, vi visade våran första uppfödning Sir Douglas som föl, han fick 39p och tre veckor senare fick han 32p och gick näst sist och sist gick Kanteborgs Sprite på 32p, det var dom enda Hingstarna som gick in några år senare, så det går upp och ner ibland, vi har fått många smällar dom första åren ska du veta, men det är bara att komma igen, skam den som ger sig sägs det ju. Jag tycker han var jättefin din Jozo. Maria.
Har du nån bild på Jozo Sanne?

#12. Veckans hingst - Jozo RS 387
Eller menar du från idag?

/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#5 Vi kommer igen på Rockelstad i juli !!!
Det är rätta takter, vi hejar på dig och Jozo