Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett29-icke-hästrelaterat
Läst 2039 ggr
IdaS-A
0

Oanad talang

Vad har ni för  oanade talanger? Är det något speciellt ni är riktigt bra på? Nu tänker jag på sånt som inte har med hästar att göra.

maggan
0

nej totalt talanglösGenerad

Lauth
0

Enligt mina vänner så är jag en hejare på att spetta hål vilket i och för sig kan relateras till hästarna.

RebeckaSvensson
0

Ngt som jag är väldigt bra på är att försova mig, så det kan kanske räknas som min oanade talang Generad

Charlotte-J
0

För var jag en riktig liten j-l på att bryta arm (hela släkten mer eller mindre har varit/är engagerad i armbrytning då min systerson varit mycket framgångsrik och tävlat i VM flera gånger) men nu tyvärr är jag inte så bra längre pga värk. Men huga vad roligt det var att bryta ner stora starka pojkar på Puben.

Amor vincit omnia Kyss

ZABA
0

På högstadiet var jag en hejare på att springa 60 meter på gympan. Slog både tjejerna och de snabbaste killarna. Nu för tiden är jag glad om jag överhuvudtaget orkar springa 60 meter…

Trim
0

Jag var en oanad lärartalang som yngreCool. Jag var nästan aldrig i skolanOskyldigGenerad …hästarna….Och nu arbetar jag som gymnasielärare…Vem hade kunnat tro det …

Cattis
0

#2 Om du kommer hit en sväng skall jag gärna bedöma dina "spettartalanger". Du kan få prova på iaf minst 50 ställen som jag kan peka ut åt dig. :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Charlotte-Aveback
0

#5: Oj, vad jag känner igen det där … Oskyldig

MrsM
0

Tja. Det är ju inne nu att heja på sej själv, så jag får väl berätta att jag faktiskt är bra på huvudräkning. Sen är jag bra på att känna när det ska bli åska eller jordbävning (jodå) och så är jag bra på att snabbt  läsa av hur djur och folk mår genom att bara titta på dom Fot i munnnen . Sen är det nog inte så mycket mer, nej.

VeronicaP
0

*ler* har inga oanade talanger utan jag vet om alla mina talanger Cool

Ahnna
0

Jag är bra på att veta vem som ringer, innan det ringer, vilken låt som spelas på radion, innan jag slår på den, vad en film handlar om och hur den slutar, innan jag har sett den, och vem som är gravid eller har dött. Inte alltid så skoj. Fundersam

Jag verkar fungera som afrodisiakum åt mina hästar också, i alla fall de senaste dagarna, för varje gång jag kommer ut i hagen så ska hingsten till att betäcka. (Inte mig, sitt sto!) Seriöst, jag behöver bara visa mig så börjar han uppvakta henne! Generad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Cattis
0

#10 Samma här! Cool

/Cattis

Frida-E
0

Har visserligen med hästar att göra men inte shetlandsponnyer..

"Förr i tiden" var jag ganska insatt i halvblodsaveln och kunde "allt" om alla halvblodshingstar, stamboksnummer, födelseår, färg, stam… Sa någon exempelvis "Urbino" började jag nästan automatiskt rabbla: stamboksnr 430, skimmel född -62 död -91, e. Drabant 315 u. Nella 4763 ue. Nerox 207…

De senaste åren har det dock blivit så mycket shetland så tyvärr har jag glömt bort mycket om halvbloden. Fot i munnnen Glad

Lauth
0

Men jag kräver energi i form av cola och plopp..

Milla
0

Hm ja jag är ju då bra på att vara snabbOskyldig när jag väl har bestämt mig så ska det vara klart helst innan jag har bestämt mig.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Cattis
0

#14 Det kan ordnas! :-D

/Cattis

ThiffannyJ
0

Min oanade talang är att sätta ihop IKEA möbler!! Har satt ihop ett par stycken och allt står fortfarande Skrattande Plus att jag inte blev arg över den värdelösa beskrivningen en enda gång!!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Sofia_Schultz
0

Min "oanade" talang är väl att jag e "grym" på att gå omkring på händer… brukar bl.a gå mellan köket och mitt rum här hemma. Ibland öppnar jag köksluckorna med fötterna oxå och även dörrar. Går alldeles utmärkt kan jag lova! Skrattande

Annette
0

Jag är bra på New Forest hingstarnas stamboksnummer.

JennyStaaf
0

jag är väldigt bra på welshhingstarnas stamboksnummer, rabblar dem i huvudet istället för att "räkna får" om jag har svårt att somna. Om jag hinner gå igenom alla RWM, RW, RWR, RWC och RWD-hingstar utan att somna, tar jag ett varv till men då skall jag även lägga till namn på hingstens pappa. Har aldrig lyckats ta mig igenom pappa-ronden hela vägen utan att somna i alla fall!  Flört

Ahnna
0

#19 & #20 Ni börjar på 1 och räknar uppåt eller? 2, 3, 4, 5… Cool Räcka ut tungan I så fall är jag också jättebra på just stamboksnummer! Skrattande

www.stuteriprecious.se

Johanna-Granberg
0

Har varit duktig på handboll, spelade i ELITserien ett antal år med IrstaFörvånad

cinna
0

Har varit, det var ett par år sedan nu, jätteduktig på Fantomentecknarna. Räckte med att sen en "strip" och jag visste vem som tecknat den, och om det var tidigt eller sent i deras tecknarkarriär…
Känna igen skådisar i olika filmer. Maken min blir galen på mig när vi ser på tv/bio "Jamen det är ju h*n som gjorde den rollen i den filmen" Favoritprogram - "Popcorn"Generad

JennyStaaf
0

#21 japp, det är jätteenkelt att rabbla siffrorna från 1 och uppåt! Vet inte hur Annette gör med NF-hingstarna, men jag försöker lägga till hingstens namn också..  Flört

dvs..

Coed Coch Berwynedd RW 1
Coed Coch Barwn RW 2
Coed Coch Selyf RW 3
Pajazzo RW 4 osv osv osv..

Försökte faktiskt en gång i tiden lära mig alla RS-hingstar men de fastnade inte i huvudet.

Asagard
0

Jag är sanslös på att göra av med pengar, även om jag aldrig skulle erkänna det för mig själv ens. Har gjort av med 18.000:- bara idag….. och fick in 19.000:- denna månad. Hur överlever man då?! Räkningar, räkningar… Hm, näää, det tar vi en annan månad, eller så tigger man lite pengar av sambon, så går det säkert runt. Oskyldig

#24 Jag kunde faktiskt de flesta shettishingstarna en gång i tiden, men det var innan jag fick annat att tänka på. Skrattande

Annette
0

Tro det eller ej, men jag kan faktiskt namnen också ;) Sen är jag ganska bra på att känna igen hästar, betydligt bättre än att känna igen deras ägare. Så om vi skulle träffas och jag inte hälsar så beror det inte på högfärd, utan dåligt minne för människor. Era ponnyer kommer jag säkert ihåg bättre ;)

#25. Räkningar är jag väldigt bra på att göra av med pengar på också. Nyligen betalade jag en elräkning på 32.000:-. Fy 17 vad det sved att skicka så mycket pengar till Fortum! Jag hade ju fått en hyfsad hästtransport för den summan. Och en systemdigitalkamera.

Ove-D
0

Jag har flera gånger haft halvsanna drömmar! Jag drömde för längesen om att min kusin skulle få barn och två veckor senare får jag reda på att hon är gravid, dock blev det "fel" kön på barnet enligt drömmen. Senast jag hade en "sanndröm" var natten mellan fredags och lördags. Jag drömde att Muffins fölade, men i verkligheten fölade Bea i lördags förmiddag.

Sedan är jag "expert" på att skrämma min sambo Skrattande

MrsM
0

#22 Handboll, ja. Bästa C-flicka Lidingö Sportklubb 1969Glad. Irsta-turneringen 1970 var kul men vi förlorade mot TyresöSkrikandes.

Hanna-D
0

Jag är nog också talanglös Glad

Milla
0

Hanna du har ju en super talang för att visa fram hästar ju

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Asagard
0

#26 Om det vore så väl att det var på räkningar jag gjort av med pengar på. Nepp, jag köpte en soffa och en sterioanläggning. Oskyldig

HUR kunde elräkningen vara på 32000:-?? Jag som skriker högt när elräkningen kommer och är på 4.500:-! Den här månaden har det dock börjat arta sig - bara 1.900:-.

Charlotte-Aveback
0

#29: Åh nej, nu skall vi inte vara blygsamma här! Flört

Själv är jag en hejare på kareoke! Förvånad

Asagard
0

#32 Oj, den vill jag se. :-)

Kan nog också ta mig en truddelutt, om jag någon super mig under bordet först dvs. Räcka ut tungan

VeronicaP
0

#30 Fast en sak visste du kanske inte om mig jag har varit en ritkigt hejare på fotboll , spelade ända upp till div 2 och var en riktigt måltjuv och en snabb sprinter *ha ha.

har även varit riktigt duktig på att hitta på hyss när jag var liten har jag hört *ler* .

[LinneaDahlberg]
0

Vilka talanger!
Jag är expert på att höra vilket får som bräker, vilket lamm som tillhör vem och vilket får/lamm som vill vad….
det är mammas fel. det är hon som sysslar med alla fåren, men jag som tvingas hålla reda på dem

RebeckaSvensson
0

#35 Höra vilket får som bräker gör jag också. Min mor var ute i fårhagen för nga dagar sedan och skulle berätta ngt om en tacka. Hennes förklaringar var inte så bra, men tackan var smart och bräkte så jag fick reda på vem det var :-)

[LinneaDahlberg]
0

#36 *haha* de är så bra på det där!
fråga inte bonden, fråga fåret.
men det börjar bli pinsamt när dottern som flyttat hemifrån har bättre koll än fårbonden själv! Oskyldig

RebeckaSvensson
0

#37 :-) Det hade jag också tyckt :-) Jag är dock stolt över att jag fortfarnade har koll ;-)

Ahnna
0

Appropå att kunna se på en häst vem det är och så - jag hade en period när jag jobbade på Täby Galopp när jag kunde se direkt om en häst var släkt med en hingst som hette Atlantic Boy. Jag vet inte varför, de hade väl inget direkt kännetecken, men ändå.

Jag har inga får, men jag kan höra vilken av mina hästar som gnäggar på håll. Jag tror att alla djur, mer eller mindre, har olika läten.

www.stuteriprecious.se

Madelene_Udd
0

Jag är ganska haj på att laga mat… enligt min sambo i allafall!!!

Sedan är jag väldigt duktig på att utnyttja snozzeknappen på väckarklockan… Mycket skönt att sova ….ZZZZZ

Häls Madde

Benjamin
0

Jag är grymt tävlingsinriktad och blir ofta väldigt nervös men jag ger alltid järnet. Det spelar ingen roll vad det gäller. Om jag så är halvt medvetslös, som vid vårruset nu i maj. Jag tror jag kom fem minuter efter segraren som var elitidrottare. Väl i mål spottade jag blod och hade pinkat ner hela mig Generad pga för dålig bäckenbottenmuskulatur. Ja ja kanske ingen talang precis men jag är ganska duktig på att springa.

IdaS-A
0

Jag har bra minne, kommer ihåg massa onödiga grejer och endel nödvändiga också… Behöver tex bara läsa en text en gång så sitter det sen, vilket minna klass kompisar är lite avundsjuka över.

Min pojkvän är grym på att bokstavera ord eller meningar baklänges, jag fattar inte hur han gör men fort går det och det blir alltid rätt. Min syster är som jag, behöver bara läsa igenom en text en gång så sitter det, spelar ingen roll hur många sidor det gäller. Dessutom är hon helt otroligt duktig på historia främst krigshistoria av någon anledning..?!

Denna kommentar har tagits bort.
[Jemla]
1

Hm, finns folk som tycker att jag är bra på att svamla. Oskyldig Dock vet jag inte om det kan räknas som en talang…..Räcka ut tungan

Cattis
0

#44 Talang, liksom… :-D

/Cattis

Sasser
0

hockeyspelare och deras nummer, ofta deras modersklubbar oxå…. Onödigt vetande kanske:) men det var väl kanske en sak… Sen har jag satt banrekord på Estering i Tyskland för 2-hjulsdrivnabilar (kvinnor och män) i Rallycross. Det var en merit för sig:)

IdaS-A
0

#46 wow, häftigt.

Bofride
0

Vilken roligt tråd!

Jag är bra på att upptäcka sjukdom eller skador på mina hästar. Det är som om mina händer eller min blick automatiskt förs till såret/det halta benet/sjuka hästen i flocken osv..

Ën annan talang är jag en hejare på att sjunga. Sjunger både solo och med kör på bröllop, dop, begravningar, gudstjänster, lokala evenmang. Är även en hejare med karaokemaskinen då jag kan många sånger utantill - sångtexter lär jag mig lätt Glad

Dessutom en hejare på dansgolvet.. som många kompisar fått erfara när vi gått ut.. *hmm* Finns ett antal videor ute på olika "mingelsidor" med mig flaxandes förbi Generad

IdaS-A
0

#48 jag sjunger hellre än bra, men jag har väldigt lätt för att lära mig låttexter utantill också. Om det är en låt jag gillar så behöver jag bara lyssna på den en eller två gånger innan den sitter. Rätt onödig talang fast himla smidigt på karaoke kvällar :)

Mulla
0

När vi hade gympa i högstadiet så va ja en hejare på höjdhopp, vi va ett 25-tal i klassen och jag hoppade näst högst av ALLA i klassen, Det var en kille som hoppade högst, han hoppade 1,60 men han var bra lång oxå!

Jag var ca 1,60 och hoppade 1,45m, Och mamma #4 jag är värdelös på armbrytning så jag ärvde inte dom generna iallafall! haha ;)